אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דיווח: עסקת פייזר-נסטלה תעמוד על כ-12 מיליארד דולר

דיווח: עסקת פייזר-נסטלה תעמוד על כ-12 מיליארד דולר

על פי מקורבים לנושא, החברות יודיעו עוד היום על מכירת חטיבת המזון של יצרנית התרופות הגדולה בעולם לנסטלה, שהועדפה על פני דנונה

23.04.2012, 10:43 | סוכנויות הידיעות

פייזר, יצרנית התרופות הגדולה בעולם, מתקרבת להסכם למכור את חטיבת מזון התינוקות שלה לנסטלה תמורת 11.8 מיליארד דולר - כך על פי מקורבים לנושא, שהוסיפו כי ההכרזה על כך צפויה ככל הנראה עוד היום (ב').

בשבוע שעבר נחשף כי נסטלה הועדפה על פני דנונה, שהציעה אף היא 11 מיליארד דולר עבור החטיבה. הרכישה תסייע לנסטלה, שכבר עכשיו נחשבת ליצרנית מזון התינוקות המובילה, לחלוש על נתח שוק גדול יותר בסין, שבה פייזר שולטת על 7%. נסטלה איבדה נתחי שוק במדינה מאז 2005, לאחר שהרשויות מצאו רמות גבוהות של יוד בשני סוגים של אבקות חלב לתינוקות. סין היוותה 23% מכלל שוק מזון התינוקות ב-2011 שעמד על 30.9 מיליארד יורו (41 מיליארד דולר).

זו צפויה להיות המכירה הגדולה ביותר של חטיבה של פייזר מאז מכירת מוצרי הבריאות לג'ונסון אנד ג'ונסון ב-2006 תמורת 16.6 מיליארד דולר.

"העסקה הזו היא בעלת היגיון אסטרטגי עצום עבור נסטלה", מסביר האנליסט אנדרו ווד מסנפורד ברנשטיין. "היא כוללת את הקטגוריות הנכונות והשווקים הנכונים, ועם מחיר הגיוני נצפה לתגובה חיובית למדי מהמשקיעים".

חטיבת מזון התינוקות של פייזר כוללת מותגים כמו פרומיל (Promil), שנמכר בלמעלה מ-60 מדינות.

פייזר היא בעלת עמדת שוק חזקה גם במזרח התיכון ואפריקה ואזור אסיה-פסיפיק, שבהן היא היצרנית השלישית והרביעית הגדולה ביותר בהתאמה.

על פי הערכות בתעשייה, מכירות מוצרי המזון לתינוקות יצמחו ב-6% בכל שנה בין 2011-2016, בשל החדירה הנמוכה של מותגים פרטיים והחשיבות של תזונת התינוקות לצרכנים.

תגיות