אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לקוחות קיקה: דורשים מאיתנו להוסיף אלפי שקלים כדי לקבל סחורה שהזמנו צילום: שאול גולן

לקוחות קיקה: דורשים מאיתנו להוסיף אלפי שקלים כדי לקבל סחורה שהזמנו

נאמני החברה מטפלים בלקוחות שטרם קיבלו רהיטים עליהם שילמו, חלקם טוענים שהם נדרשים להוסיף סכומים גבוהים או להפסיד את כספם; שילמתם אחוז נמוך מהמחיר? עדיף לחכות למכירה הפומבית

22.05.2012, 19:05 | ענת רואה

הנאמנים של חנות הרהיטים קיקה שנקלעה לחובות, עו"ד רון בר-ניר והכלכלן אלון כהן, מוצפים בימים האחרונים באלפי פניות של לקוחות החנות ששילמו תמורת רהיטים אך לא הספיקו לקבלם בטרם הקריסה. לטענת חלק מהלקוחות, הנאמנים שעורכים בדיקה פרטנית בעבור כל לקוח בנפרד, דרשו מהם להוסיף אלפי שקלים מעבר לסכום אותו היו צריכים לשלם כתנאי לקבלת המוצר אותו הזמינו.

כך לדוגמה לקוח שהזמין ספה תמורת 9,000 שקל ושילם בטרם הקריסה 5,200 שקל, טוען כי הוא נדרש כעת להוסיף 6,000 שקל לתשלום בכדי לקבל את הספה שככל הנראה הגיעה לארץ וממתינה בנמל אשדוד. לטענת הלקוח הוא אמור היה לשלם רק עוד 3,800 שקל תמורת הספה, והוא מסרב לשלם 2,200 שקל נוספים בכדי לקבלה: "זו פשוט חוצפה וניסיון לדרוש כספים מהלקוחות בצורה לא הוגנת. המוצרים שהלקוחות שילמו תמורתם שייכים להם ולכן אסור יהיה למכור אותם בשבוע הבא במכירה הפומבית. אם המוצרים נמצאים במכס אז צריכים לאפשר לנו לשחרר בעצמנו את המוצרים במקום לדרוש עוד אלפי שקלים", אמר הלקוח ל"כלכליסט".

הבעיה אליה נקלעו הלקוחות נובעת מהעובדה שהם נחשבים נושים רגילים ולא מובטחים של קיקה, כך שהם למעשה האחרונים בתור שצפויים לקבל את כספם בחזרה. קודמים להם הבנקים, העובדים, רשויות המס ונושים בעלי ערבויות.

עובדי קיקה מפגינים מחוץ לחנות הסגורה, צילום: שאול גולן עובדי קיקה מפגינים מחוץ לחנות הסגורה | צילום: שאול גולן עובדי קיקה מפגינים מחוץ לחנות הסגורה, צילום: שאול גולן

הנאמן עו"ד בר-ניר אמר ל"כלכליסט" כי אנשים מטעמו בודקים את נסיבותיו של כל לקוח ומנסים להציע פתרונות: "אם לדוגמה לקוח שילם מקדמה של 10% בלבד תמורת מוצר, אך הוא נמצא במחסן - אנחנו מוכנים לספוג את ה-10% הללו, והלקוח רק יתבקש לשלם את יתר התמורה ונוכל לספק לו את המוצר", אומר בר-ניר. לדבריו, "מנגד יש מקרים שלקוח שילם 100% מעלות המוצר, אך המוצר טרם הגיע לארץ ונמצא באוסטריה. במצב כזה אין לנו כל אפשרות כרגע לעזור, יתכן שבעוד חודש נוכל להציע פתרון גם ללקוחות הללו. יש גם מקרים של לקוחות ששילמו חלק גדול או את מלוא התמורה עבור מוצרים שנמצאים במכס וצריך לשחרר אותם, ובמקרים כאלה הוצע ללקוחות לשלם סכום מסוים ולקבל את המוצר".

לגבי לקוחות ששילמו רק 10% מהמוצר והוא מצוי במלאי, נראה כי יהיה משתלם יותר מבחינתם לוותר על המקדמה ולרכוש אותו במכירת החיסול שצפויה להיערך בשבוע הבא, בה ימכרו רוב מוצרי החנות בהנחות של 30%-50%.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות