אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דלק ישראל מכניסה לחנויות הנוחות את סופרפארם וסודה סטרים צילום: מוטי פישביין

דלק ישראל מכניסה לחנויות הנוחות את סופרפארם וסודה סטרים

החברות ימכרו ממוצריהן במטרה להפוך את תחנות הדלק ל"פאוור סנטר" - קניה מהירה עם סל מוצרים מגוון ללקוחות. חברות אלו יצטרפו לדואר ישראל ורשת קפה ג'ו שכבר פועלות בחלק ממתחמי החברה

21.05.2012, 11:13 | ליאור גוטמן

"למרות הקשיים אותם מערים הרגולטור, בוודאי בתחום מרווחי השיווק של הבנזין, אנחנו ממשיכים להתפתח ולתת שירותים אחרים לצרכן שנמצא בדרך", כך אמר הבוקר (ב') מנכ"ל דלק ישראל אבי בן אסאייג. לדבריו, "הפריסה הארצית שלנו היא אחד המנופים לצמיחה של הרשת. אנחנו נהפוך לגורם המוביל בישראל בעולם הקמעונאות ונבסס פיתוח עסקי על שותפויות חדשות". הדברים נאמרו במסגרת השקת עולם הקמעונאות החדש של החברה, שמכיל לא רק מכירת דלקים בתחנות אלא גם שת"פ עם דואר ישראל, סופרפארם וסודה סטרים, חברות שנכנסות כשירות משלים למרבית חנויות הנוחות של החברה.

מנטה מרחיבה את השירותים, צילום: אלירן אביטל מנטה מרחיבה את השירותים | צילום: אלירן אביטל מנטה מרחיבה את השירותים, צילום: אלירן אביטל

דלק ישראל סיימה את הרבעון הראשון של 2012 עם היקף הכנסות של 1.596 מיליארד שקל, עלייה של כ-10% ביחס לרבעון המקביל ב-2011. עם זאת, הורדת מרווח השיווק של חברות הדלק ורישום חריג לחובות מסופקים הביא את החברה לסכם את הרבעון הראשון של 2012 ברווח של 117 אלף שקל בלבד, צניחה חדה בהשוואה לרווח של כ-14 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2011. אסאייג התבטא קשות לגבי מהלכי המדינה בתחום הורדת מרווח השיווק ואמר ל"כלכלסיט" ש"לא ייתכן שחברות שמגלגלות מיליארדים לא יצליחו להרוויח כסף".

למרות התוצאות הכספיות בדלק ישראל נשענים על נתונים לפיהם 9% מהמסחר הקמעונאי בשוק האמריקאי מיוחס לפעילות בתחנות הדלק, ולכן הם מנסים לייצר מתחם של "הכל בעצירה אחת", במסגרתה עד יוני 2012 יפתחו 30 חנויות דואר במתחמים, שם ניתן לבצע את מרב הפעולות לרבות העברת בעלות על רכב ותשלום חשבונות.

היום (ב') הכריזה החברה על כניסה של רשת סופרפארם עם תותג הבית שלה לייף (LIFE) עם מכירה של תרופות ללא מרשם ומוצרים אחרים. עוד מכריזים היום בדלק ישראל על כניסה של חברת סודה סטרים עם מגוון מוצרים ורשת הקפה ג'ו שתרחיב את פעילותה. את התמונה מבחינתה של דלק משלימה ההחלטה לגוון את סל המוצרים שנמכר בחנויות הנוחות "מנטה" מ-12 לכ-50 חנויות זעירות (מיני מרקטים) שימכרו יותר מוצרים, תוך הבטחה לשמור על מחיר אטרקטיבי ללקוח.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות