אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ליימן שליסל ביטלה את עליית המחירים שתוכננה לשלשום צילום: בלובמרג

ליימן שליסל ביטלה את עליית המחירים שתוכננה לשלשום

החברה תכננה לייקר בכ־5% את מרבית מוצרי חטיבת פררו רושה, אך רשתות המזון סירבו לאשר לה את העלייה. סנונית ראשונה לקראת המחאה?

17.05.2012, 09:03 | אורנה יפת
משווקת מוצרי הצריכה ליימן שליסל ביטלה את עליית המחירים שתוכננה להיכנס לתוקף שלשום, כך נודע ל"כלכליסט". זאת, אחרי שרשתות המזון סירבו לאשר לה את העלייה. החברה תכננה לייקר בכ־5% את מרבית מוצרי חטיבת פררו רושה. מדובר, בין השאר, בסוכריות טיק טק, ממרח שוקולד נוטלה, שוקולד פררו רושה ושוקולד קינדר. בתחילת מאי היא שלחה מחירונים מעודכנים לרשתות השיווק, אך הקמעונאים כאמור לא אישרו את המהלך ואף טענו כי "נציגי החברה אפילו לא באו לנהל איתנו מו"מ על המחירון החדש. הם פשוט השאירו אותו במשרד. לא התייחסנו אליו".

בליימן שליסל מסבירים את ביטול העלייה ברצון טוב מצד פררו רושה העולמית, שהחליטה להתחשב ברגישות שיש כעת בישראל לסוגיית המחירים. אך ל"כלכליסט" נודע כי החברה פנתה ביוזמתה לחברה העולמית בבקשה לבטל את עליית המחירים לנוכח האקלים הצרכני הנוכחי. בכיר בענף הסביר כי "ליימן שליסל הבינו שאף קמעונאי לא מאשר להם את המחירון החדש ושזה לא הזמן להעלות מחירים - בסמוך להתחדשות המחאה החברתית. טוב שהם החליטו להתחשב במצב, כי בכל מקרה לא היינו מאשרים את ההתייקרות".

ליימן שליסל לא היתה היחידה שהודיעה לאחרונה על עליות מחירים. פרוקטר אנד גמבל שלחה לרשתות מחירונים חדשים והעלתה ב־4%–6% את מחירם של שמפו פנטן, מוצרי הד אנד שולדרס ונוזל הכלים פיירי. דיפלומט ייקרה את קטשופ היינץ ב־10%, את טונה סטארקיסט ב־5%–15% ואת שיבולת השועל של המותג קוואקר ב־5%. קבוצת שסטוביץ העלתה את מחירי כמה ממוצרי פלמוליב ב־5%–8%; וקבוצת נטו ייקרה את טונה ויליגר בכ־10%.

תגיות