אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מכונית OUT, אינטרנט IN: פריטים שדור הפייסבוק לא כל כך אוהב צילום: shutterstock

מכונית OUT, אינטרנט IN: פריטים שדור הפייסבוק לא כל כך אוהב

הם כבר לא אוהבים לקרוא מיילים, מעשנים פחות - ופיתחו אהבה לסוג מסוים של בירה. קבלו את הבחירות של דור ה-Y

12.05.2012, 20:53 | סוכנויות הידיעות

מגמות הצריכה משתנות כיום בקצב גבוה מאי פעם. לא פלא שהעדפותיו של הדור הצעיר משקפות את השינויים הדרמטיים החלים בחברה ומבטאות את הדברים החשובים לדור זה.

כל דור מאבד עניין במוצרים שעניינו את הדור הקודם. דור ה-Y (שנולדו במהלך שנות ה-80 ושנות ה-90 של המאה הקודמת) למשל, גילה פחות עניין במכוניות מאשר הוריו. לפי מועצת הדרכים הפדראלית של ארה"ב, ב-2008, רק ל46.3% מבני ה-19 היה רישיון לעומת 64.4% ב-1998. לפי מחקר שפורסם ע"י חברת Gartner, שיעור של 46% מבני ה-18-24 מעדיפים חיבור לאינטרנט על פני רכב משלהם.

להלן 7 מוצרים מבין המוצרים הפופולאריים ביותר שהביקוש להם הולך ויורד לפי אתר 24/7 Wall St.

אימייל

כאשר פייסבוק השיקה את שירות ההודעות שלה ב-2010, חזה המייסד מארק צוקרברג שהפופולאריות של הדואר האלקטרוני תדעך משום ש" דואר אלקטרוני איטי מידי ופורמאלי מידי". והוא אכן צדק. מ-2009 ועד 2010, משך הזמן שאותו השקיעו בני 17-12 בצפייה במיילים צנח ב-59%.

 , צילום: shutterstock צילום: shutterstock  , צילום: shutterstock

בירה

כיום צעירים מעדיפים בירה קלה שלא כמו קודמיהם שהעדיפו בירה רגילה. אם פעם בירה באדווייזר הייתה הבירה הפופולארית ביותר בקרב חובבי הבירה הצעירים בארה"ב הרי שכיום גרסתו הקלה - בד-לייט – היא הבירה המועדפת בקרב הצעירים. חמש הבירות הנמכרות ביותר בארה"ב כיום הן בירות קלות.

 , צילום: shutterstock צילום: shutterstock  , צילום: shutterstock

מכוניות

הביקוש למכוניות בקרב הדור הצעיר פחת באופן ניכר ונראה שלדור זה יותר חשובה הגישה לאינטרנט מאשר גישה לרכב. צעירים כבר אינם להוטים להוציא רישיון כמה שיותר מהר כמו פעם. כיום רק 22% מהנהגים בארה"ב הם בני 30 ומטה. חברות הרכב פונות למשרדי פרסום המתמחות בקהל יעד צעיר כדי למשוך קונים צעירים יותר ולצמצם את הירידה בהכנסותיהן.

 , צילום: בלומברג צילום: בלומברג  , צילום: בלומברג

טלפונים קווים

הטלפוניים הקוויים פחות מבוקשים ע"י דור ה-Y המעדיף להשתמש בטלפון הנייד. לפי נותנים של המרכז הלאומי לסטטיסטיקה רפואית, ב-2010 רק כ-51.3% מבני ה-29-25 היו בעלי טלפון סלולרי בלבד. זוהי הפעם הראשונה שישנם יותר בוגרים המתגוררים בבית שבו יש טלפונים ניידים בלבד מאשר כאלו המתגוררים בבית שבו יש טלפון קווי.

 , צילום: shutterstock צילום: shutterstock  , צילום: shutterstock

סיגריות

מאז ומעולם היו יותר מעשנים בקרב הדור הצעיר מאשר בכלל האוכלוסייה, אולם יותר ויותר צעירים מוותרים על המנהג. לפי המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ולמניעתן, בין השנים 2005-2010 חלה ירידה של 17.6% במספר המעשנים בקרב גילאי 24-18.

 , צילום: shutterstock צילום: shutterstock  , צילום: shutterstock

מחשבים שולחניים

דור ה-Y הוא הדור הראשון שבניו מעדיפים מחשבים ניידים על פני מחשבים שולחניים. לפי מחקרים, 70% מהצעירים משתמשים במחשבים ניידים ואילו 57% - במחשבים שולחניים.על פי אתר LAPTOP Magazine , בני דור ה-Y פשוט "לא נוהגים לרכוש מחשב שולחני כמחשב העיקרי שלהם".

 , צילום: שאטרסטוק צילום: שאטרסטוק  , צילום: שאטרסטוק

מכשירי טלוויזיה

צעירים בני 24-18 צופים בטלוויזיה רגילה פחות מאשר קבוצות גיל אחרות לפי סקר Nielsen. קבוצה זו צופה בטלוויזיה במשך 24 שעות בשבוע בלבד לעומת הממוצע הארצי של ארה"ב – 32.5. סיבה אחת לפער זה היא מערכת היחסים ההדוקה שמקיים דור ה-Y עם האינטרנט. לפי מחקרים, 23% מבני ה-25 ומטה צופים בטלוויזיה דרך האינטרנט בהשוואה ל-8% בכלל האוכלוסייה.

 , צילום: רוברט סקובל cc-by צילום: רוברט סקובל cc-by  , צילום: רוברט סקובל cc-by

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות