אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שונאים אתכם בעבודה? יש לכך סיבות צילום: shutterstock

שונאים אתכם בעבודה? יש לכך סיבות

הקולגות שמים לב לכל דבר - משולחן מבולגן ועד ארוחת צהריים מסריחה במיוחד. כמה כללים שיסייעו לכם להשתלב במשרד

29.04.2012, 15:42 | סוכנויות הידיעות
העמיתים שלכם לעבודה שופטים אתכם באופן תמידי - הם שמים לב לבלגן על השולחן שלכם, לרעש שאתם עושים כשאתם אוכלים ואפילו לבחירת המילים שלכם, כך טוענים מומחים שהתראיינו לאתר מרקטווץ'.

אפליה והטרדה יכולות כמובן להוביל לפיטורים, אך הטרדות קטנות יכולות גם כן לפגוע במעמדכם במקום העבודה וביחסים עם הקולגות. צ'רלס פרודי, עורך ראשי באתר ההשמה Monster.com, אומר כי "ההצקות הקטנות הללו של אזור עבודה מבולגן או אכילה לא מנומסת יכולות להפריע ובגדול".

כדי למנוע ביקורת שלילית מצד העמיתים לעבודה ממליצים המומחים להימנע מההתנהגויות הבאות:

התחנפות לבוסים – "חנפנות על חשבון עובדים אחרים מציתה ביקורת שלילית" אומרת מרדית' הברפלד, מאמנת קריירה מניו יורק. היא מספרת כי ייעצה לחברת השמה שבה עובד זוטר נהג לציין בקול את הטעויות של העובדים. "הוא יצר תחושה רעה בקרב העמיתים מכיוון שהוא לא פנה אליהם באופן אישי והציע עזרה בזמן שהבחין שהספינה שוקעת. אף אחד לא רצה לעבוד איתו".

ניסיון לקחת עבודה מהעמיתים או לזקוף לזכותכם יותר מדי קרדיט נחשבים אף הם כמהלכים שגויים. "האנשים הללו נתפסים כשקועים מדי בעצמם, ולכן אינם אמינים וקשה לעבוד איתם", מסבירה הברפלד. "על מנת להתקדם בקריירה עובד זקוק לתמיכה של אנשים נוספים מלבד המנהל".

"חנופה מציתה ביקורת שלילית", צילום: shutterstock "חנופה מציתה ביקורת שלילית" | צילום: shutterstock "חנופה מציתה ביקורת שלילית", צילום: shutterstock

שליליות – פיסת רכילות מזדמנת יכולה להקל קצת  את הלחץ. אך רכלנות מוגזמת יכולה לגרום לכם נזק. "העובד שתמיד מקטר אינו אהוב במיוחד", אומר פרודי. "שליליות רעילה גורמת לך להיראות עובד לא טוב".

שליליות היא רעילה, צילום: shutterstock שליליות היא רעילה | צילום: shutterstock שליליות היא רעילה, צילום: shutterstock

בסקר שערך האתר Monster.com ב-2011, אמרו הנשאלים שמבין ההתנהגויות חסרות הנימוס במקום העבודה, רכילות "היא המעצבנת ביותר" נוסף לשליחת סמסים במהלך פגישות, קולניות ובלגן. "העובדים נשפטים גם כאשר הם מתערבים בשיחות של אחרים, או מזלזלים ברעיונות", מוסיף פיטר פוסט, סופר ונין של מומחית הנימוסים וההליכות אמילי פוסט. "אנשים נוטים לזכור הפרעות כאלו לאורך זמן, והן נתפסות כתקיפה וזלזול באנשים", מוסיף פוסט. "העובד מעורר רושם של אדם תוקפני". תלונות על התנהגות של אחרים גם כן נתפסות כבעייתיות. "זה יוצר רושם של התנשאות", אומר ארט פאפאס, מייסד אתר TheFit.com, שבו עובדים ממלאים שאלונים אנונימיים בנוגע לתרבויות הנהוגות בחברה.

אי סדר – בלגן ואי סדר, בייחוד באזורי עבודה משותפים, נוטים לעורר ביקורת שלילית. "אוכל שנשאר במקרר עד שהוא מעלה עובש בהחלט מתסכל את שאר העובדים", אומר פוסט. על פי סקר שערך לאחרונה משרד כוח האדם אדקו, מרבית המשתתפים אמרו שאנשים יעילים יותר כשסביבת העבודה שלהם מסודרת ונקייה. חלק מהנשאלים טענו שחוסר סדר מצביע על הרבה עבודה, בעוד שאחרים התעקשו שמדובר בעצלנות.

