אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המשקיעים ירוצו להוריד? פייסבוק פותחת חנות אפליקציות לכל המכשירים צילום מסך: Facebook

המשקיעים ירוצו להוריד? פייסבוק פותחת חנות אפליקציות לכל המכשירים

רגע לפני ההנפקה הרשת החברתית מכריזה כי תאפשר מכירת יישומים בתשלום, ותציע גם קישורים להורדת אפליקציות אייפון, אנדרואיד ואחרות. מזמינה מפתחים להעלות כבר עכשיו יישומים ל"אפ סנטר"

10.05.2012, 10:46 | יוסי גורביץ

פייסבוק הצהירה הלילה (ה') כי היא תפתח חנות אפליקציות בשם App Center. בכך מצטרפת הרשת החברתית הגדולה בעולם למספר ההולך וגדל של חברות שפותחות חנויות יישומים. החברה הודיעה על היוזמה החדשה בבלוג המפתחים שלה, ופייסבוק מזמינה מפתחים להעלות עמודי אפליקציות כבר עכשיו - עוד לפני השקתה הרשמית של החנות.

בשונה מהמקובל בענף, ההיצע בחנות לא יהיו מוגבל לאפליקציות פייסבוק בלבד - אלא נועד להתאים לכל פלטפורמה קיימת, בין אם מדובר על אפליקציות רשת, אפליקציות שולחניות או סלולריות. הקו המנחה העיקרי הוא שעל האפליקציות להתממשק עם פייסבוק.

 

עד כה מפתחי אפליקציות בפייסבוק הרוויחו בעיקר מרכישות שביצעו המשתמשים בתוך היישומים, בעוד הן עצמן נותרו חינמיות - מודל המכונה Freemium. מעתה תתיר פייסבוק גם מכירת יישומים בתשלום: היא תתבצע מערכת ה-Credits של פייסבוק, שמותירה בידי החברה כ-30% מערך המכירה – אותו אחוז שגובות גם חנויות האפליקציות של אפל וגוגל.

פייסבוק תדרג את האפליקציות שמוצגות בחנות שלה על פי שורה של קריטריונים, ובמקביל תקבל גם מהגולשים משוב על התכנים. במקביל, היא תציע למפתחים מידע חיוני על המשתמשים באפליקציות שלהם, בין השאר פילוח מגדרי וגילאי - בדומה לשירות ה-Insights שהיא מציעה למנהלי דפים.

אפליקציה המוקדשת לסרט The Avengers, צילום מסך: Facebook אפליקציה המוקדשת לסרט The Avengers | צילום מסך: Facebook אפליקציה המוקדשת לסרט The Avengers, צילום מסך: Facebook

לא תחליף את האפסטור

המטרה המוצהרת של פייסבוק היא לכנס בחנות שלה אפליקציות לכל פלטפורמה אפשרית, כדי להפוך את החנות למוקד האפליקציות של כל משתמשיה, שמונים כ-900 מיליונים. החברה הודיעה כי אם, למשל, המשתמש יראה אפליקציה לאייפון שמוצאת חן בעיניו ודורשת התקנה, הקלקה עליה תעביר אותו אל האפסטור של אפל. נראה שבניגוד לחנויות כמוCydia, פייסבוק אינה מתכוונת לשמש כחנות יישומים חלופית לאפסטור של אפל או לגוגל פליי - אלא לרכז אפליקציות למכשירים שונים.

למרות זאת, במהלך של פייסבוק טמונה בעיה שלא ברור כיצד תתגבר עליה הרשת החברתית, העומדת לקראת הנפקתה: הצורך בהסכמה ושיתוף פעולה עם חנויות האפליקציות השונות, ובראשן האפסטור וגוגל פליי. הרשת החברתית טוענת כי לחנויות יש אינטרס לשתף איתה פעולה, משום שהיא מפנה אליהן תעבורה - אבל ספק אם תעבורה לבדה תספק את גוגל ואפל.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות