אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": הוחלף מעקה בטיחות בכביש חיפה-ת"א  4 חודשים לאחר שהורכב צילום: אוראל כהן

בלעדי ל"כלכליסט": הוחלף מעקה בטיחות בכביש חיפה-ת"א 4 חודשים לאחר שהורכב

ל"כלכליסט" נודע כי המעקה הוחלף ע"י החברה הלאומית לדרכים לאחר שהתגלה כי איננו עומד בדרישות הבטיחות הנדרשות

23.05.2012, 12:33 | גולן חזני

החברה הלאומית לדרכים (מע"צ) נאלצה להחליף כ-4 ק"מ של מעקה בטיחות בכביש חיפה ת"א (כביש מס' 2), בקטע שבין מכון וינגייט לכפר שמריהו, כ-4 חודשים בלבד אחרי שהורכב.

ל"כלכליסט" נודע כי המעקה הוחלף לאחר שהתגלה כי איננו עומד בדרישות הבטיחות הנדרשות. מדובר בעלות של כ-800 אלף שקל. לא ברור אם הרקע לטעות היא חוסר סינכרון בין מחלקות בחברה הלאומית לדרכים או בעיה קשה יותר.

ביולי 2011 התקשרה החברה הלאומית לדרכים עם שלושה קבלנים, אחד לכל מרחב, קבלני מעקות מקצועיים ומוסמכים ע"י החברה הלאומית לדרכים, בהסכם לביצוע פרויקט של החלפת מעקות ישנים שאינם תקנמיים (מעקות W) במעקות חדשים ותקניים עפ"י התקן האירופי. דרישת הפרויקט היתה לפרק ולסלק את מעקות ה-W הישנים ולהתקין במקומם מעקות חדשים העומדים בתקן האירופי.

החברה הלאומית לדרכים בחרה את סוגי המעקות החדשים עפ"י דרישות הבטיחות והתאמת דגם המעקה לכל קטע כביש לאחר שביצעה סקר בטיחות מקדים. בהתאם לכך הנחתה את הקבלנים איזה סוג של מעקה חדש יש להתקין בכל קטע כביש שבו סולק מעקה ישן. פרק הזמן שנדרש בחוזה לביצוע הפרויקט היה 6 חודשים.

העבודות הסתיימו בדצבמר ולאחר התאמות בפועל בפברואר 2012. הקבלן שביצע את העבודות במרחב מרכז היה "נתיבי המפרץ". במסגרת עבודות אלה פורקו וסולקו למעלה מ-4 ק"מ של מעקות W ישנים בכביש חיפה ת"א לכיוון דרום בקטע בין מכון וינגייט לכפר שמריהו ובמקומם הונחו מעקות תקניים חדשים עפ"י הדגם שהינחתה מעצ. קטע זה הסתיים בדצמבר.

כאמור, מסיבות לא ברורות, כ-4 חודשים לאחר מכן, בחודש אפריל, החל קבלן אחר בשם עינב החץ, לפרק ולסלק את המעקה התקני החדש ולהתקין במקומו מעקה תקני חדש מדגם אחר. לדברי גורמים בענף תופעה זו קיימת גם בכבישים אחרים.

מהחברה הלאומית לדרכים נמסר בתגובה: "בחודש ספטמבר שעבר הוחלף מעקה בטיחות בקטע בכביש החוף באורך 2.5 קילומטר בלבד לאחר שנמצא פגום. המעקה הוחלף משיקולי בטיחות העומדים מעל לכל שיקול אחר. לכן גם הוחלט להחליף את המעקה חצי שנה לאחר מכן ולהתאימו לאוטובוסים לאחר שהתברר כי קטע כביש זה יוסב לנתיב תחבורה ציבורית. המעקות שפורקו לא נפגעו והם יותקנו בכבישים אחרים בהם הם נחוצים".

תגיות