אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כוכבות לרגע: מה גורם לאפליקציות הסרטונים החברתיות לאבד גובה

כוכבות לרגע: מה גורם לאפליקציות הסרטונים החברתיות לאבד גובה

יישומי שיתוף הווידיאו בפייסבוק רשמו זינוק מטאורי, עד שהתברר שהם פונים למכנה המשותף הנמוך ביותר ולא מציעים תוכן אמיתי

04.06.2012, 15:21 | איתי שמושקוביץ

ההצלחה המטאורית של שתי אפליקציות וידיאו בפייסבוק נראית כמו הוכחה ניצחת ליתרון של ממשק הטיימליין. Socialcam ו-Viddy, שתי אפליקציות כאלה, זינקו מכמה מיליוני משתמשים בודדים, במקרה הטוב, ל-50-40 מיליון משתמשים פעילים בחודש.

אצל שתיהן הזינוק הגיע אחרי ששילבו את מנגנון השיתוף החדש של פייסבוק, זה שמארק צוקרברג כינה "חסר חיכוך" - לא צריך לטרוח לעשות לייק, אלא כל דבר שתראו דרך האפליקציה ישותף מיד עם החברים או עם העולם כולו.

השיתוף החדש אכן עובד ומשיג תוצאות, אבל הסיבה היא שפשוט מדובר בספאם שמגיע מחברים, ואנשים שאנחנו מעריכים את שיקול דעתם. לרוב הסרטונים שמופיעים בפיד שלי ומגיעים מאחת האפליקציות האלה יש מכנה משותף: התמונה המקדימה שלהם מציגה אשה במחשוף עמוק, בבגד ים או מה שנראה כמו עירום.

זה כל הסוד. למעשה, אין כמעט הבדל בין האפליקציות האלה להונאות הלייקים המוכרות בסגנון "לא תאמינו מה ההפקה מנסה להסתיר", או "בר רפאלי ערומה!!!", פרט לכך שהן אינן זדוניות. הגולשים אולי נפלו בפח הזה, אבל להצלחה מטאורית כזו יש מחיר: מספר המשתמשים היומיים ב-Viddy צנח בימים האחרונים באופן חד, אחרי שהגולשים גילו שאין שם תוכן אמיתי.

גם בפייסבוק הבינו שתוכן מוצלח ומעניין הוא הגורם האמיתי לשיתוף: בסוף השבוע שינתה החברה את השיתוף האוטומטי, כך שהוא יפעל רק אם הגולש צפה בתוכן במשך לפחות 10 שניות, מה שיגרום כנראה לעוד ירידה בנתונים המרשימים של האפליקציות.

תגיות