אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עוזי יצחקי רואה ברכבת פתרון: "שעה ועשר דקות מתל אביב לכרמיאל, חמישים דקות מתל אביב לבאר שבע" צילום: אריאל בשור

עוזי יצחקי רואה ברכבת פתרון: "שעה ועשר דקות מתל אביב לכרמיאל, חמישים דקות מתל אביב לבאר שבע"

כך אמר מ"מ מנכ"ל משרד התחבורה בוועידת הנדל"ן והתשתיות של "כלכליסט"; לדבריו, "כאשר מחפשים פתרונות למצוקת הנדל"ן במרכז - חלק מהותי מהפיתרון הוא תחבורה ציבורית"

05.06.2012, 11:52 | גיא בן סימון

"אם בכוונת הממשלה לפתח את הפריפריה עליה לפעול להקמת תשתיות מתאימות אליה וממנה. לא ניתן לתכנן מרכז קניות, מגורים ובילוי מבלי לוודא שיש תחבורה וקשר נוח למרכזי תעסוקה, בילויים וקניות לאותו איזור" - כך אמר היום (ג') עוזי יצחקי, מ"מ מנכ"ל משרד התחבורה, בוועידת הנדל"ן והתשתיות של "כלכליסט" שמתקיימת בתל אביב.

"עד 2020 מדינת ישראל תהיה מחוברת בצורה מודרנית ויעילה למרכז ולמטרופולין. כיום אנו נמצאים במהפכה ואת תוצאותיה אפשר לראות בשטח", אמר יצחקי והביא לדוגמא את הקשר שבין העיר יקנעם לכביש 6. "זו דוגמא לכך שהכביש סיפק לישראלים את החופש לבחור איפה לגור גם אם המרחק הוא 50 או 100 קילומטר. עם השלמת כביש 6 קפצו מחירי הנדל"ן ביקנעם, עובדי היי טק צעירים החלו לגור באזור ועוד. איך אמר שמעון אלפסי: הפכנו למרכז העולם".

עוזי יצחקי, צילום: אריאל בשור עוזי יצחקי | צילום: אריאל בשור עוזי יצחקי, צילום: אריאל בשור

"בדרום הארץ אנו מקדמים את המשך כביש 6 בעלות של מיליארדי שקלים. הכביש שיגיע עד נבטים ישרת את תושבי האזור ואת עיר הבה"דים עם המעבר של צה"ל לנגב". לפי יצחקי, מדובר בבשורה לתושבי המרכז. "כביש 6 פותח אפשרויות למגורים שפויים בפריפריה יחד עם האפשרות לבלות במרכז".

עם זאת, יצחקי לא התעלם מכך שפיתוח התשתיות בישראל לא נגמר רק בכביש 6. לדבריו, "ברור לכולנו שסלילת כבישים אינה הפיתרון היחידי. חלק מכובד בתוכנית נתיבי ישראל הוא נתיבי הרכבת. אנו מתכננים מספר מסילות ברזל ובשורה התחתונה גולת הכותרת היא שעה ועשר דקות מתל אביב לכרמיאל וחמישים דקות בלבד מתל אביב ובאר שבע".

לפי יצחקי, "הרכבות הקלות מקודמות באופן מאד משמעותי ליד אלו הכבדות. הרכבת הקלה בירושלים פועלת כבר עשרה חודשים ולמרות חבלי הלידה מדובר בפרויקט מצליח. ערך הנדל"ן ברחובות הסמוכים למסילת הרכבת עלו. שוק מחנה יהודה התעורר לחיים והדוכנים משגשגים הודות לרכבת. כאשר מחפשים פתרונות למצוקת הנדל"ן במרכז - חלק מהותי מהפיתרון הוא תחבורה ציבורית, מערכת תחבורה יעילה זמינה וזולה שמציעה חופש תנועה ובחירה לכל תושב בישראל".

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
הבעייה העיקרית היא לא הרכבת, לא הבינעירוני
אלא העירוני, כי אני יכול להגיע מבאר שבע לתל אביב בשעה, אבל בתוך תל אביב ייקח לי עוד שעה להגיע לאן שאני צריך ובתוך באר שבע עוד 25 דקות עד שאני מגיע לרכבת, אז מה יצא מזה, צריך רכבת תחתית בתל אביב ואז במקום שעה בתוך ת"א ייקח רבע שעה, 20 דקות ואנשים לא יצטרכו להגיע עם האוטו, בנוסף צריך להוזיל את הרכבת, כי זה עולה אותו דבר כמו לנסוע באוטו שבכל מקרה בבית, כי צריך לנסוע בשבת ובלילה שאין אוטובוסים ואין רכבות.
אור , ראשון לציון  |  05.06.12
1.
השקעה בנגישות הרכבת ופחות במהירות
מה יעזור לנוסע , רכבת יותר מהירה ב-10 דקות . כאשר לאחר מכן הוא מתעכב להגיע לביתו ב - שעה ו -20 דקות . צריך לתקצב את שיפור התחנות והזזתם במקרי הצורך לנקודות אסטרטגיות . אם מכללות יעברו בסיבסוד המדינה לקרבת תחנת רכבת 90 % מהסטודנטים יגיעו ברכבת גם אם היא תהיה איטית קצת .
יואב , מרכז  |  05.06.12