אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": הרכבת הקלה רוצה לעקוף את הליכי התכנון הרגילים

בלעדי ל"כלכליסט": הרכבת הקלה רוצה לעקוף את הליכי התכנון הרגילים

בחברת נתיבי תחבורה עירוניים מעוניינים שהמדינה תטפל במערך הרכבות בגוש דן מבלי להתדיין עם כל הרשויות המוניציפליות שבשטחן הרכבות יעברו

07.06.2012, 07:09 | ליאור גוטמן

חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע), שמקימה את הרכבת הקלה בתל אביב, גיבשה בימים האחרונים הצעת חוק ראשית לקיצור הליכי התכנון, התקצוב והבנייה של שבעת מסלולי הרכבת הקלה בעיר. כך נודע ל"כלכליסט". ההצעה גובשה באמצעות פורשי משרדי האוצר והתחבורה, והיא תוגש לשולחן שר התחבורה בשבועות הקרובים. לפי ההצעה, בנת"ע מעוניינים שהמדינה תטפל במערך הרכבות בגוש דן מבלי להתדיין עם כל הרשויות המוניציפליות שבשטחן הרכבות יעברו.

עבודות לרכבת הקלה ברמת גן עבודות לרכבת הקלה ברמת גן עבודות לרכבת הקלה ברמת גן

בדצמבר האחרון אישרה הממשלה הקמת רשת תחבורת המונים במטרופולין תל אביב עד 2025. מדובר בנספח להמלצות טרכטנברג בתחום התחבורה הציבורית, כך שבעוד כ־13 שנה יעמדו לרשות תושבי המרכז שבעה קווי תחבורה שיכללו רכבות ואוטובוס מסילתי מכפר סבא ועד ראשון לציון. עלות הקמת הפרויקטים נאמדת ב־45 מיליארד שקל, מתוכם המדינה כבר הקציבה כ־11 מיליארד שקל לטובת נת"ע.

אחד הסעיפים המעניינים בהצעת החוק הוא הכוונה לבצע גיוס מוסדי של 45–50 מיליארד שקל כנגד שעבוד הכנסות הרכבת. בכוונת נת"ע להציע לגופים להשקיע בפרויקט לאומי שמקימה חברה ממשלתית, בדומה להשקעות של המוסדיים בחברת החשמל או בחברות ממשלתיות אחרות. בשיטה זו עיקר הנטל לא יפול על קופת המדינה. משרד האוצר צפוי להתנגד למהלך, אולם אם הממשלה תאשר את הצעת החוק הגיוס ייצא לפועל.

תגיות