אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פייסבוק שוב מפשלת ברוד שואו: לא הציגה את סרט ההנפקה, צוקרברג לא הגיע צילום: אם סי טי

פייסבוק שוב מפשלת ברוד שואו: לא הציגה את סרט ההנפקה, צוקרברג לא הגיע

נציגי פייסבוק ספגו שאלות רבות וקשות מצד אנליסטים ומשקיעים אחרי שהחליטו שלא להציג סרט וידאו על החברה

08.05.2012, 20:23 | שהם לוי

האם הנפקת פייסבוק שעוד בטרם יצאה אל הפועל נחשבה להצלחה, תהפוך בסופו של דבר לכישלון חרוץ? על פי התגובות הזועמות של משקיעים ואנליסטים ביום השני של הרוד שואו, נראה שכן. מארק צוקרברג שאתמול איחר למצגת החברה, לא הגיע היום לארוחת הבוקר שאירגנה למשקיעים במלון "ארבע עונות" בבוסטון. צוקרברג גם לא היה שם כדי לענות על שאלות המשקיעים.

הארוע שארגנה החברה היום למשקיעים משך 200 משקיעים, כולל אנליסטים וקרנות גידור. האורח המשמעותי והמסקרן ביותר היה וויל דאנוף, שמנהל 84 מיליארד דולר בפידליטי.

מנהלת התפעול של פייסבוק, שריל סנדברג, הייתה נוכחת היום בארוע הרוד שואו שקיימה פייסבוק וענתה על שאלות המשקיעים. השאלות שהופנו לעבר סנדברג נגעו גם למיזם של פייסבוק בסין.

הרשת החברתית של מארק צוקרברג החלה אתמול  בשורה של פגישות עם משקיעים פוטנציאלים. על פי התשקיף שהגישה החברה קודם לכן, ההנפקה עשויה להעניק לחברה שווי של 96 מיליארד דולר. אתמול מאות צבאו על דלתות מלון שרתון במנהטן שבניו יורק כאשר צוקרברג וצוותו התאספו כדי לחזר אחר המשקיעים עם זאת, פגישתו של צוקרברג עם המשקיעים הפוטנציאלים לא הלכה כל כך חלק. לפי דיווח ב-CNBC, הרוד שואו נפתח באיחור של שעה וצוקרברג פיספס את שלב השאלות. סמנכ"לית התפעול שירלי סנדברג הסבירה כי הוא היה בשירותים.

אמש פצחה פייסבוק ברוד שואו ברחבי ארה"ב, וצוקרברג נאלץ להתמודד עם שאלות של משקיעים שתהו מדוע הסכימה החברה לשלם מיליארד דולר על האפליקציה אינסטגראם.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
פייסבוק בדרך לצניחה חופשית...
עוד מעט ויתברר כי פייסבוק כמקור להכנסות היא אגדה שלא היתה ולא נבראה. אמנם יש הסוברים כי יד פייסבוק בכל פינה בעולם, והשפעת השימוש בפייסבוק נכרת בכל תחום בחיינו, בעיקר ביצירת פלטפורמה ל"מהפכות" בעולם הערבי. אלא שהמציאות קצת או הרבה שונה מהפנטזיה המתוארת. פייסבוק איננה פלטפורמה חברתית אידיאלית ! פייסבוק איננה ולא תהייה יצרן הכנסות גדול למשל מגוגל. רבים האנשים אשר פתחו דף בפייסבוק, אך זנחו אותו לאחר זמן, והסיבות לכך רבות (בתרבויות השונות מהתרבות האמריקאית אנשים נוטים לחזור לערכים והמנהגים המוכרים להם! , הפירסום אכל במידה רבה מהאותנתיות של פייסבוק, אנשים אבים בחנו את "התוצר" של ההשתתפות שלהם בפייסבוק ונוכחו לדעת שהרבה שאין תמורה רבה להשקעה, וכיוב'). התוצאה: אי חשיפה של מפרסמים, או חשיפה חסרת משמעות וזניחה למפרסמים, ומייד אח"כ נטישה של מפרסמים בפלטורמה הזו. ולכן גם קצב עליית ההכנסות לא כמו הציפיות, ולכן גם חוסר יכולת של פייסבוק כיצרן הכנסות להנפיק את עצמו... לי לעומת זאת יש רעיון לאתר אינטרנט, זהו אתר אשר השימוש בו מחיוב המציאות באופן כמעט יום יומי, ואשר טומן בחובו תמריץ עצום לכל משתמש: למשל משתמש מסוג אחד : ... (לא אגלה) והמשתמש השני : בעלי תמריץ מיידי וחזק ולאורך זמן ... מפרסמים מסוג מסויים...
רחוק וקרוב להצלחה  |  09.05.12