הקאמבק של הפלטפרמות
העקבים המגושמים שוב באופנה, והקיץ הם מככבים בקולקציות של מעצבי־העל ונמצאים גם בחנויות. "כלכליסט" מציע סנדלים עם נוכחות וממליץ איך לנעול אותם נכון
סלווטורה פרגאמו היה הראשון שעיצב בשלהי שנות הארבעים של המאה שעברה נעליים לנשים על פלטפורמות שעם גבוהות. מאז, חוזרות הנעליים השנויות במחלוקת שוב ושוב לאופנה, ויוצאות ממנה. בשנות השבעים היו אלה ריקודי הדיסקו שהצדיקו את רוחב עקביהן, ובשנות התשעים החזירו אותן הספייס גירלס למרכז הבמה.
מי שהחזיר את הפלטפורמות למרכז הבמה בקיץ 2012 הם מעצבי־העל שנהנו להשתעשע עם העקבים הגסים. הפלטפורמות של העונה מכסות כמעט כל מגמה אופנתית קיימת: עקבים עשויים חומרים טבעיים כמו קש קלוע, רפיה או שעם; עקבים מצופים בד מודפס, דוגמת פלטפורמת בד המטפחות של D&G; או עקבים שמתחברים למגמה של צבעי הפסטל.
לצד אלו, נראו על המסלולים פלטפורמות במראה קלאסי, שבהן הגפה והעקב עשויים עור, דוגמת אלו של בית האופנה סלין. כמו כן, נראו כאלה בעלות מראה ספורטיבי עם סוליות גומי, שבגפה שלהן אלמנטים מעולם הספורט, למשל הפלטפורמות בקולקציה של פראדה.
בג'וצי הציגו קולקציה שמשחקת על הניגוד בין גפה עליונה עדינה לעקבים המגושמים, דוגמת סנדלים במראה מעודן עם צמת עור קלועה שיושבת על פלטפורמות מסיביות משעם. עוד מראה מעניין שהציגו בג'וצי הוא נעלי סירה פתוחות (פיפ טואו) עדינות למראה, שנראה שהעקב הנכון עבורן הוא הסטילטו או אפילו ללא עקבים כלל, אך הן יושבות על סוליית שעם גסה המעניקה להן טוויסט מרענן.
גם בנינה ריצ'י הלכו על משחקי ניגודיות והציגו סנדלים עם רצועות עור דקות בשחור ולבן על עקבי הפלטפורמה. בבית מיסוני, שמזוהה עם הסריגים הצבעוניים בגזרת הזגזג, הדפיסו את סימן הזיהוי של המותג על הסוליה הגסה.
אלה שמבקשות לאמץ את הפלטפורמות צריכות לזכור שהן מושכות תשומת לב בשל גובהן ורוחב עקביהן. לכן, חשוב מאוד להקפיד לנעול אותן בשילוב נכון, מתחת למכנסיים בגזרה ישרה שמכפלתם מכסה את החלק העליון של הנעליים, ומותירה את העקבים מבצבצים. אפשר לנעול אותן גם בשילוב עם שמלה בגזרת שנות החמישים בעלת חצאית כפלים מאווררת. פריטים שלא יתאימו למראה הנעליים הם מכנסי הסיגר, מכנסי שלושה רבעים או חצאית צינור צמודה.
5 תגובות לכתיבת תגובה