אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אייזק דבח: "דלתא הגשימה חלום ישן של דב לאוטמן" צילום: אריאל בשור

אייזק דבח: "דלתא הגשימה חלום ישן של דב לאוטמן"

דלתא תשלם 68 מיליון יורו תמורת יצרנית ההלבשה התחתונה מגרמניה, ומצפה לתוספת רווח של כ־7 מיליון דולר בשנה. "יש לנו מזל ששייסר נכנסה בעבר לכינוס נכסים. המחיר שלה אמור להיות גבוה בהרבה"

03.05.2012, 08:04 | ניר צליק

חברת הטקסטיל דלתא הגשימה אתמול חלום ישן, כשסיכמה על רכישת החברה הגרמנית שייסר תמורת כ־68 מיליון יורו (90 מיליון דולר).

"אנחנו שמחים שהצלחנו לרכוש את שייסר. החברה, שהוקמה לפני יותר מ־100 שנה, היא היום המותג מספר אחת בגרמניה בבגדים תחתונים לגברים ונשים.

כשסיפרתי לדב לאוטמן (מייסד דלתא ואביו של היו"ר נעם לאוטמן - נ"צ) שאנחנו קונים את שייסר, הוא אמר לי שזה היה תמיד החלום שלו, ועכשיו החלום הזה מתגשם". כך אמר אתמול מנכ"ל דלתא ובעל השליטה בחברה, אייזק דבח, בעקבות ההודעה על רכישת שייסר.

שייסר מחזיקה בקופתה כ־11 מיליון יורו במזומן כנגד חוב של כ־9 מיליון יורו, כך שהיקף הרכישה (נטו) הוא למעשה 66 מיליון יורו. לדברי סמנכ"ל הכספים של דלתא, יוסי חג'ג', הכוונה היא להגיע להסכם עם בנקים מקומיים בגרמניה במטרה ללוות כ־20–30 מיליון יורו לאחר השלמת העסקה למימון הרכישה. העסקה עצמה צפויה להיסגר בתחילת חודש יוני.

דלתא כבר העבירה כ־5.8 מיליון יורו על חשבון העסקה, כאשר בידיה כ־200 מיליון דולר בקווי אשראי לא מנוצלים. לפני כחודש היא השלימה גיוס של כ־200 מיליון שקל באיגרות חוב.

רגישים להבדלי תרבות

הרכישה צפויה להוסיף להכנסותיה של דלתא כ־100 מיליון דולר במחצית השנייה של 2012, ולייצר לה רווח נקי של 7.5–6 מיליון דולר בשנה. בשבוע הבא תפרסם דלתא את דו"חות הרבעון הראשון של 2012, והיא צפויה לעדכן את תחזיותיה השנתיות בעקבות הרכישה.

הכנסותיה של שייסר הסתכמו ב־183.6 מיליון דולר ב־2011 לעומת 173.7 מיליון דולר ב־2010, צמיחה של 5.7% בלבד. הרווח הנקי המתואם ב־2011 הסתכם ב־16.3 מיליון דולר לעומת 15.7 מיליון דולר ב־2010.

לדברי אייזק דבח, "אנחנו מכוונים לצמיחה של כ־10% בפעילות של שייסר בשלוש השנים הקרובות. עיקר הצמיחה יגיע מכמה אזורים. אנחנו חושבים שברוסיה ובמזרח אירופה יש פוטנציאל. בנוסף, יש פעילויות שבהן אנחנו יכולים לעזור לשייסר, כמו חזיות, בגדי ספורט וגרביים, וזה יתרום לצמיחה".

דבח הבהיר כי בדלתא לומדים את ההבדלים בין התרבות הישראלית והתרבות הגרמנית. "אנחנו לא מתכוונים להנחית מנהל ישראלי על המפעל שלהם. המנהלים הנוכחיים צפויים להישאר, ואם יהיה שינוי כלשהו בהנהלה, בכל מקרה נמנה מנהל מקומי".

חג'ג' הסביר כי שייסר נרכשה לאחר שיצאה לפני כשנה וחצי מהליך של כינוס נכסים. "חשוב להבין שאנחנו קונים את הפעילות הקמעונאית של שייסר שתמיד היתה רווחית. לקבוצת שייסר היה רישיון של הוגו בוס שהם הפסידו ב־2003. במקומו הם הקימו עסק חדש, שייסר לייף סטייל, עם זיכיון למותגים מובילים בעולם. העסק הזה הפסיד כספים רבים, וב־2009 הם נכנסו להליך של פשיטת רגל לשנה וחצי. אנחנו בני־מזל שהם נכנסו לפשיטת רגל כי המחיר של מותג כזה אמור להיות גבוה בהרבה".

שייסר עצמה החלה למעשה לבצע הליך של הנפקה, אולם תנאי השוק בגרמניה וחוסר הביטחון ביכולתה להשלים הנפקה הובילו אותה לבסוף לבחור במכירתה. בעקבות העסקה ייפרעו כל החובות לנושי החברה.

לשייסר שני מפעלים, בצ'כיה ובסלובקיה, כאשר כ־50% מתוצרתה מיוצרים במדינות אלה וכ־50% מיוצרים בסין. לדברי חג'ג', "יש יתרון לכך שהמפעלים קרובים לגרמניה ולמערב אירופה. אפשר אולי לחשוב בעתיד על העתקת המפעלים למדינות אחרות במטרה להוריד את עלויות התפעול".

"לא מוכרים ביוון"

 

דבח הוסיף כי "כ־95% מהמכירות של החברה הם בשוויץ, גרמניה, בלגיה והולנד, ואין לה מכירות ביוון או במדינות חלשות וזה לזכותנו".

אחת הנקודות המעניינות היא שכעת תצטרך דלתא למעשה להתחרות בגרמניה באחד הלקוחות שלה - הוגו בוס, שלה היא מוכרת מוצרים בהיקף של 10–8 מיליון דולר בשנה. לדברי דבח, "יש הפרדה מלאה בין הפעילויות האלה, וכל עוד אנחנו מוכרים מוצרים אחרים ולא מעתיקים את המוצרים שלהם, אין שום בעיה".

בנוסף התייחס דבח לשינוי בתמהיל המוצרים העתידי של דלתא. "כיום כ־13% מההכנסות שלנו מגיעים ממכירות בגדים תחתונים לגברים. אחרי השלמת העסקה יעלה שיעור זה ל־23%". כ־62% ממכירות החברה כיום הם בארה"ב, ואחרי המיזוג רק כ־49% מהמכירות יגיעו מצפון אמריקה. המכירות באירופה יעלו ל־40% לעומת 24% כיום.

תגיות