אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"הצטרף אלינו או שתמות": מודעות דרושים לא שגרתיות

"הצטרף אלינו או שתמות": מודעות דרושים לא שגרתיות

הנה כמה מעסיקים שמנסים למצוא עובדים ראויים תוך שימוש במודעות דרושים מושחזות ומשעשעות במיוחד

28.05.2012, 21:17 | רז מצנע
איך מגייסים עובדים? לכאורה, המסלול ברור: מפרסמים את המודעה ודואגים לנסח בתוכה את הדרישות ואת תנאי המשרה. ואכן, ברוב המודעות הפרסום הוא טקסטואלי, מבוסס מילים, וכוח התפוצה שלו תלוי בכוח התפוצה של הפלטפורמה בה הוא מתפרסם.

כיוון שהתחרות בשוק מתרחבת ומחפשי העבודה הופכים לצרכנים מתוחכמים יותר בכלל ושל משרות הצעות עבודה בפרט, יותר ויותר מגייסים מתחילים לחשוב "מחוץ לקופסה" ולחפש דרכים מקוריות כדי להגיע למועמדים מנצחים. לא צריך יותר ממבט חטוף בלוחות הדרושים לגלות כי רוב המודעות המתפרסמות - דומות זו לזו. אם המודעה שהעליתם נראית כמו זו שלפניה - המועמד אותו אתם מנסים לגייס פשוט לא יבחין בכם. בשוק התחרותי של היום מחפשי העבודה רואים עצמם כלקוחות לכל דבר והמעסיקים מבינים שהם צריכים לבדל את עצמם ולבלוט - כבר משלב המודעה.

5 דרכים ליצור מודעת דרושים מקורית

בעולם כבר הפנימו מזמן, שגם בתחום הגיוס יש צורך לאמץ שיטות שיווקיות ופרסומיות ולהתייחס למועמדים - כאל שוק יעד. התוצאה: מודעות פרסום מושחזות שלא מביישות קמפיין פרסומי מהוקצע.

איך עושים את זה? על ידי טקטיקות שיווקיות שמטרתן לגייס לארגון עובדים איכותיים.

טקטיקה 1: הומור מוכר - מצחיקים אותך כל הדרך למשרה

הומור שחור עובד בסרטים, בטלוויזיה, בספרות ובעצם – בכל כלי התקשורת. אז מדוע גם לא במודעת דרושים?

ומודעה מצוינת אחרת מציגה תמונה של אדם שנהרג בהתרסקות לווין, ואומרת: "ברגע שמשרה מתפנה, היא מפורסמת באתר שלנו".

והנה הכרזה שטומנת בתוכה איום משעשע: "הצטרף אלינו או שתמות"

טקטיקה 2: לצאת מהקופסה - יצירתיות וחשיבה מקורית

הדרך הכי קרובה למודעת דרושים קלאסית, היא שילוב של דרישות המשרה בגוף המודעה. איך עושים את זה? על ידי יצירתיות.

הנה מודעת דרושים למהנדסי תוכנה "שאוהבים לפתור בעיות קשות". במקום מספר טלפון להתקשרות עם המעסיק – יש נוסחה. כל הפותר נכונה – יוכל להרים טלפון למעסיק שכבר הבין כי מולו נמצא מועמד עמד בדרישות הסף שלו.

והנה מודעת דרושים למעצב גרפי, כשאחת הדרישות למשרה היא דייקנות וירידה לפרטים. המודעה רצופה שגיאות כתיב וקוראת למועמד לאתר 10 שגיאות כדי להוכיח את דייקנותו.

טקטיקה 3: אומרים את האמת בפרצוף - אף אחד לא אוהב לעבוד

כולם מקטרים ומתמרמרים על מקום העבודה שלהם. אז במקום ללחוש את התלונות בחדרי חדרים, אפשר פשוט לומר את הדברים בקול רם: עבודה זה לא הדבר הכי כיף על הפלנטה. מודעה שמדברת אל ליבם של מחפשי העבודה, תעורר אצלם אמינות והזדהות.

קחו לדוגמה את המודעה הבאה שאומרת במפורש: "רוצה עבודה חדשה להתלונן עליה?"

טקטיקה 4: מתעסקים במה שמעניין - להרוויח עוד כסף

יקום עכשיו מי שאינו רוצה להרוויח משכורת גבוהה. נכון שיש סיכון בלפרסם שכר כבר בתוך מודעת הדרושים, אבל אם עושים את זה נכון ומעניין – זה מעורר תשומת לב ומשיג את המטרה.

הנה מודעה שמדברת על משרת בכירים:

סלנג הוא דרך נהדרת ליציאה מהמסגרת. שימו לב למודעה הבאה ששואלת את המועמד, בצורה גראפית, אם הוא רוצה עוד כסף. בצק, באנגלית dough, הוא סלנג טיפוסי לכסף.

טקטיקה 5: שקר החן והבל היופי - אסתטיקה כובשת

פנייה ויזואלית אל מחפשי העבודה תסייע לכם ללכוד את תשומת הלב שלהם. בדוגמאות הבאות אפשר לראות איך הקפדה על צבע ועיצוב מושכת את העין ועושה את כל ההבדל.

לצפייה בעוד עשרות מודעות דרושים שוברות שיגרה היכנסו ל- JobMob  שם ליקטו עבורכם את המיטב מכל העולם.

רז מצנע הוא סמנכ"ל שיווק ותוכן ב-AllJobs דרושים.

תגיות