אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אפי פיתוח מתכננת קמפיין פרסומי גדול כדי להגדיל את כמות המבקרים באפימול צילום: אביגיל עוזי

אפי פיתוח מתכננת קמפיין פרסומי גדול כדי להגדיל את כמות המבקרים באפימול

הרווח הנקי של החברה נחתך ביותר ממחצית ל-7.9 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2011. בעקבות התחזקות הרובל הרוסי מול הדולר רשמה החברה רווחי מטבע של 7.9 מיליון דולר

22.05.2012, 09:06 | שהם לוי

אפי פיתוח לא שבעה מפתיחתו של אפימול, קניון הדגל של החברה במוסקבה וכבר מתכוננת לשלב ההשבחה: קמפיין פרסומי גדול שיגדיל את כמות המבקרים בקניון ואולי יאפשר לה בעתיד להעלות את דמי השכירות הנגבים מהחנויות.

את הרבעון חתמה החברה עם רווח נקי של 7.9 מיליון דולר, שמרביתו מגיעה הודות לרווח הון בשיעור דומה בעקבות התחזקות הרובל למול הדולר - מטבע הדיווח של החברה.

רווחי החברה נפגעו ברבעון הראשון לאור עלייה חדה בהוצאות המימון, עם הגידול בהיקף ההלוואות שנטלה. הרווח התפעולי ברבעון הנוכחי הסתכם ב-19.7 מיליון דולר, בהשוואה ל-4.4 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2011. ברווח התפעולי של החברה מיוחסת לגידול בהכנסות משכירות, כתוצאה מתחילת הפעלתו של קניו אפימול.

ברבעון המקביל סווג קניון אפימול כנדל"ן להשקעה ולא נדל"ן מניב. ברבעון הנוכחי השתנתה התמונה וההלוואות בגין אפימול נכנסו לדוח רווח והפסד של החברה - עובדה שיצרה גידול בהוצאות המימון.

נכון לתום חודש מרץ 2012 סך ההלוואות של החברה הסתכמו ב-722.4 מיליון דולר, בהשוואה ל-627.1 מיליון דולר בתום דצמבר 2011. הגידול במצבת ההלוואות של החברה, נובע ממשיכת הכספים הראשונים במסגרת הסכם ההלוואה של החברה עם בנק VTB לצורך רכישת חניון קניון אפימול.

קניון אפימול ייצר לחברה רווח תפעולי של 13.8 מיליון דולר, בהשוואה ל-10.7 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2011. לא ניתן להשוות את ההכנסות מאפימול ברבעון המקביל מאחר וברבעון זה הוא פעל רק באופן חלקי.

במהלך הרבעון הראשון נרשמה התקדמות משמעותית בפיתוחו של מלון קלינינה שבנייתו הושלמה ברבעון הנוכחי. ב-14 במאי קיבלה החברה את האישורים לפתיחתו של המלון. פתיחה שקטה של המלון החלה במהלך החודש הנוכחי והפתיחה הרשמית של המלון תהיה בקרוב.  

לב לבייב, יו"ר אפי פיתוח אמר עם פרסום הדוחות הכספיים: "במהלך הרבעונים הבאים אנחנו נתמקד בהגדלת מספר המבקרים ובשטחים המושכרים באפימול. אנחנו נתחיל בקרוב בקמפיין שיווק אגרסיבי ופרסום של הקניון במטרה ליהנות מהפירות שיגיעו מהגדלת מספר המבקרים. בנוסף אנחנו נמשיך בבניית יתר הפרויקטים שלנו. במהלך הרבעון הראשון ביקרו בקניון 31 אלף איש בממוצע ואנחנו בשלבי התקדמות לעבר המטרות שהצבנו".

במהלך שנת 2013 מתכננת עיריית מוסקבה לפתוח תחנת מטרו נוספת בקרבת קניון אפימול, מהלך זה צפוי לתרום משמעותית למספר המבקרים בקניון אפימול - ובהתאמה בביצועים התפעוליים שלו.

במהלך הרבעון הראשון נרשמה התקדמות בפרויקטים אחרים של החברה שתחילת הפעלתם צפויה ברבעון השני של 2012. השלב השלישי של פרויקט אוזרקובסקיה ופלאזה ספא צפויים להיות מושלמים במהלך הרבעון השני.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות