אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
170 מעובדי קיקה הולכים הביתה, ביהמ"ש אישר המעבר להליך פירוק צילום: אוראל כהן

170 מעובדי קיקה הולכים הביתה, ביהמ"ש אישר המעבר להליך פירוק

ביהמ"ש אישר את בקשת הנאמנים להעביר את קיקה למסלול של פירוק, לפטר את רוב העובדים ולפתוח את החנות למכירת חיסול שתימשך כמה שבועות

22.05.2012, 23:29 | ענת רואה

170 מתוך 250 עובדי חנות הרהיטים קיקה יקבלו ביומיים הקרובים הודעות רשמיות על פיטוריהם וסיום עבודתם – כך הורה הערב שופט בית המשפט המחוזי מרכז, אילן שילה.

השופט שילה מסר החלטה במסגרתה קיבל את בקשתם של הנאמנים בהקפאת ההליכים, הכלכלן אלון כהן ועו"ד רון בר-ניר, להעביר את קיקה ממסלול של הקפאת הליכים למסלול של פירוק. לפי ההחלטה, כהן ובר-ניר יתמנו כמפרקים זמניים, ואושרה בקשתם להורות על פיטורי רוב העובדים וכן ליישם את תוכנית ההפעלה שהציעו, במסגרתה תיפתח החנות, ככל הנראה ביום שני הקרוב, לאחר חג השבועות, למכירת חיסול שתימשך מספר שבועות ובמסגרתה יימכר כל מלאי החנות בהנחות של 30% עד 50% ממחירם ערב הקריסה.

בקיקה הועסקו בסה"כ כ-250 עובדים, מהם כ-90 מוכרים בחנות. במסגרת הודעת הנאמנים לביהמ"ש הם ציינו כי מצבת כוח האדם היתה מוגזמת ובוודאי שאינה נדרשת כאשר מנהלים מכירת חיסול, לא מחדשים רכש מהארץ ומחו"ל ולא עוסקים בשיווק וקידום מכירות או פועלים בשתי משמרות.

לצורך מכירת החיסול ימשיכו להיות מועסקים ברשת 85 עובדים בעלות חודשית של 800 אלף שקל. זאת לעומת העסקת כ-250 עובדים קודם לכן בעלות שכר חודשית שעמדה על 1.9 מיליון שקל. מהלך זה יחסוך 1.1 מיליון שקל לחודש.

במהלך מכירת החיסול תפעל החנות במתכונת שעות מצומצמת של משמרת אחת ובתוספת שעה-שעתיים נוספות בכל יום, לרבות פתיחת החנות במוצ"ש. הערכת הנאמנים היא שמכירת החיסול תסתיים ב-30 ביוני, וכל הסחורה שלא תימכר עד אז תועבר למחסן חיצוני לאיחסון ותימכר בשלב שני בדרך של מכירת מלאים. על מנת למתן את חשש הלקוחות מרכישת מוצרים שלא יסופקו להם, הנאמנים יגדילו את הכמות של הסחורה המוצגת בחנות, וככל האפשר יועברו המוצרים מהמחסנים לחללים פנויים בחנות ולשטח התחתון של החניון.

בימים האחרונים פועלים הנאמנים לבחון את אופן הטיפול בכל אחד מהלקוחות ששילמו תמורת מוצרים ערב הקריסה, במלואם או רק מקדמה, אך טרם קיבלו את הסחורה. בתוכנית ההפעלה שהגישו לביהמ"ש בתחילת השבוע ציינו הנאמנים כי הסטטוס המשפטי של לקוחות ששילמו מקדמה וטרם קיבלו את הסחורה הינו של נושה בלתי מובטח. עם זאת, לדבריהם, בחלק מהמקרים השלמת המכירה ללקוח שהזמין סחורה ושילם כבר מקדמה צפויה להניב תמורה לא פחותה ממכירת אותה סחורה בהנחה במכירת החיסול, כך שנעשה ניסיון להציע ללקוחות ששילמו מקדמה להשלים את הסכום ולקבל את המוצרים. עם זאת, הנאמנים מציינים כי כל זאת מותנה באילוצי זמינות מלאי, וכי לפי נתונים ראשוניים, רוב המוצרים מהסוג שהוזמן כנגד מקדמה אינם זמינים במלאי החברה. מכך עולה כי מרבית הלקוחות הללו יאבדו למעשה את כספם. 

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
נראה שהנאמנים דואגים בעיקר לבנקים - לא נעשה שום נסיון מכירה!
כך לפחות לפי מה שפורסם. כדי להגיע להסדר עם הבנקים המלווים,, הנושיםהאחרים ובעלי החברה, צריך קודם כל רואה חשבון ומומחה בתחום המימון והליווי הפיננסי ומישהו שמכיר את הענף. אין ספק, שבתכנית עסקית אחרת ובליווי אנשי מקצוע מעולים, לקיקה פוטנציאל גדול בטווח הארוך. אי העמידה בתכניות המימון, הוא בהחלט כשלון של ההנהלה והתכנית העסקית, אך יותר מכך, היא כשלון של הבנקים המלווים, שלא דרשו תכניות עסקיות חלופיות ולא איפשרו את אורך הרוח הדרוש (החנות פעלה כ-7 חודשים בלבד!!!!!). נשאלת השאלה מה עשתה החברה, מאז שרואי החשבון שלה דיווחו על מצבה העגום? אם החברה החלה בצעדי התייעלות, חסכון, שינוי בתכנית העסקית, ועלייה על מסלול של איזון תפעולי בהדרגה, היה צריך לאפשר לה להמשיך לפעול בכפוף לאבני דרך שצריכים להיות מושגים. לפחות בתקשורת לא פורסם על מעשים אסורים מצד ההנהלה, דבר שמראה שעל פניו היא פעלה בתום לב. כל חברה שהיו חוסמים לה את מסגרת האשראי, היתה מגיעה למצבה של קיקה. לדלק רכב יש חובות עצומים של 2-2.5 מיליארד!!! ש״ח. הרווח שלה עומד עלך-100 מליון שח על מחזור של מעל ממיליארד. לכאורה חברה רווחית, אך הסכנה לחוב היא עצומה עשרות מונים מזו של קיקה שנמצאת רק בתחילת דרכה, בשלב החדירה לשוק. שלב החדירה מאופיין בהוצאות שיווקיות גדולות מאוד, כדי ליצור מודעות ותנועת לקוחות לחנות. הוצאות אלו הן מעמסה נכבדה גם מעבר להוצאות ההקמה הגבוהות. אם נמשיך בדוגמא של ׳דלק רכב׳, אז נכון שמחזור המכירות עצום, וכך גם הרכב. אך עם זאת פורסם שיש סכנה להחזר החוב והחברה מבקשת אשראי נוסף של 500 מליון. צריך לזכור שענף הרכב (להבדיל מענף הרהיטים) נמצא תחת זכוכית מגדלת של הציבור והרגולציה. ועדת זליכה פירסמה המלצות להסרת כשלי שוק והגבלת כוח החברות המובילות, שתכליתן הגברת התחרותיות והגבלת כוחן הריכוזי של יבואניות הרכב הגדולות ובינהן ׳דלק רכב׳ וחברות נוספות. ההשלכות על מבנה השוק, הן רבות והחברה עשויה לאבד נתחי שוק כתוצאה מתחרות גוברת בענף והסרת כשלי שוק ממנו. המשמעות, ירידה בהכנסות וברווחים וסכנה לחוב! במובן זה, מעניקי האשראי לדלק רכב, נמצאים בבעיה בסדרי גודל הרבה יותר גדולים. אך אנו לא שומעים שהבנקים הולכים לפירוק. ובטח שהם לא מנעו את מכירת החברה מתשובה לגיל אגמון. כאלה הם הבנקים, סוג של אלוהים. ברצותם בונים, ברצותם מחסלים! במקרה זה, החברה בשלב החדירה, ולא נעשה שום פרסום בנסיון למכור את הפעילות. וחבל!!!
במקרה זה צריך נאמן רואה חשבון ולא כלכלן  |  23.05.12
2.
כמה תהיות-
1. אילו עובדים בדיוק יסכימו לנהל את מכירת החיסול, אלא אם כן יקבלו על כך תשלום מראש (הרי כבר ראינו מהו מוסר התשלומים של בעלי החברה?) 2. אילו לקוחות יסכימו לרכוש מוצרים במכירה, ולסמוך על כך שהמוצרים תקינים (לא "סוג ב" עם פגמים, שבעלי החברה מנסים למכור על מנת לגייס כסף בכל מחיר). 3. גם מי שיקנה יקנה רק את מה שיוכל לקחת איתו הביתה ברגע הקניה, ואף אחד לא יסמוך על הבטחה מפוקפקת לאספקת המוצר.
אורי , מרכז  |  23.05.12