אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כן, זה אפשרי: הכירו את רכבות התחתית הטובות בעולם צילום: cc by AaverageJoe

כן, זה אפשרי: הכירו את רכבות התחתית הטובות בעולם

מהמטרו החסכוני שבסינגפור - ועד הרכבת התחתית ביפן שהיתה יכולה להיות הטובה בעולם - אלמלא בעיה קטנה אחת. יש לנו ממי ללמוד

09.05.2012, 23:19 | סוכנויות הידיעות
תחבורה ציבורית היא תופעה חיובית ומועילה, בייחוד רכבות - מאחר שהן מופרדות מעורקי תנועה אחרים. תפקודה של עיר גדולה תלוי במידה רבה במערכת רכבת תחתית מתוכננת היטב, מטופחת ונוחה. אתר cnngo.com ערך רשימה של 10 המערכות הטובות בעולם.

10. קופנהגן, דנמרק

המטרו של קופנהגן זכה במקום הראשון בתחרות בינלאומית של מערכות הסעת המונים. הרכבת בעיר פועלת 24 שעות ביממה ומצוידת בכל הטכנולוגיות החדישות ביותר. היות ומדובר בעיר בעלת שטח קטן, למטרו רק שני קווים וסה"כ 22 תחנות. למרות שיש נמלי תעופה עם מערכת רכבת תחתית ענפה יותר מזו של קופנהגן, הפתרונות ההנדסיים שלה ראויים לכל השבחים האפשריים.

 , צילום: cc  by Daniel Sparing צילום: cc by Daniel Sparing  , צילום: cc  by Daniel Sparing

 

9. סינגפור

הרכבת התחתית של סינגפור קיבלה בשנת 2010 פרסים בקטגוריית התחבורה הציבורית החסכונית ביותר באנרגיה והחדשנית ביותר בעולם. מדובר ברכבת תחתית הטובה ביותר באזור אסיה-פסיפיק והיא מסיעה 600 מיליון נוסעים בשנה.

 , צילום: cc by AaverageJoe צילום: cc by AaverageJoe  , צילום: cc by AaverageJoe

 

8. לונדון, בריטניה

הרכבת התחתית בלונדון הייתה מערכת התחבורה הציבורית התת קרקעית הראשונה בעולם. היא נפתחה עוד בשנת 1863 ומאז לא השתנתה יותר מדי. במהלך שני העשורים האחרונים היא שודרגה מעט וסוף סוף הוכנסו אליה קרונות ממוזגים. עכשיו נותר לראות כיצד הרכבת התחתית תתמודד עם המשחקים האולימפיים - בינתיים הרשויות החליטו להרחיב כמה מהתחנות כדי שיתמודדו טוב יותר עם זרם גדול של נוסעים.

 , צילום: בלומברג צילום: בלומברג  , צילום: בלומברג

 

7. סאו-פאולו, ברזיל

המטרו הברזילאי מפורסם בעולם כולו בזכות רמת בטיחות גבוהה, מהירות, נוחות ורמת ניקיון מרשימה יחסית לאחת הרכבות התחתיות העמוסות בעולם. הוא זתה בתואר הרכבת התחתית הטובה באמריקה. הרכבת כוללת 74 קילומטר של מסילה עליהם נוסעים מדי יום 3.3 מיליון איש.

 , צילום: cc by Sheep"R"Us צילום: cc by Sheep"R"Us  , צילום: cc by Sheep"R"Us

 

6. פריז, צרפת

הרכבת התחתית של עיר האורות צפופה מאד ויש בה 245 תחנות על פני 14 קווים בתוך שטח עירוני של 87 קילומטר מרובע. מדי יום עוברים בה 1.5 מיליון נוסעים והיא נכללת בין חמש הרכבות התחתיות העמוסות ביותר בשנה. עם זאת, הקרונות ישנים מעט וזקוקים לתחזוקה שותפת.

 , צילום: cc by thaiz_mm צילום: cc by thaiz_mm  , צילום: cc by thaiz_mm

 

5. מונטריאול, קנדה

מערכת מטרו עם רמת פליטת פחמן דו חמצני מהנמוכות בעולם, הנחשבת לבטוחה הן לנוסעים והן לסביבה. הרכבת הוקמה לקראת תערוכה בינלאומית בשנת 1967 והושלמה לקראת אולימפיאדת 1976. מדובר ברכבת התחתית הגדולה בקנדה, אם כי האורך הכולל של מסילותיה הוא 69 קילומטר בלבד. בשנת 2014 תקבל הרכבת 468 קרונות חדישים שיחליפו מחצית מהישנים.

 , צילום: cc by majorleague צילום: cc by majorleague  , צילום: cc by majorleague

 

4. מדריד, ספרד

הרכבת התחתית של מדריד היא הששית באורכה בעולם ומגיעה ל-294 קילומטר. היא משרתת 1.5 מיליארד נוסעים בשנה - נתון מרשים במיוחד לאור העובדה שאוכלוסיית מדריד מונה 6.5 מיליון איש בלבד. התחנות כה גדולות שהן יכולות לאכלס אירועים המוניים, כמו פסטיבל ההתעמלות בן השלושה ימים שנערך במאי 2011 בו השתתפו 2,600 איש. אחת התחנות מתפרשת על 200 מ"ר וממוקם בה מוזיאון ארכיאולוגי. ברכבת התחתית של מדריד יש 1,656 דרגנועים, יותר מבכל מטרו אחר.

 , צילום: cc by sincretic צילום: cc by sincretic  , צילום: cc by sincretic

 

3. ניו יורק, ארה"ב

גם הרכבת התחתית של ניו יורק פועלת 24 שעות ביממה, כיאה לעיר ללא הפסקה. כמה רכבות מהירות למקומות שונים יכולים לצאת מאותם רציפים, מה שהופך את הרכבת למבלבלת מעט. עיריית ניו יורק שילבה את המטרו בתוכנית לתמיכה במוזיקאים מקומיים ומזה 27 שנה הם פועלים בה.

 , צילום: cc by vincent צילום: cc by vincent  , צילום: cc by vincent

 

2. טוקיו, יפן

לא מעט אגדות נולדו סביב מערכת הרכבת התחתית של טוקיו. סופר מהירה, סופר מדויקת, הכל סופר. כמה מהקווים מסיעים מדי שנה 14 מיליארד נוסעים. לפי מדדים רבים היא הייתה אמורה לקבל מקום ראשון בכל התחרויות, הבעיה היא שלא ניתן להשתמש בה בטלפון סלולרי - מה שהופך אותה למקום מעט מנותק. התושבים המקומיים מתלוצצים שהיו רוצים לדבר תוך כדי נסיעה ולא רק להתלונן על ניקיון היתר.

 , צילום: cc by ykanazawa1999 צילום: cc by ykanazawa1999  , צילום: cc by ykanazawa1999

 

1. גואנגזו, סין

המערכת הגיעה ל-1.2 מיליארד נוסעים בתוך 20 שנה. הקו הראשון של הרכבת נפתח בשנת 1997 והשני בשנת 2002. הושקעוו בה 11 מיליארד דולר ובתקופה קצרה הוקמו 236 קילומטר של מסילה עם 144 תחנות. הרכבת מאפשת נסיעה של 48 דקות להונג קונג.

 , צילום: cc  by jeffreybeam צילום: cc by jeffreybeam  , צילום: cc  by jeffreybeam

תגיות