אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": שלמה קרמר ישקיע 4 מיליון דולר בסטארט־אפ אליקנטו צילום: אוראל כהן

בלעדי ל"כלכליסט": שלמה קרמר ישקיע 4 מיליון דולר בסטארט־אפ אליקנטו

חברת הסטארט־אפ הישראלית, המפתחת תוכנת שיווק אוטומטי לעסקים, תכפיל בעקבות גיוס הכספים את מספר עובדיה בארץ ובעולם. קרמר, ממייסדי צ'ק פוינט, הגיע להצלחה מסחרית עם כמה חברות בעבר, בהן אימפרבה ופאלו אלטו נטוורקס

29.04.2012, 06:56 | אסף גלעד

היזם הסדרתי ואחד משלושת מייסדי צ'ק פוינט, שלמה קרמר, השקיע לבדו 4 מיליון דולר בסטארט־אפ ישראלי חדש, אליקנטו (Alicanto), המפתח תוכנה שמספקת לעסקים שירות שיווק אוטומטי. קרמר הפך בשנים האחרונות לאחד היזמים הישראלים הבולטים, עם השקעתו במספר מצומצם של חברות שרובן זכו להצלחה מסחרית: אימפרבה, שבה הוא משמש גם כמנכ"ל, שהונפקה בהצלחה בשנה האחרונה בנאסד"ק ונסחרת כיום בשווי של 833 מיליון דולר; ופאלו אלטו נטוורקס, שהגישה בחודש שעבר בקשה לגיוס 175 מיליון דולר בנאסד"ק.

אליקנטו פעילה בשנתיים האחרונות מאז שהוקמה מתחת לרדאר התקשורתי והיא נחשפת כאן לראשונה. היא הוקמה בידי שרון שגב וצביקה זיסר, ומחזיקה משרדים בעמק הסיליקון בקליפורניה ובתל אביב. בעקבות הגיוס צפויה החברה להכפיל את גודלה מ־13 עובדים כיום ל־30, מחציתם בתל אביב. מנכ"ל החברה הוא שרון שגב, לשעבר סמנכ"ל הפיתוח העסקי של וויביה, חברת סרגלי הכלים המקוונים שנמכרה לקונדואיט תמורת 45 מיליון דולר. שגב שימש גם כסמנכ"ל המכירות של חברת אתרי המסחר האלקטרוני פלימוס שנמכרה ב־115 מיליון דולר לקרן גרין היל.

אליקנטו מפתחת שירות לעסקים קטנים שזכה לכינוי "סוכן המכירות האוטומטי". מדובר בשירות מבוסס אינטרנט שבאמצעותו מנהלים עסקים קטנים, כגון חנויות או בתי קפה, את לקוחותיהם ורוכשים לקוחות חדשים באמצעות פעילויות שיווקיות אוטומטיות. השירות מתבסס על אלגוריתמים מתוחכמים של בינה מלאכותית ועיבוד שפה טבעי, ומסוגלים לאתר עבור בעל העסק את הלקוחות הרווחיים יותר ולרכוש לקוחות פוטנציאליים חדשים. השירות מאפשר לבעל העסק, למשל, לשלוח דילים עבור לקוחות קבועים, הנחה ללקוחות ביום הולדתם, או קופונים מגרופון. השירות גם מאפשר לעסקים סמוכים להתאגד יחד כדי להעניק הנחות ביום ההולדת של לקוח שביקר בעבר בחנות אחת.

"בעל חנות לא יכול להרשות לעצמו להחזיק בסמנכ"ל שיווק במשרה מלאה", אומר מקורב לחברה. "זו בדרך כלל פריבילגיה שנתונה לרשתות או לחברות גדולות, התוכנה של אליקנטו עשויה לסייע לבעלי העסקים להתמודד עם פעילות השיווק הזו". המוצר מצוי כעת בגרסת ניסוי סגורה ויושק לציבור ביולי. בחברה סירבו להתייחס לידיעה.

תגיות