אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
5 מותגי בגדי ים מקומיים

5 מותגי בגדי ים מקומיים

הבדים מיובאים מאיטליה והמתפרות יושבות בתל אביב, גזרות בהשראת האולימפיאדה או שנות העשרים, וצבעוניות שנעה מצהוב ועד שחור פחם. "כלכליסט" מציג את חמש המעצבות הבולטות בתחום בגדי הים בישראל

07.06.2012, 10:10 | לרה רוטר

מפתיע שדווקא במדינה שטופת שמש כישראל, עם כמות מעצבי אופנה שרק גדלה משנה לשנה, סצנת בגדי הים נותרה יחסית מיותמת מחידושים.

לצד ענקי בגדי הים הישראליים, דוגמת גוטקס ואוברזון, ובגדי ים ממותגים מיובאים, יש כמה מעצבים מקומיים שמנסים לתת מענה לצורך הזה. בין היתר אלף אלף ואנה קיי מציעות דגם או שניים של בגדי ים כחלק מקולקציות הקיץ שלהן.

מה שקורה היום בתחום בגדי הים מזכיר את התהליך שהחל בשוק הנעליים המקומי לפני כשבע שנים, כשמותגים ובהם קאפל אוף, שומייקר ושני בר היו חלוצי התחום. "כלכליסט" מציג חמישה מעצבים מקומיים פורצי דרך, המתמחים בתחום בגדי הים.

גל אנג'ל למותג אגלי דאקינג

ותק: חמש שנים. קולקציה 2012: שמונה דגמים, מכל אחד מהם מיוצרות 100 יחידות, שעוצבו בהשראת הלוגו של האולימפיאדה הקרבה בלונדון. צבעי הקולקציה הם צבעי הלוגו — כחול, אדום, ירוק, צהוב ושחור, וכמו כן נעשתה וריאציה על הלוגו האולימפי באמצעות הדפסת כוכבים על בד לבן. המותג מאופיין בגזרות רטרו המדגישות את קימורי הגוף הנשי.

בדים ותפירה: בדי הלייקרה העשויים פוליאמיד ולסטן מיובאים מאיטליה על ידי ספק מקומי, ועל התפירת מופקדת מתפרה בתל אביב. "המתפרות לבגדי ים ספורות בארץ. בשנות השמונים והתשעים היתה פה מעצמה של ייצור בגדי ים, אך עם הזמן כל הייצור עבר למזרח. היום, אני לא יכולה לעשות ריפיטים באמצע עונה", מספרת אנג'ל.

"המציאות הכלכלית לא מאפשרת לעצב ולייצר רק בגדי ים", מספרת אנג'ל. להשלמת הכנסה, החלה לפני כשנתיים לעצב גם בגדי גוף, קומבינזונים, חזיות ותחתונים. השאיפה היא להצליח לייצא את בגדי הים. פרטים: 490–680 שקל, דרך המעצבת: .gal-angel.com

גל אנג גל אנג'ל. בהשראת לוגו האולימפיאדה גל אנג

עינת קליפר

ותק: עשר שנים. קולקציה 2012: 12 פריטים לבניית בגד ים בשיטת המיקס אנד מאטצ', בצבעי מג'נטה (אדום/ורוד), תכלת־ג'ינס, ירוק־דשא ושחור־פחם. מכל אחד מפריטים מיוצרות כמה עשרות חתיכות. הגזרות בסיסיות, ואין שינויים מהותיים בין עונה לעונה, אלא בצבעוניות או בדגם־שניים חדשים. החלקים העליונים כוללים גופיות, חזיות קולר וחזיות עם תמיכת ברזלים בסגנון שנות החמישים, וישנם חלקים תחתונים עם מותניים גבוהים או נמוכים, וגם מכנסונים בסגנון של שנות העשרים.

בדים ותפירה: את הבדים מעצבת קליפר בעצמה, ועל התפירה מופקדת מתפרה מקומית. "אני מייבאת חוטים מגרמניה וצרפת ומייצרת את הבד במפעל מקומי. הבדים עשויים לייקרה ופוליאמיד, הם עבים יותר מאלו של בגדי ים רגילים, ויש עליהם טקסטורות בולטות שאני מעצבת", היא מספרת, "עשר שנים אני בתחום ואני מתקדמת לאט לאט. כדי לעצב בגדי ים צריך לעשות ממש מחקר. לקח לי המון זמן למצוא את המתפרה הנוכחית, שתייצר בגדי ים באיכות טובה.

"זה תחום קשה לעצמאים, כי צריך לייצר קולקציה ולייצר בכמויות. אני למשל, מציעה קולקציה של 12 פריטים. בכל חנות אני צריכה לשים לפחות 120 פריטים כדי שלקוחות יוכלו לעשות מיקס אנד מאטצ' בין צבעים ומידות. המון כסף מושקע, ולא תמיד יש רווח. לקראת השנה הבאה אני רוצה להכניס לעסק אנשים שישווקו לחנויות ולאינטרנט". פרטים: 420–540 שקל, נופר גלפז, לבונטין 7 תל אביב; גנדורה, מתחם בית חירות, מחלף ינאי.

