XTR תשיק משחקי תנועה לסלולר ולמחשב ללא צורך בקינקט
התוכנה של החברה מהרצליה מזהה תנועות גוף, ומתאימה לכל מכשיר שיש בו מצלמת רשת פשוטה: "להתגבר על הגבולות של הקונסולות"
זירת המשחקים המבוססים על תנועות המשתמש מתחממת. XTR מהרצליה הכריזה כי תשיק משחקים מסוג זה, שייצאו לשוק בשיתוף אולפנים ומפתחים חיצוניים, וכן תשחרר ערכת פיתוח למפתחים (SDK) עד סוף השנה.
את הדברים אמר אסף ברזילי, סמנכ"ל המוצרים של החברה, בכנס הסטארט-אפים VTLV שנערך בשבוע שעבר. אל השוק הצפוף של פתרונות חישה תלת-ממדית בישראל, שבו פעילה מפתחת הקינקט פריימסנס יחד עם XTR, הצטרפו לאחרונה גם שחקניות כמו אינטל, פוינטגראב וחברת אינואיטיב של שלמה גדות.
חברת XTR3D (ראשי תיבות של Extreme Reality) מאפשרת לכל מכשיר בעל מצלמת רשת ליצור תצוגה תלת-ממדית מתמונה דו־ממדית פשוטה, ולעקוב בתלת-ממד אחר תנועות המשתמש. בעוד שמערכת הקינקט של מיקרוסופט מבוססת על שבב שפיתחה פריימסנס, התוכנה של XTR מייתרת את הצורך בשבב ייעודי ומשתמשת במצלמת רשת רגילה שמותקנת במחשב אישי, טלפון נייד או טלוויזיה.
התוכנה מזהה תנועות אצבעות וגוף, ומתרגמת אותן לתנועה תלת-ממדית באופן שמסוגל לזהות בו-זמנית אף מספר אנשים, לפי איכות המצלמה. יצרניות החומרה לא נדרשות לשנות את המוצר שהן מייצרות, אלא רק להתקין את התוכנה, הפועלת ממרחק של 50 ס"מ מהמכשיר ועד למרחק של 5 מטר, באור השמש ובתאורה חלשה כאחד.
"לכל קונסולה ישנה תקרת זכוכית שמסמלת את הגבול העליון של מספר היחידות שהיא יכולה למכור", אמר ברזילי בכנס שנערך במגדל שלום בתל אביב. "XTR מנסה להתגבר על תקרת הזכוכית הזו, ולהציע ליצרניות האלקטרוניקה עולם שלם של משתמשים שלא היה להם קודם. זאת משום שהם לא נזקקים לקונסולה מיוחדת בכדי להפעיל משחק באמצעות תנועות הגוף. בסיס המשתמשים שלנו הוא כל מי שיש לו מכשיר עם מצלמת רשת פשוטה ומעבד".ברזילי הודה כי למעשה XTR לא נזקקת לשיתוף פעולה מצד יצרניות המכשירים, וכי כל משתמש יוכל בעתיד להוריד את התוכנה שלה למכשירו, אך ציין עם זאת כי החברה מעוניינת בשיתופי פעולה עם היצרניות כדי להתקין מבעוד מועד את התוכנה בכל מכשיר שיימכר.
תגובה אחת לכתיבת תגובה