אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מרקס אנד ספנסר התחברה למיתון הבריטי עם מזון מוזל צילום: בלומברג

מרקס אנד ספנסר התחברה למיתון הבריטי עם מזון מוזל

הרשת הקמעונאית השיקה את ליין מוצרי המזון סימפלי S&M שיתחרה במוצרים המוזלים של טסקו וסיינסבורי'ס. אנליסט: "הקו החדש יסייע למרקס אנד ספנסר להיפטר מהדימוי של חנות שנכנסים אליה מעת לעת כדי להתפנק"

14.05.2012, 21:57 | סוכנויות הידיעות

ענקית הקמעונאות הבריטית מרקס אנד ספנסר מבקשת להתנער מתדמית המרכול לעשירים והשיקה בסוף השבוע ליין חדש של מוצרי מזון מוזלים בשם סימפלי S&M - על כך מדווח "הגרדיאן" הבריטי.

הליין החדש יכלול 500 מוצרים, מנקניקיות בבצק ועד לעופות שלמים, ויגדל ל־800 מוצרים בסתיו הקרוב. הוא מיועד בעיקר כדי לפתות לקוחות מזדמנים לבצע את הקניות השבועיות שלהם בסניפי הרשת.

מרקס אנד ספנסר דיווחה כי כבר עתה הורידה מחירים של מאות מוצרים קיימים והחליפה את המדבקות ששימשו אותה עד עתה בסימון המוצרים שבהנחה, בתווית החדשה של סימפלי S&M. הקו החדש יתחרה במוצרים המוזלים של רשת טסקו, אשר חודשה באחרונה ועוצבה בצורה מתוחכמת יותר. גם הרשתות המתחרות אסדה וסיינסבורי'ס הציגו מוצרים מוזלים משלהן ומדווחות על עלייה חדה בהיקף הלקוחות הרוכשים את המוצרים הללו, ברקע המיתון הפוקד את בריטניה.

ג'ון דיקסון, מנכ"ל חטיבת המזון במרקס ספנסר, ציין כי הלקוחות מגיעים לרשת כדי לרכוש מזון איכותי, אם לאירועים ואם לשימוש יומיומי. "אנחנו נמשיך להתמקד באספקת השירות הזה באמצעות חדשנות, חידושים ומחירים נוחים", אמר.

בריאן רוברט, אנליסט המגזר הקמעונאי בחברת קנטאר, ציין בראיון לעיתון: "אני חושב שהקו החדש הזה יסייע ללקוחות לזנוח את הדימוי של מרקס אנד ספנסר כחנות שאינה נגישה להם פיננסית או כחנות שנכנסים אליה מעת לעת כדי להתפנק. עם זאת, ההסתייגות שלי היא שהרבה מאוד מהסניפים של הרשת אינם מתואמים לקניות מזון יומיומיות רגילות", הוסיף.

בתוך כך דווח אתמול כי מנכ"ל הרשת מרק בולנד צפוי להודות בקרוב כי תוכניתו להגדיל את מכירות הרשת ב־3 מיליארד ליש"ט בשלוש השנים הבאות היתה שאפתנית מדי. בולנד קיווה להגדיל את היקף המכירות מ־9.7 מיליארד ליש"ט באפריל 2011 לכ־12.5 מיליארד ליש"ט ב־2014.

מרקס אנד ספנסר צפויה לחשוף עלייה של 200 מיליון ליש"ט בהכנסות ל־10 מיליארד ליש"ט כאשר החברה תציג בשבוע הבא את דו"חות 2011. הדו"חות צפויים להציג ירידה של 4% ברווח הנקי ל־685 מיליון ליש"ט, שיהיה לראשונה זה 11 שנה נמוך משל סיינסבורי'ס. בולנד צפוי לעדכן את המשקיעים בדבר התקדמות הרשת במציאת אתרים לפתיחת סניפים חדשים בצרפת כמו גם בשיפוץ הסניפים בבריטניה.

מרקס אנד ספנסר, כך מסופר באתר הרשת, היתה הראשונה בבריטניה שהציעה למכירה כריכים ארוזים, לפני 30 שנה. כיום, אחד מכל חמישה כריכים ארוזים שנרכשים בבריטניה מגיעים מסניפי הרשת, שהפכה למשווקת הכריכים הגדולה בממלכה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות