אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
איום חדש על אל על: ק.א.ל תשנע מטען במטוסי לופטהנזה

איום חדש על אל על: ק.א.ל תשנע מטען במטוסי לופטהנזה

ק.א.ל תשנע את קיבולת המטען האווירי מישראל לאירופה בטיסות הנוסעים של לופטהנזה

07.05.2012, 07:57 | טל ליטמן

חברת המטענים ק.א.ל חתמה על הסכם לשיתוף פעולה בתחום המטען עם חברת לופטהנזה, ולפיו תשנע ק.א.ל את קיבולת המטען האווירי היוצא מישראל לאירופה בטיסות הנוסעים של לופטהנזה ואוסטריאן איירליינס (השייכת לחברת לופטהנזה), כך נודע ל"כלכליסט".

עד היום החזיקה חברת אל על ב־35% משוק המטענים כאשר עמדו לרשותה כלים שלא היו בידי מתחרותיה - הטסת מטען במטוסי המטען שלה ובבטן מטוסי הנוסעים שלה.

לפי גורמים בענף, מהלך זה יאפשר ליצואני המטען באוויר היצע שירותים שלא היה לרשותם עד היום, שכן כאמור, אל על היתה החברה היחידה שיכלה לשרת את הלקוחות הן במטוסי מטען ייעודיים גדולים מסוג 747 והן בטיסות נוסעים ישירות. נתח השוק של אל על בתחום המטענים הוא 160 מיליון שקל, 50% בטיסות מטען ייעודיות ו־50% בשינוע בבטן המטוס, כך שההסכם החדש בין לופטהנזה וחברת ק.א.ל מסכן עד 80 מיליון שקל עבור אל על. בעקבות הסכם שיתוף פעולה זה, תוכל ק.א.ל להתחרות ביתר יעילות ובמגוון רחב יותר של מוצרים.

המרוויחים העיקריים ממהלך זה יהיו הלקוחות שלרשותם יעמוד המגוון הרחב ביותר של אפשרויות הבחירה. מקורב לנושא אמר כי שיתוף הפעולה בין ק.א.ל, מטוסי המטען שלה ולופטהנזה למטוסי הנוסעים שלה יביא לשיפור התחרותיות, לפחות בכל הנוגע להטסת מטענים מישראל לאירופה.

שוק המטענים האוויריים בישראל נחשב לתחרותי מאוד, והחברה הגדולה ביותר בו, אל על, מחזיקה נתח שוק של כ־35%. החברה הבאה אחריה היא ק.א.ל, המחזיקה כ־19% מהשוק ומפעילה כאמור מטוסי מטען ייעודיים בלבד מסוג 747 מטען. המהלך צפוי להגביר את התחרותיות בשוק הטסת המטענים - אשר כיום נשלט ללא עוררין על ידי אל על - ולהתקבל בשביעות רצון בקרב חברות השילוח השונות. מחברות ק.א.ל ולופטהנזה סירבו להגיב לידיעה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות