אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פייסבוק מציגה: מסלול עוקף אפל צילום מסך: Facebook

פייסבוק מציגה: מסלול עוקף אפל

הרשת החברתית משיקה חנות אפליקציות ומעודדת את המפתחים למכור יישומי רשת. לא בטוח שאפל וגוגל יתלהבו מהרעיון

14.05.2012, 10:35 | רפאל קאהאן
פייסבוק מצליחה לצמוח בתחום הסלולר, ומספר המשתמשים שמגיעים אליה דרך סמארטפונים וטאבלטים נמצא במגמת עלייה. אבל הרשת החברתית עצמה מזהירה שהיא אינה מרוויחה אגורה מ־425 מיליון משתמשים שמתחברים אליה דרך מכשיר נייד. האפליקציות של פייסבוק לסמארטפונים ולטאבלטים וגם גרסת המובייל של האתר שלה לא מציגות פרסומות, והחברה מציינת שיותר ויותר גולשים מעדיפים להתחבר דרך המובייל על פני חיבור ממחשב.

בשבוע שעבר הכריזה פייסבוק על השקת חנות אפליקציות חדשה בשם "אפ־סנטר", ממש כמו החנויות שמציעות גוגל ואפל. החנות אינה מוגבלת לפלטפורמה ספציפית, והיא תשרת את משתמשי פייסבוק ללא קשר למכשיר שממנו הם גולשים לאתר - אבל היא מיועדת רק לאפליקציות שמתחברות לרשת החברתית.

בפייסבוק מציינים כי "אם האפליקציה דורשת התקנה במכשיר", החנות תפנה את הגולש אל החנות של גוגל או של אפל, על פי המכשיר שנמצא בידיו. וממה פייסבוק תרוויח? מכיוון שהיא לא יכולה לעקוף את החנות של אפל, היא מציעה למפתחים שירות בטא שיאפשר להם למכור אפליקציות רשת דרכה, כאלו שלא צריך בכלל להתקין במכשיר. המכירות יתבצעו באמצעות קרדיטס, המטבע הווירטואלי של פייסבוק, שתגזור קופון מכל מכירה.

פייסבוק מציגה את החנות החדשה כדרך נוספת לגלות אפליקציות מוצלחות, על סמך המלצות של חברים וגולשים אחרים, שלא אמורה להתחרות באלה של גוגל ואפל, ואפילו תפנה תנועה אל החנויות האלה.

אבל מדובר בצעד שמעודד את המפתחים לעבור להשתמש באפליקציות רשת - אלה יעבדו גם למי שיגיע אליהן עצמאית, ואז הן לא חייבות בתשלום עמלה של 30% לאפל או לגוגל. וזה כבר קרב ראש בראש מול חנויות האפליקציות הקיימות, שאותו פייסבוק מתחילה לכאורה בעמדת נחיתות - היא חדשה בתחום החנויות ואין לה הכנסות כלשהן בפעילות הסלולר. אבל, למקרה שפספסתם, היא מתייצבת לקרב הזה עם יותר מ־400 מיליון משתמשים במכשירים הניידים.

תגיות