אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עד 2017: הטיטאניק תקום לתחייה ותשלים את המסע מאנגליה לניו יורק

עד 2017: הטיטאניק תקום לתחייה ותשלים את המסע מאנגליה לניו יורק

מיליארדר אוסטרלי מתכנן לבנות שחזור מדויק של הספינה, ששקעה למצולות ב-1912, בעזרת מספנה סינית; ספינת הענק על 840 חדריה תחצה את האוקיינוס האטלנטי בליווי חיל הים הסיני

30.04.2012, 13:47 | סוכנויות הידיעות
המיליארדר האוסטרלי קלייב פאלמר מתכנן לבנות שחזור מדויק של הטיטאניק ולהשיט אותה מאנגליה לניו יורק, בליווי חיל הים הסיני, לקראת סוף 2016.

פאלמר חתם על הסכם ראשוני עם מספנת ג'ינלינג הסינית לבניית הספינה כחלק מצי מתוכנן של ספינות יוקרה שייקרא "גולד קוסט" - כך לפי הודעה רשמית שמסר איש העסקים, הפועל מקווינסלנד.

השקעותיו של פאלמר כוללות בין השאר פרויקטי נדל"ן, כריית פחם וקבוצת כדורגל. הונו מוערך ב־5.5 מיליארד דולר והוא האיש החמישי בעושרו באוסטרליה - כך לפי דירוג המגזין BRW.

הטיטאניק המקורית, צילום: בלומברג הטיטאניק המקורית | צילום: בלומברג הטיטאניק המקורית, צילום: בלומברג

"הספינה תהיה מפוארת כמו המקורית, אבל כמובן שהטכנולוגיה תהיה החדישה ביותר מבחינת מערכות היגוי ובטיחות", ציין פאלמר. "הזמנו את הצי הסיני ללוות את הטיטניק 2 במסע הבכורה שלה לניו יורק".

הטיטאניק, בשעתה ספינת הנוסעים הגדולה בעולם, שקעה למצולות ב־15 באפריל 1912 לאחר שפגעה בקרחון. ספינתו של פאלמר תיבנה לפי אותן מידות - כמעט 270 מטרים אורך ו־53 מטרים גובה, ויהיו בה 840 חדרים, תשעה סיפונים, אולמות ספורט, בריכות שחייה, ספריות ומסעדות.

קלייב פאלמר, צילום: בלומברג קלייב פאלמר | צילום: בלומברג קלייב פאלמר, צילום: בלומברג

צוות מחקר היסטורי כבר התחיל לעבוד על עיצוב ספינה, שבה יוקם גם חדר תצוגה במקום שבו פעלו כבשני הפחם של הספינה המקורית. לדברי פאלמר, חברות סיניות מעוניינות להיכנס לתחום בניית ספינות הנוסעים, כאשר כיום שולטות בתחום חברות אירופיות ובראשן Fincantieri Cantieri Navali Italiani האיטלקית ו-STX אירופה הנורבגית. "תעשיית הספנות הסינית בסיוע שלנו רוצה להפוך לשחקנית מובילה בשוק הזה", הסביר.

תגיות

23 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

22.
לכל מי ששכח, או מעולם לא ידע -
ה"אולימפיק" היתה אחותה הבכירה של "טיטניק", הפליגה בכל שבעת הימים, והוציאה ימיה בכבוד, אחרי 24 שנות שרות(כמובן עם תוספת סירות הצלה, תאי ציפה אטומים, מדורים מחוזקים ושאר שיפורים שבוצעו בעקבות האסון הנורא ב-1912). * ברי על מר פאלמר שהשחזור ישייט עם דיזלים מהירים וחסכוניים וסירות ההצלה של 2012 אינן דומות אפילו ללויתניות העלובות של 1912 - אלה החדשות נראות יותר כמו כמוסות אטומות מכל הצדדים, עם מנוע חשמלי חזק.
שכחתם!  |  30.04.12
19.
אנשים כאלו הם הסיבה להתמוטטות המין האנושי
למה לא להשתמש בכסף הזה למחקר (פתוח פרופות וכו') הקמת מוסדות רווחה, עזרה לנזקקים. גם אם ישקיע 90 אחוז מהונו לטובת האנושות (כפי שציינתי) עדיין אורח חייו לא ישתנה כלל וכלל. שמו יזכר לטובה הרבה יותר אם ינתב את כספו למטרות אנושיות יותר.
גלעד , WWW  |  30.04.12
לכל התגובות