אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הטלפון החכם עושה שופינג צילום: בלומברג

הטלפון החכם עושה שופינג

סקר נילסן: הצרכנים נעזרים בסמארטפון כדי לקרוא ביקורות בחנויות אלקטרוניקה, ומתמקדים בקופונים כשהם מגיעים לחנויות בגדים

15.05.2012, 16:50 | הראל עילם
רשת החנויות האמריקאית טארגט הודיעה לפני שבועיים כי תחרים את מוצרי חברת אמזון. זעמה של הרשת על ענקית המסחר המקוון התעורר לאחר שזו גילתה שלא מעט לקוחות מגיעים אל החנויות, בודקים מוצרים, אוספים מידע ואז מבצעים את הרכישה אונליין.

השימוש בסמארטפון לצורך שיפור החלטות הקנייה הולך והופך נפוץ, וסקר שפרסמה השבוע חברת המחקר נילסן מנסה להבין כיצד הוא מתבצע. לפי הסקר, שלושה מכל ארבעה אמריקאים בעלי סמארטפון משתמשים בו כדי לקרוא ביקורות בעת שהם מבקרים בחנויות אלקטרוניקה - ויכולים כך להיעזר בגולשים כדי להחליט, למשל, האם לקנות אייפד או קינדל פייר. יותר ממחצית מהמבקרים בחנויות האלקטרוניקה גם סורקים קודי QR.

גם בקרב מבקרים בחנויות כלבו, דוגמת וולמארט, נרשמו שיעורי שימוש מאוד גבוהים בטלפונים חכמים – 43% קראו ביקורות, ו-36% שסרקו קוד QR. נמוך יותר בדירוג ניתן למצוא חנויות ציוד משרד, ביגוד וריהוט. ההשערה המתבקשת, שלפיה משתמשים קוראים ביקורות בעיקר על מוצרים יקרים, עומדת בסתירה לשימוש המועט בסמארטפון בחנויות הריהוט - מה שאומר שמדובר ככל הנראה ההבדלים נעוצים בקהל הלקוחות.

חנויות בגדים ומזון פעילות יותר בתחום הקופונים, עם 39% מהקהל שניצל דילים מקוונים בחנויות אלו - לעומת 29% בחנויות אלקטרוניקה. שבעוד שהלקוחות נעזרים בסמארטפון כדי לבצע קנייה מושכלת בחנויות האלקטרוניקה, בתחום הבגדים והאוכל הם מעדיפים לאתר הזדמנויות, מבצעים ודילים.

תגיות