אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מציאות כואבת: תקציבי הקמפיינים של תעמולת הבחירות התאיידו צילום: אוראל כהן

מציאות כואבת: תקציבי הקמפיינים של תעמולת הבחירות התאיידו

לפי הערכות, מערכת הבחירות היתה אמורה להזרים עשרות מיליוני שקלים למדיה הדיגיטלית

09.05.2012, 09:11 | שלי פריצקר

ההודעה על ביטול הבחירות לכנסת בלילה שבין שני לשלישי הותירה אכזבה בקרב משרדי הפרסום שהיו אמורים לשלשל לכיסם סכומים נכבדים ביותר עבור חודשי עבודה ספורים. 100 מיליון שקל מכספי מימון המפלגות היו אמורים לזרום לקמפיינים של הבחירות לכנסת, אך בפועל הסכומים גבוהים יותר. לפי גורמים בשוק, יועצים או פרסומאים מקבלים בין 200 אלף שקל למיליון שקל עבור קמפיין בחירות.

הפרסומאי יורם באומן, אשר החל לעבוד עם יאיר לפיד, אמר אתמול ל"כלכליסט" שהוא אינו מאוכזב כלל וכלל מדחיית הבחירות וכי הדבר רק יעניק לו זמן רב יותר להיערכות. לדבריו, דווקא ערוצי הטלוויזיה ירוויחו מדחיית הבחירות כי למפרסמים ישנה נטייה להוריד הילוך בשבועות שלפני הבחירות, דבר שמפחית את תקציבי הפרסום. הבחירות היו אמורות להתקיים ב־4 בספטמבר, בשלהי הקיץ ולקראת החגים, תקופה המתאפיינת בדרך כלל בפעילות פרסומית רבה.

תחום הפרסום באינטרנט - הכולל גם טוקבקיסטים בתשלום, ניהול עמודי פייסבוק, ניטור שיחות ברשת וכדומה - אמור היה להפוך לכלי המרכזי של מערכת הבחירות ולכן הדחייה פגעה במשרדים המתמחים בו. לפי הערכות, מערכת הבחירות היתה אמורה להזרים עשרות מיליוני שקלים למדיה הדיגיטלית.

אתמול דיברו רבים על הפגיעה בענף שילוט החוצות, אולם לדברי אורי נצר, מנכ"ל רפיד מדיה, "אף אחד לא הספיק להזמין שלטים; החלום ושברו היו סמוכים מאוד". לגבי הפוטנציאל הכלכלי הטמון במערכת בחירות אמר נצר כי "האמירה שענף שילוט החוצות עושה ערימות של כסף אינה נכונה, כי המחירים ירדו". סוגרים את רשימת המאוכזבים הם מפיקי הטלוויזיה והאולפנים שהיו אמורים להכין את תשדירי הבחירות.

תגיות