התנהלות לא הולמת - ריחות ורעש הם מהותיים במשרד המורכב ממעט דלתות והרבה תאים. רצוי לא לחמם מחדש את ארוחת הדגים מאתמול ולאכול באמצע המשרד. כמו כן, העובדים האחרים בוודאי ישימו לב אם לא התקלחתם אחרי שרכבתם על האופניים למשרד. אדם קולני עשוי להיות מרגיז אף יותר. "אם מנסים להתרכז ומישהו מברבר בקולי קולות, תהיה לכך השפעה על העבודה", אומרת מרגרט פיסטר, מנהלת באגודה לניהול משאבי אנוש.

חוסר התאמה חברתית – חשוב להשתלב בחיי החברה של המשרד, כולל צורת הלבוש ואופן הדיבור. "לפני כמה ימים השתתפתי בפגישה, ומישהו פלט קללה גסה. בפעם השלישית שהשתמש במילה הזו, התנהלות שלו הפכה ללא מקצועית", אומר פאפאס. ישנו גם קוד התנהגות בכל הקשור לשליחת דואר אלקטרוני, "למשל מישהו נוקשה מדי, או אחד שתמיד שולח מיילים דחופים", מספר פרודי. "כיתוב אנשים נוספים למייל (Bcc) הוא תמיד רעיון מסוכן. שקיפות היא אמנם חשובה כי היא מונעת רושם של התגנבות וחשאיות, אך אם מכתבים אדם נוסף על המייל רק כדי להכניס מישהו אחר לצרות, הופכים ל'מניאקים' של המשרד".   

תגיות

18 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

18.
סיבה משמעותית לשנאה - קנאה באנשים מוכשרים
אנשים בעלי כשרונות וכישורים חריגים, גורמים לשתי תגובות מנוגדות - חלק מהאנשים אוהבים אותם , וחלק מקנאים ושונאים שנאת מוות. אין באמצע. ובין בחורות זה אפילו יותר מסוכן- יש נשים שיהיו מוכנות לרצוח נשים אחרות במקום העבודה (בדרכים שקטות ומתוחכמות) אם הללו יפות , חכמות ומוכשרות. כבר ראיתי לא מעט מקרים כאלה. וחוץ מזה - ללא קשר לכישורים וליכולת - הקפידו על לבוש מסודר, רחצה, דיאודורנט, בושם במידה מתונה והימנעות מעישון ואכילת מאכלים בעלי ריח מסריח או חזק בשעות העבודה (דגים, חילבה, גבינות עבישות וכדומה).
עוף מוכשר  |  02.05.12
16.
וואו איזה מוזר שהכתבה הזו יצאה
בדיוק סיימתי לקרוא מאמר בנושא של איך להתחיל את מקום העבודה בצורה נבונה.. http://bit.ly/KpgpU7 ואם חשבתם שאתם לבד בכל הבעיות האלה של האנשים שסביבכם, וואו אתם ממש לא.. אנשים שאוכלים בפה פתוח, אנשים שלא רואים שיש סביבם עוד אנשים וכל אלה. מי גידל אותם? איזה חינוך קלוקל.. מציע להמשיך ולקרוא את המאמר שצירפתי בהמשך לכתבה הזו. אנחנו לא לבד, האנשים המנומסים ואלה שמבינים שהם חלק מסביבת עבודה ולא בקיוסק או פלאפלייה.
yaron  |  30.04.12
14.
שונאים אותך בעבודה לפעמים, כשאתה רואה עוולות ואינך מוכן להחריש!
בארץ "משחקים" אותה כביכול כרודפי צדק, אבל בדרך כלל אין הדבר כך ! בכל אופן בימינו אלו, הדברים באים לידי ביטוי גם במירשתת, אנשים אדישים לעוולות שנעשים לגולשים/ות ואינם נרתמים לעזרה, ולא רק זאת , אם מישהו מנצל את ההזדמנות ומשתלח בגולש/ת שנמצא/ת במצוקה , יתר הגולשים נאלמים ונעלמים כאילו בלע אותם המחשב! ! ! ליהודים יש טענות כלפי כל העולם ושכניו "איפוא היו בזמן השואה! ??" , עכשיו תשאלו אותי רבותי הקוראים מה הקשר..??? .....מי שאינו נענה למצוקות הזולת במירשתת, בים, שונא עובדים שמתריעים על עוולות , שיעשה בדק בית אצלו ! ! !
"ואהבת לריעך כמוך"... , די לסגידה לעגל הזהב!  |  29.04.12
לכל התגובות