אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בעלי מניות ב־Hallo: "נשקול לסגור את כל פעילות החברה" צילום: ענר גרין

בעלי מניות ב־Hallo: "נשקול לסגור את כל פעילות החברה"

החברה שהשיקה את פעילות הסלולר לפני חודש, לא השכילה לחתום על הסכם אירוח אצל אחת מחברות הסלולר, פיטרה 15 עובדים מתוך 100 ונאלצה להתמודד עם ספקית מחו"ל שניתקה את שירותיה. בעלי המניות מתחילים לאבד סבלנות

25.04.2012, 08:20 | גילעד נס

בעלי המניות בהיל"ת, החברה המוכרת יותר בזכות המותג Hallo 015, בוחנים בימים האחרונים את המשך דרכה של החברה.

החברה פועלת כספקית שיחות בינלאומיות ולפני כחודש הודיעה על כניסתה לשוק הסלולר כמפעילת סלולר וירוטאלית, אלא שלמרות הצהרות החברה פעילות הסלולר טרם יצאה לפועל. העיכוב המתמשך בהשקת פעילות הסלולר של החברה הביא את בעלי המניות לבחון מחדש את המודל העסקי של הפעילות כולה, וחלק מבעלי המניות טוענים כי אם נושא פעילות הסלולר לא ייפתר בזמן הקרוב, יש מקום לסגור את כל פעילותה של החברה.

כצעד ראשון לחיסכון בעלויות פיטרה החברה בימים האחרונים כ־15 מתוך כ־100 עובדיה, ובהם שני סמנכ"לים. בעלת המניות הגדולה בחברה היא משפחת שכטר, ויורם שכטר, המכהן גם כיו"ר חדשות 10, מכהן כיו"ר היל"ת. משקיעים נוספים הם ברוריה זבולוני, משפחת פרנקל הבלגית ומשרד עו"ד שקל.

נוסף לעיכוב בתחילת הפעילות הסלולרית של החברה, אתמול (ג') התמודדה היל"ת גם עם ניתוק חלק מהתשתית הבינלאומית שלה בידי אחת מהחברות הזרות עימה חתמה החברה על הסכמים. הניתוק הוביל לחוסר יכולת לספק שיחות בינלאומיות החל מערב יום שני ועד לשעות אחר הצהריים ביום שלישי. לאור דיווחים של לקוחות על קשיים לקבל שירות מהחברה, הגיע אתמול סמנכ"ל הפיקוח של משרד התקשורת למשרדיה על מנת לבחון את הנושא.

משרדי Hallo, אתמול. בעלי המניות בוחנים מחדש את המודל העסקי כולו, צילום: ענר גרין משרדי Hallo, אתמול. בעלי המניות בוחנים מחדש את המודל העסקי כולו | צילום: ענר גרין משרדי Hallo, אתמול. בעלי המניות בוחנים מחדש את המודל העסקי כולו, צילום: ענר גרין

לדברי היל"ת, הסיבה לניתוק אינה כספית, אלא תוצאה מסירוב של אחת מהחברות הישראליות שממנה נוהגים לקוחות רבים יותר לחייג לחו"ל, להגדיל את רוחב הפס שהיא מקדישה לה כך שיאפשר המשך העברת השיחות ללא תקלה. סירוב זה, לטענת Hallo, הוביל לכך שהחברה הזרה סירבה לשרת את Hallo עד שתקצה לה רוחב פס נוסף. הנושא הוסדר, כאמור, במהלך יום שלישי.

כזכור, Hallo הכריזה לפני כחודש על כניסה לתחום הסלולר באמצעות חבילת שיחות ו־SMS לא מוגבלת תמורת 99 שקלים לחודש. עוד באותו היום התברר כי למרות הצהרות החברה, פלאפון ביטלה את הסכם האירוח שבוע קודם לכן, ומול פרטנר לא נחתם הסכם כלל. Hallo פנתה לשר התקשורת, משה כחלון, וביקשה ממנו לכפות על פלאפון לקיים את ההסכם שנחתם, אולם כחלון טרם השיב לחברה.

בין החברה לבין פלאפון ופרטנר לא מתנהלים כרגע מגעים, והחברה נסמכת בעיקר על אפשרות שכחלון יורה לפלאפון לקיים את החוזה שנחתם מול סלראן, שאותה רכשה Hallo. עם זאת, יתכן ולמרות שלשר התקשורת סמכות להתערב בסכסוך בין מפעיל וירטואלי למפעיל סלולר האמור לארח אותו, המקרה הנוכחי מורכב יותר, כיוון שהסיבה העיקרית לביטול ההסכם מצידה של פלאפון היה סירוב של היל"ת לשלם ערבות בסכום גבוה יותר מזה שנקבע מול סלראן - נושא שאינו קשור באופן ישיר לתנאים שבהם היתה אמורה פלאפון לארח את סלראן.

בתוך כך מתקיימים נסיונות לפתור את הסכסוך העסקי מול יחיאל בן שושן, שניהל את חברת סלראן שאותה רכשה Hallo, והחזיק בחברת נגב, בעלת ציוד התקשורת המשמש את Hallo לתפעול השירות הסלולרי. בן שושן טען כי Hallo חבה לו מיליוני שקלים בגין רכישת נגב, החזר הלוואות שהעניק לסלראן, ותשלום לעובדי החברה. Hallo, מצידה, טענה כי בן שושן התחייב לספק הסכמים חתומים עם פלאפון ופרטנר לאירוח שירותי הסלולר, אך לא סיפק אותם. בן שושן, אישר כי קיבל הצעה להסדרת הנושא באמצעות בורר, אך טען כי הצדדים עדיין לא השלימו את הדיונים בנושא.

בחברה מכחישים טענות שלפיהן מפיצים של שירותי הסלולר העתידיים שלה שילמו עבור רכישת כרטיסי SIM, אותם היו אמורים לשווק בעת השקת החברה, אך עקב העיכוב בהשקת השירות מצאו עצמם עם מוצר חסר ערך. "תנאי התשלום שהוענקו למפיצים לא היו במזומן, כך שלא עבר כסף בפועל", אומר בכיר בחברה. "העיכוב בהשקה לא נגרם בגללנו, וכמובן שאין בכוונתנו לגבות מהמפיצים כספים מבלי לספק להם תמורה.

תגיות