פרסום ראשון: המדינה תגדיל את תקצוב פרויקט המטרונית בחיפה בכ-300 מיליון שקל
לפני כשלושה חודשים התגלתה חריגה מהתקציב שאיימה להקפיא את הפרויקט. ההשקה הרשמית עלולה להידחות ב-3 עד 6 חודשים
באוגוסט 2010 זכתה חברת דן בביצוע הפרויקט אולם לפני שלושה חודשים גילו משרדי האוצר והתחבורה חריגה של כ-300 מיליון דולר בעלויות ההקמה, עליהן מפקחת חברת יפה נוף. הגילוי הקפיא חלק מעבודות ההקמה של הפרויקט.
עם עדכון התקציב יבקש האוצר להדק את הפיקוח הפיננסי כמו גם לוותר על רכיבים שאינם נחוצים בפרויקט ברמה שלא יפגעו בהפעלה השוטפת, כמו גם לבצע התייעלות משנית שתקטין את ההשקעה שם עד להשקה בפועל. עוד נשקלת אפשרות לדרוש השתתפות של חיפה בעלויות הנלוות.
מהאוצר נמסר בתגובה ש"בפרויקט הקמת התשתיות למטרונית בחיפה המבוצע על ידי החברה העירונית 'יפה נוף' התגלו לפני מספר חודשים חריגות תקציב בהיקף של כ-300 מליון שקל. משרדי האוצר והתחבורה יחד עם חברת יפה נוף, הרשויות המקומיות וחברת הבקרה מטעם הממשלה מנתחים את הסיבות לחריגות על מנת להסדיר תקציב ולוחות זמנים מעודכנים לפרויקט, זאת לצד ביצוע צעדי התייעלות בפרויקט והגברת אמצעי הפיקוח והבקרה על החברה והפרויקט. הסיכום בנושא צפוי בזמן הקרוב. חברת דן עודכנה כי יחול עיכוב בהעמדת התשתיות ועדכון על המועד הסופי להעמדת התשתיות יועבר לחברה בקרוב"
עם השקת הפרויקט האחזקות בו יתחלקו בין חברת הרכבות הצרפתית SNCF, שההודעה על רכישת 20% ממנו החלה באוקטובר האחרון, קרן נוי שתחזיק אף היא 20% וחברת דן (60%). עוד נודע ל"כלכליסט" ש- SNCF בוחנת כניסה לפרויקטים רכבתיים אחרים בישראל לרבות הרכבת הקלה בתל אביב, מכרזי הפעלת קווי התחבורה המסילתיים (BRT) במרכז ובשרון ופרוייקטים נוספים ברכבת ישראל
נמל אילת ממשיך לצעוד לעבר ההפרטה
בתוך כך, המדינה תזמין בשבועיים הקרובים את חמשת המתמודדים על רכישת פעילות נמל אילת להגיש הצעות כספיות, זאת טרם השלב הסופי במכרז הוא בחירת המפעיל ל-15 שנה. הגשת ההצעות הכספיות מתאפשרת לאחר שוועדת הכספים של הכנסת אישרה הפרטת הפעילות שם. המתמודדים הסופיים הם ממן, כי"ל, האחים נקש, גדות וגולדבונד. הסכום המבוקש נאמד ב-150 מיליון שקל
5 תגובות לכתיבת תגובה