אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רשת קיקה מעכבת משכורות; במגעים עם הבנקים עקב מצוקה תזרימית צילום: בלומברג

רשת קיקה מעכבת משכורות; במגעים עם הבנקים עקב מצוקה תזרימית

עוה"ד של אשטרום נכסים, המחזיקה ב-15% בקיקה, יבקשו מחר מביה"ש הקפאת נכסים לקיקה. בשלב זה לא ידוע אם הרשת מעכבת תשלומים לגורמים נוספים כגון ספקים

09.05.2012, 21:34 | גיל קליאן ומארק שון

רשת הרהיטים האוסטרית קיקה ישראל נמצאת במגעים עם הבנקים עקב מצוקה תזרימית, שגרמה היום (ד') לעיכוב בהעברת משכורות אפריל לעובדים.

הערב ימשיכו מנהלי הרשת במגעים עם הבנקים במטרה להגיע להסדר שיאפשר את תשלום המשכורות ולהמשיך את פעילותה כסדרה. בשלב זה לא ידוע אם הרשת מעכבת תשלומים לגורמים נוספים כגון ספקים. ברשת אישרו כי השכר לא שולם נכון להיום אך לא מסרו תגובה.

משרד עורכי הדין פירון, המייצג בדרך קבע את חברת אשטרום נכסים (המחזיקה ב-15% בקיקה), מכין בשעה זו את הבקשה להקפאת הליכים שתגיש מחר בבוקר קיקה לבית המשפט המחוזי בתל אביב. ממשרד פירון לא נמסרה תגובה.

דוח"ות כספיים קיקה: הפסד של 44.5 מיליון שקל ב-2011 רואי החשבון של רשת הריהוט כתבו כי קיימים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של קיקה כ"עסק חי" שי פאוזנר, 38 תגובותלכתבה המלאה

הנתונים על מצבה של קיקה ישראל נחשפו בתחילת חודש אפריל בדו"חות הכספיים השנתיים ל־2011 של אשטרום נכסים, המחזיקה בה כאמור 15%. בדו"ח נחשף כי קיקה סיימה את 2011 עם הכנסות של 27 מיליון שקל והפסד של 44.5 מיליון שקל לאחר הפסד של 13.5 מיליון שקל בשנת 2010 (שנת ההיערכות וההקמה).

עוד נחשף כי את השנה שעברה סיימה רשת הריהוט עם גירעון של 58.2 מיליון שקל בהונה לעומת גירעון בהון של כ־16 מיליון שקל בשנה הקודמת.

באשטרום נכסים הודו בדו"ח כי בעקבות המידע על מצבה הכספי של קיקה היא החליטה למחוק את מלוא הלוואות הבעלים שנתנה לקיקה עד סוף 2011 בהיקף של 13.7 מיליון שקל. בנוסף, ברבעון הראשון של השנה הספיקה אשטרום נכסים להעמד לקיקה הלוואה נוספת של 714 אלף שקל וערבות של אלפי שקלים בשל חובותיה לבנקים.

בסוף השנה כתבו רואי החשבון של קיקה כי קיימים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של קיקה כ"עסק חי". בתגובה החליטה אשטרום נכסים לרשום את כל השקעתה בקיקה עד כה - 19.4 מיליון שקל - כהפסד.

הנתונים העגומים שנחשפו בדו"חות מחזקים את הרושם שנוצר לגבי הביצועים הבעייתיים של קיקה מאז פתיחתה לקהל הרחב בספטמבר 2011, ובעיקר דלילות המבקרים בה יחסית לציפיות המוקדמות. באחרונה אף שינתה החנות אסטרטגיה פרסומית, לאחר שמנהליה הבינו כי הרשת נתפסת כיקרה מדי, והעלו לקראת פסח קמפיין בכיכובו של השחקן דרור קרן. הקמפיין הדגיש כי הרשת מציעה כמה רמות מחיר.

מנכ"ל קיקה ישראל, צביקה גולדנברג, הודה לאחרונה בראיון ל"ידיעות אחרונות" כי "הצרכן חשב שהוא מגיע ל'איקאה ‭,'2‬ וכשראה מצעים יוקרתיים ב‭1,900-‬ שקל הוא נבהל ואמר 'איזה יקר'". לדבריו, החנות ניסתה להימנע בכל כוחה מההשוואה לאיקאה, אך הצרכן כבר תייג את קיקה כחנות יוקרה. לכן הוחלט בקיקה להוציא מהמגוון כמה ממוצרי היוקרה, להוזיל מוצרים אחרים ולצאת בקמפיין חדש.

תגיות

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
קיקה כלל לא מיצבה את עצמה
קיקה פתחה שערים במהירות לאחר השריפה באיקאה ללא אמירה תקשורתית זו או אחרת ונתנה לקהל לשפוט ברגליים. לא צריך להיות חכם גדול בכדי להבין שהקהל ציפה לפגוש משהו בנוסח איקאה אולי מעט יותר יקר ואיכותי. בפועל הקהל קיבל בום של מחירים, סחורה לא תמיד ייחודית וחנות מפלצתית שמייד אחרי הפתיחה עמדה כמעט ריקה יום אחרי יום. חנות שמביאה מטבחים במאה אלף שקל מצויידים במכונות קפה של עשרים אלף שקל רצוי שתמצב עצמה הרבה !! זמן קודם במקום הנכון בתודעה. חנות שרוצה להתקיים בישראל עם חמש (?) אולי שש קומות מסחר ועשרות עובדים חביבים רצוי שתבדוק קצת קודם את השוק ותריח את המצב..תחושות הבטן של אנשי עסקים, משקיעים ומנכלים שחיים בגדלי יוקרה לא תמיד פוגעות בול כשמדובר בשוק שמובל על ידי מחאה חברתית. מישהו שם רצה חנות לקהל חרדי-דתי, מישהו רצה אקסלוסיבי, מישהו חשב שאפשר, מישהו כנראה לא באמת חשב... איפה השיווק? איפה יחסי הציבור? איפה סקרי שוק? איפה קבוצות מיקוד? איפה תוכנית עסקית בסיסית? מה הולך אני שואל ? בפעם הבאה כשאתה מנהל חנות שיש בה אלפי פריטים תעמוד בפתח. אם שלושה רבעים יוצאים מהחנות בידיים ריקות (בדקתי) בלי שקנו אפילו פריט אחד קטן לרפואה ועוד בחודש הראשון לעסקים, אל תלך לישון לפני שעשית משהו מאוד אבל מאוד דרמטי לשינוי המצב..
איתי  |  10.05.12
לכל התגובות