אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אפקט פייסבוק: המתעשרים החדשים של הרשת החברתית מתחילים לבזבז צילום: בלומברג

אפקט פייסבוק: המתעשרים החדשים של הרשת החברתית מתחילים לבזבז

אלפי צעירים בקליפורניה הפכו למיליונרים בן לילה בעקבות הנפקת פייסבוק, ואחוזות ענק ומכוניות פורשה כבר נחטפות באזורי פאלו אלטו, סנטה קלרה ומנלו פארק

23.05.2012, 18:00 | סוכנויות הידיעות

ההנפקה של פייסבוק בשבוע שעבר הפכה אלפי צעירים למיליונרים בן לילה, ואף יצרה כמה מיליארדרים, וכבר יש עלייה בשוק היוקרה בעמק הסיליקון.

אחוזות במיליוני דולרים ומכוניות פורשה ב-100 אלף דולר כבר נחטפות באזורי פאלו אלטו, סנטה קלרה ומנלו פארק בקליפורניה. את ההסתערות על היוקרה מובילים קבוצת יזמים ואנשי טכנולוגיה צעירים וכן משקיעים ואנשי הון-סיכון שהרוויחו מההנפקה של פייסבוק בנאסד"ק.

העושר הפתאומי כבר מחלחל לכלכלה המקומית, והוביל לזינוק במכירות מכוניות יוקרה כמו פורשה ובנטלי ולמכירת פנטהאוסים במחירים הגבוהים במאות אלפי דולרים מהמחירים המבוקשים.

פרארי טסטרוסה, המכונית היקרה ביותר בעולם פרארי טסטרוסה, המכונית היקרה ביותר בעולם פרארי טסטרוסה, המכונית היקרה ביותר בעולם

סוכן הנדל"ן מעמק הסיליקון קן דלאון אמר ששוק הנדל"ן עלה השנה בציפייה להנפקה של פייסבוק. "עמק הסיליקון הוא האזור היחיד בארה"ב שבו נקבעים שיאים חדשים, וזה הודות לשילוב של ההנפקה של פייסבוק עם התנאים הבסיסיים החזקים של החברות המובילות באזור", הוא אמר.

הבתים נמכרים מעל למחיר המבוקש, מה שמשונה כיוון שמאז קריסת שוק הדיור לפני ארבע שנים, בחלקים אחרים של ארה"ב השוק הוא שוק של קונים.

לאחרונה השוק נוטה לטובת המוכר בעמק הסיליקון עד כדי כך שחלק מהקונים מפרסמים מודעות ומציעים לשלם סכום כסף עצום במזומן כדי לזכות בבתי יוקרה נחשקים.

דלאון, שעם לקוחותיו נמנית העלית הטכנולוגית של עמק הסיליקון, כולל בכירים מפייסבוק ולינקדאין, אמר כי הוא נעשה יותר ויותר יצירתי במודעות, לאחר שהבין שהלקוחות העשירים החדשים שלו מתמודדים עם תחרות קשה מקבוצות אליטה אחרות בעמק הסיליקון. "זה שוק כל כך חזק, שהקונים צריכים לקדם את עצמם", הוא אמר.

המחיר הממוצע בפאלו אלטו עלה ב-14% בשנה שעברה לשיא של כל הזמנים ליותר מ-1.96 מיליון דולר. לדברי דלאון,  רוב הבתים נמכרים בטווח 10-1 מיליון דולר.

"התורים בפרארי די ארוכים"

מכוניות היוקרה כאמור גם הן מבוקשות באזורים של סן פרנסיסקו, סן מטאו וסנטה קלרה. "התורים בפרארי די ארוכים", אמר הבעלים של המסעדה החביבה על עובדי פייסבוק.

מאפריל 2011 למרץ 2012 עמד שיעור מכוניות היוקרה בקרב המכוניות החדשות על 20.84% משלושת המחוזות, לעומת הממוצע הארצי של 11.25%. לפי נתוני חברת המחקר פולק, 

בסן פרנסיסקו לבדה, שיעור מכוניות היוקרה, כולל מרצדס-בנץ, לקסוס וב.מ.וו., הגיע ל-29.36%, כמעט פי שלושה מהממוצע הלאומי.

"מאז שהתחלתי לאסוף את הנתונים, מעולם לא ראיתי שיעור גבוה כמו 29.39%", אמר טום ליבי, אנליסט בכיר בפולק. "זה מאוד גבוה. לרוב 15% נחשב גבוה, אז זה ממש, ממש יוצא דופן", הוא אמר.

ובנוסף, גם שיעור המכוניות ההיברידיות בצפון קליפורניה גבוה. בעוד הממוצע הארצי עומד על 2.21% בלבד, שיעור המכוניות ההיברידיות שנמכרו באזור סן פרנסיסקו הגיע ל-8.79%. "לא נראה לי שראיתי משהו כמו 8%", אמר ליבי. "מכוניות היברידיות פופולריות שם פי ארבעה מאשר בכל מקום אחר בארה"ב".

תגיות