אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרוקטר אנד גמבל רשמה את הירידה החדה מזה שנתיים על רקע הורדת תחזית הרווח

פרוקטר אנד גמבל רשמה את הירידה החדה מזה שנתיים על רקע הורדת תחזית הרווח

מניית חברת מוצרי הצריכה הגדולה בעולם ירדה אתמול ב-3.6% לאחר שהחברה הורידה את תחזית הרווח השנתית שלה מ-4.03 דולר למניה ל-3.88 דולר

28.04.2012, 10:36 | בלומברג

פרוקטר אנד גמבל (P&G), חברת מוצרי הצריכה הגדולה בעולם, רשמה את הירידה החדה ביותר במחיר המניה מזה למעלה משנתיים על רקע הורדת תחזית הרווח שלה, שנבעה מבעיות ברגולציה בוונצואלה והאטה במשלוחים בחלק מהשווקים המפותחים.המניה נפלה אתמול (ו') בסגירת המסחר בניו יורק ב-3.6% לרמה של 64.48 דולר, הירידה החדה ביותר מאז אוגוסט 2009. מאז תחילת השנה המניה ירדה ב-3.3%.

החברה הורידה את תחזית הרווח השנתית שלה לרמה של 3.88 דולר למניה מתחזית מוקדמת של 4.03 דולר למניה. בהשוואה, תחזית האנליסטים מצפה לרווח של 3.99 דולר.

בשיחת ועידה שערכו אתמול בכירים בחברה הם טענו כי תקנות הרגולציה החדשות שהוטלו בוונצואלה הובילו להורדות מחירים חדות של עד 25%. חברות מוצרי הצריכה האמריקאיות, ביניהן פרוקטר אנד גמבל, קולגייט-פלמוליב וג'ונסון אנד ג'ונסון, נאלצו להוריד מחירים על מוצרים כגון משחות שיניים, נייר טואלט ומוצרי אקונומיקה זאת לאחר שנשיא ונצואלה הוגו צ'אבס הגביל מחירים בניסיון להילחם באינפלציה. ההכנסות מוונצואלה היוו בשנה שעברה 1.2% מכלל מכירות החברה שהסתכמו ב-82.6 מיליארד דולר.

בנוסף ציין סמנכ"ל הכספים, ג'ון מוילר, כי נרשמה ירידה קלה במשלוחים בשווקים המפותחים ברבעון השלישי של השנה הפיסקאלית, "שמשקפת תנאים כלכליים חלשים". נפח המשלוחים בצפון אמריקה נותר ללא שינוי בשלושת החודשים האחרונים, בעוד שבאירופה הוא ירד ב-0.5% בהשוואה לשנה שעברה. לדברי מוילר, החברה איבדה נתחי שוק בחלק מהקטגוריות, לאחר שהעלתה מחירים בעוד שהמתחרים לא עשו זאת. לפיכך, החברה כעת מורידה מחירים בשש קטגוריות, בהן מוצרי בריאות שיניים בצפון אמריקה, סכיני גילוח ומוצרים למדיחי כלים, ואף אבקות כביסה בארה"ב, בריטניה ומקסיקו.

החברה דיווחה כי הרווח הנקי ברבעון הפיסקאלי השלישי נפל ב-16% ל-2.41 מיליארד דולר, שהם 82 סנט למניה מ-2.87 מיליארד דולר, או 96 סנט למניה בתקופה המקבילה אשתקד. "זו אשמתי", הודה המנכ"ל רוברט מקדונלד בשיחת הוועדה, "אני לוקח על עצמי את האחריות".

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
על חזירות משלמים. פרוקטר אנד גמבל זה חברת שיווק ששודדת את הציבור במחירים מופקעים
פרוקטר מעלה מחירים כדי לסבסד את כדי לממן את סוללת אנשי השיווק שלה. המוצרים שלהם לרוב נחותים - לדוגמא פיירי הוא נוזל כלים שלא באמת חסכוני יותר מפלמוליב - זה הכל שטיפת מוח פרסומית. אריאל אבקת כביסה בינונית אבל יקרה להחריד, כמוה גם פמפרס אוראל בי, גילט, אולד ספייס, אלוויז, ושאר המוצרים הבינוניים. הם פונים בעיקר לנשים כי הם יודעים שהפרסום עובד עליהם טוב יותר. בושה לאינטיליגנציה הנשית. בישראל אוהבים מותגים ולכן המחיר עוד יותר גבוה ביחס לעולם- אני קוראת לציבור להתעורר ולא לשלם סכומים מופקעים ביחס לעולם. עד כאן! אם לא יורידו מחירים אנחנו נדאג להחרים אותם.
לא קונה  |  28.04.12
לכל התגובות