אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הציפורים הזועמות מוכיחות: להיט אחד מספיק

הציפורים הזועמות מוכיחות: להיט אחד מספיק

רוביו מצליחה בזכות משחק אחד, וגם ההכנסות של זינגה עדיין מגיעות מפארמוויל. חברות המשחקים הבינו שמה שחשוב זה קהל נאמן שמשלם

14.05.2012, 14:59 | הראל עילם
האם בעולם המשחקים החברתיים זה כל כך רע להיות חברה של משחק מצליח אחד? בחודשיים האחרונים איבדה מניית זינגה 45% מהשווי שלה, והסיבה העיקרית לכך היא רכישת OMGpop, מפתחת Draw Something. כאשר המשחק הפופולרי החל לאבד גולשים, רגע אחרי הרכישה, זינגה איבדה את אמון המשקיעים, ולא מעט אנליסטים העלו את השאלה האם החברה תצליח לשחזר את ההצלחה שלה.

אבל אולי זאת לא השאלה הנכונה. רוביו, מפתחת המשחק Angry Birds, לא רק הצליחה למנף את עצמה לשווי שוק של מיליארדים בזכות משחק אחד, אלא גם הודיעה לאחרונה שהיא רשמה יותר ממיליארד הורדות לגרסאות השונות של המשחק שלה. וגם זינגה, חברה שכל הזמן משחררת משחקים חברתיים חדשים, עדיין נסמכת על פארמוויל.

כן, פארמוויל הוותיק עדיין מהווה 29% מהכנסות זינגה ברבעון האחרון. ענקית המשחקים גם הודיעה שככל שהמשחק ותיק יותר, יש לו קהל נאמן יותר, שמוכן לשלם עבור סחורה וירטואלית. למען האמת, פארמוויל מייצר הכנסות כל כך גבוהות, שהחברה תוכל להמשיך ולשרוד בהצלחה גם בלי להמשיך ולשחרר משחקים חדשים ולבצע רכישות אגרסיביות. אבל היא רוצה להיות החברה הגדולה ביותר בשוק. גם המשחק Mafia Wars מצליח להכניס עשרות מיליוני דולרים, וכך גם סיטיוויל, שהושק לפני שנה וחצי.

משחקים חברתיים מאבדים את רוב המשתמשים שלהם במהירות כמה שבועות וחודשים לאחר השקתם, אבל בטווח הארוך הגרעין הקשה ממשיך לשלם. מה שחשוב בסוף לחברות הוא השורה התחתונה – ואולי אנחנו לא צריכים כל כך מהר להספיד משחקי רשת.

תגיות