עינת קליפר. מיקס אנד מאטצ עינת קליפר. מיקס אנד מאטצ' | צילום: שרון דרעי עינת קליפר. מיקס אנד מאטצ

 

ונסה ברנס

 

ותק: ארבע שנים. קולקציה 2012: כ־30 דגמים. הקולקציה מאופיינת במוטיבים של וינטג' בשילוב אלמנטים מחודשים וכוללת גזרות ביקיני, בגדי ים שלמים ומונוקיני. ההשראה מעולם בגדי הווינטג' וההלבשה התחתונה והגזרות מכילות חיתוכים רבים להצרת מראה הגוף. בנוסף משלבת ברנס תחרות, שרוכים, כפתורים, אלמנטים מבד ומפלסטיק, כמו שרשראות רדי מייד, המופיעות כרכיסת קולר.

בדים ותפירה: את הבדים משיגה ברנס ממלאים ישנים של מותגים מובילים כמו גוטקס ואוברזון, ותופרת לבד בבית. "אלו בדים שהשתמשו בהם לפני שמונה שנים. אני גוזרת אותם ועושה ביניהם מיקס אנד מאטצ' באותו בגד ים. כל בגד ים שלי שונה מהאחר כי אני עובדת עם שאריות.

"כיוון שאני עובדת רק במכירה ישירה ולא משווקת לחנויות, אני מוציאה בכל עונה עשרות דגמים המהווים בסיס ללקוחות שלי. לקוחה שבאה אלי לסטודיו בוחרת גזרה, ואני מציעה לה בדים שיתאימו לה. אני עובדת משעות הבוקר המוקדמות ועד השעות הקטנות של הלילה כי אני תופרת הכל בעצמי, ועדיין זו הכנסה חלקית המשולה למשכורת של קופאית בסופרמרקט אם פורשים את אותה על פני 12 חודשים". פרטים: 450–800 שקל, דרך המעצבת: 050-2610104.

ונסה ברנס. התאמה אישית ונסה ברנס. התאמה אישית ונסה ברנס. התאמה אישית

אורלי שפירא למותג Hello Sunshine

 

ותק: שנתיים. קולקציה 2012: ארבעה דגמים, בשלושה צבעים (כחול, שחור וצהוב). בכל עונה מיוצרות כ־1,000 יחידות המשווקות לשבע חנויות בארץ. המותג מאופיין בקווים נקיים ועשוי מבדים צבעוניים חלקים. הטוויסט הקטן של שפירא נמצא בפרטים הקטנים, כמו בבגד הים השלם העשוי בגזרת סטרפלס ומכיל אלמנט של לב באמצע החזה.

בדים ותפירה: שפירא מייצרת במפעל בארגנטינה בבעלות משפחה של חברה שלה. "בזכות המפעל בגדי הים נגישים מבחינת המחיר, והם עומדים בסטנדרטים של איכות ראויה".

בעונה הבאה שפירא מבטיחה שיהיו יותר דגמים ויש לה גם מחשבות להתחיל לעצב בגדי ים לילדים. "אי אפשר להתפרנס מעיצוב בגדי ים כיוון שהם פריטים עונתיים. בין הרעיונות איך להתרחב אני מתכננת להשיק גם קולקציה של הלבשה תחתונה". פרטים: 250–450 שקל, בגדי ים מעונה קודמת: 250 שקל, גוסטה, ז'בוטינסקי 19 תל אביב; עמיעד 16, שוק הפשפשים, יפו; שרה בראון, דיזנגוף 162 תל אביב ועוד.

אורלי שפירא. מחירים נוחים אורלי שפירא. מחירים נוחים אורלי שפירא. מחירים נוחים

דורין פרנקפורט

ותק: עונה ראשונה. קולקציה 2012: שבעה דגמים בגוונים של שחור ליקריץ, מוקה ואוף־וויט. העונה מיוצרות מאות יחידות מכל דגם. ההשראה לקולקציה לקוחה מהנימפות המופיעות בציוריו של גוסטב קלימט, מהרקדניות שצייר אדגר דגה ומתמונות ישנות של נשים בבגדי ים על חופיה של תל אביב. בגדי הים מתאפיינים בגזרות רטרו, הם בעלי כתפיות רחבות, ובעלי חלקים תחתונים רחבים יחסית. הגזרות נקיות, והטוויסט נראה בפרטים - כמו בגד ים שלם עם שכבות טול בחזיתו. את קולקציית בגדי הים מגדירה פרנקפורט כקולקציה ורסטילית שבה בגד הים יכול לשמש גם כפריט משלים לשעות ערב קיצי, או אפילו כבגד ריקוד.

בדים ותפירה: הבדים, אריגי לייקרה מחטבים, מיובאים ביבוא אישי מאיטליה. "לקח לי הרבה זמן למצוא מתפרה בתל אביב שתוכל לייצר בגדי ים באיכות ראויה ובמחיר סביר. לא ציפיתי שבגדי הים יתקבלו בכזו שקיקה. הם ממש נחטפים". פרטים: 360–440 שקל, בחנויות המעצבת.

דורין פרנקפורט. גזרות רטרו ושכבות טול דורין פרנקפורט. גזרות רטרו ושכבות טול דורין פרנקפורט. גזרות רטרו ושכבות טול

תגיות