רשת קיקה מעכבת משכורות; במגעים עם הבנקים עקב מצוקה תזרימית
עוה"ד של אשטרום נכסים, המחזיקה ב-15% בקיקה, יבקשו מחר מביה"ש הקפאת נכסים לקיקה. בשלב זה לא ידוע אם הרשת מעכבת תשלומים לגורמים נוספים כגון ספקים
רשת הרהיטים האוסטרית קיקה ישראל נמצאת במגעים עם הבנקים עקב מצוקה תזרימית, שגרמה היום (ד') לעיכוב בהעברת משכורות אפריל לעובדים.
הערב ימשיכו מנהלי הרשת במגעים עם הבנקים במטרה להגיע להסדר שיאפשר את תשלום המשכורות ולהמשיך את פעילותה כסדרה. בשלב זה לא ידוע אם הרשת מעכבת תשלומים לגורמים נוספים כגון ספקים. ברשת אישרו כי השכר לא שולם נכון להיום אך לא מסרו תגובה.
משרד עורכי הדין פירון, המייצג בדרך קבע את חברת אשטרום נכסים (המחזיקה ב-15% בקיקה), מכין בשעה זו את הבקשה להקפאת הליכים שתגיש מחר בבוקר קיקה לבית המשפט המחוזי בתל אביב. ממשרד פירון לא נמסרה תגובה.
הנתונים על מצבה של קיקה ישראל נחשפו בתחילת חודש אפריל בדו"חות הכספיים השנתיים ל־2011 של אשטרום נכסים, המחזיקה בה כאמור 15%. בדו"ח נחשף כי קיקה סיימה את 2011 עם הכנסות של 27 מיליון שקל והפסד של 44.5 מיליון שקל לאחר הפסד של 13.5 מיליון שקל בשנת 2010 (שנת ההיערכות וההקמה).
עוד נחשף כי את השנה שעברה סיימה רשת הריהוט עם גירעון של 58.2 מיליון שקל בהונה לעומת גירעון בהון של כ־16 מיליון שקל בשנה הקודמת.
באשטרום נכסים הודו בדו"ח כי בעקבות המידע על מצבה הכספי של קיקה היא החליטה למחוק את מלוא הלוואות הבעלים שנתנה לקיקה עד סוף 2011 בהיקף של 13.7 מיליון שקל. בנוסף, ברבעון הראשון של השנה הספיקה אשטרום נכסים להעמד לקיקה הלוואה נוספת של 714 אלף שקל וערבות של אלפי שקלים בשל חובותיה לבנקים.בסוף השנה כתבו רואי החשבון של קיקה כי קיימים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של קיקה כ"עסק חי". בתגובה החליטה אשטרום נכסים לרשום את כל השקעתה בקיקה עד כה - 19.4 מיליון שקל - כהפסד.
הנתונים העגומים שנחשפו בדו"חות מחזקים את הרושם שנוצר לגבי הביצועים הבעייתיים של קיקה מאז פתיחתה לקהל הרחב בספטמבר 2011, ובעיקר דלילות המבקרים בה יחסית לציפיות המוקדמות. באחרונה אף שינתה החנות אסטרטגיה פרסומית, לאחר שמנהליה הבינו כי הרשת נתפסת כיקרה מדי, והעלו לקראת פסח קמפיין בכיכובו של השחקן דרור קרן. הקמפיין הדגיש כי הרשת מציעה כמה רמות מחיר.
מנכ"ל קיקה ישראל, צביקה גולדנברג, הודה לאחרונה בראיון ל"ידיעות אחרונות" כי "הצרכן חשב שהוא מגיע ל'איקאה ,'2 וכשראה מצעים יוקרתיים ב1,900- שקל הוא נבהל ואמר 'איזה יקר'". לדבריו, החנות ניסתה להימנע בכל כוחה מההשוואה לאיקאה, אך הצרכן כבר תייג את קיקה כחנות יוקרה. לכן הוחלט בקיקה להוציא מהמגוון כמה ממוצרי היוקרה, להוזיל מוצרים אחרים ולצאת בקמפיין חדש.
12 תגובות לכתיבת תגובה