אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנסה להפעיל לחץ על פלאפון: רמי לוי נפגש עם נציגי פרטנר צילום: אוראל כהן

מנסה להפעיל לחץ על פלאפון: רמי לוי נפגש עם נציגי פרטנר

המפעיל הוירטואלי הראשון, שצופה כיצד החברות החדשות נוגסות בגיוסיו, ביקש לקבל מחיר שיאפשר לו להציע חבילה בלתי מוגבלת

07.06.2012, 21:13 | גילעד נס

מאז החלו גולן טלקום ו-HOT מובייל לפעול בשוק הסלולר, נכנסו לא רק החברות הגדולות למגננה אלא בעיקר המפעילים הוירטואליים. רמי לוי, הום סלולר ו-YouPhone, שהציעו לצרכנים לראשונה זה שנים רבות לשלם מחיר נמוך יחסית עבור הדקות וה-SMS שצרכו, מבלי לרכוש מראש חבילת דקות ו-SMS, גילו כי המתחרות החדשות פוגעות בבטנן הרכה.

חבילת ה-9.99 שקל של גולן טלקום (המעניקה 60 דקות, 60 SMS ו-10 מגה גלישה), ותמחור ה-10 אגורות לכל יחידה של HOT מובייל (הלקוח אינו נדרש לתשלום דמי שימוש חודשיים, ומשלם 10 אגורות עבור דקת שיחה, SMS או מגה גלישה) מהווים הצעות זולות יותר מההיצע הנוכחי של המפעילים הוירטואליים, והללו צופים במספרי המתחברים אליהם הולכים ויורדים מאז הושקה התחרות החדשה.

כצעד ראשון פנו המפעילים לחברות המארחות אותם ודרשו לשנות את תנאי החוזים עליהם חתמו, במטרה להפחית את המחיר אותו הם משלמים, ובכך לאפשר לעצמם להוריד מחירים. לאחר שקיבלו תשובות שליליות, פנו המפעילים הוירטואליים לשר התקשורת, משה כחלון, בבקשה כי יתערב בנושא, אך בסביבתו של כחלון טוענים בימים האחרונים כי אין בכוונתו להתערב, שכן ההסכמים נחתמו מרצון, ואין בהם אי סבירות כי אם חוסר התאמה למחירים החדשים, כך שהשר יתקשה להצדיק את התערבותו.

רמי לוי נפגש השבוע עם בכירים בפרטנר, על מנת לבחון מעבר אפשרי מרשת פלאפון לרשת פרטנר. לוי ביקש לבדוק האם יוכל לקבל מפרטנר מחירים שיאפשרו לו להציע חבילות תקשורת ללא הגבלה, אך בחברה טרם השיבו לו. הסיכוי שלוי אכן יקבל מפרטנר הצעה שלאחריה יוכל להציע חבילה שכזו הינו נמוך, כיוון שבכך תבצע פרטנר קניבליזציה לעצמה, בעוד היא, כמו גם סלקום ופלאפון, מנסות לשמר את טווחי המחיר שהן מציעות כיום בחבילות ללא הגבלה מעל 120 שקלים, כך שמתן אפשרות ללוי להשתמש ברשתה של פרטנר על מנת לגרוף לקוחות שלה ולהוריד את הוצאותיהם החודשיות אינו הגיוני. פרטנר עשויה להשתמש בלוי כמעין מותג נוסף שיאפשר לה לרכך את הנטישה, ולגרוף הכנסות מלקוחות של לוי שלא ידרשו ממנה להקדיש כח אדם לשירות לקוחות ומתן שירותים נוספים, אולם גם הסיכוי לכך נמוך.

משה כחלון ורמי לוי, צילום: נועם מושקוביץ משה כחלון ורמי לוי | צילום: נועם מושקוביץ משה כחלון ורמי לוי, צילום: נועם מושקוביץ

לפני שבועיים, בעת פרסום דו"חותיו הכספיים לרבעון הראשון, הצהיר לוי כי גייס עד כה כ-56 אלף לקוחות מאז הושק השירות בתחילת דצמבר 2011. ניתן להעריך כי כמות המצטרפים מאז קטנה משמעותית מקצב הגיוס בחודשים הראשונים, ובהתחשב בנטישה לחברות החדשות נראה שהיקף לקוחותיו נותר דומה, אך הוא עדיין נחשב למפעיל הוירטואלי הגדול מבין שלושת המפעילים הקיימים.

נראה שהצעד של לוי, אדם הידוע ביכולתו לגייס את המדיה לצרכיו, מכוון בעיקר לפלאפון, ונועד להלחיצה מאיבודו כמפעיל וירטואלי על גבי הרשת שלה. עם זאת, מכיוון שמספר לקוחותיו אינו גדול יחסית, סביר להניח שבפלאפון מעריכים כי פרטנר (או סלקום, עימה גם עשוי לוי להיפגש) לא יאפשרו לו לקבל מחירים שיבצעו קניבליזציה ברשת המארחת, ולכן יכולתו של לוי למנף את שיחותיו עם פרטנר לשיפור מצבו בפלאפון מוגבלת.

בתוך כך, ממשיכים נציגי השירות של פלאפון לנסות ולשמר את הלקוחות המאיימים לנטוש באמצעות היצע חבילות המותאמות לתמהיל השימוש שלהם. כך, למשל, משווקת פלאפון ללקוחותיה חבילות תוכנית בשם "Bingo Plus Extra", שעלותה 99 שקל (כולל מע"מ), והיא כוללת 1,500 דקות שיחה, 1,500 SMS ו-1 גיגה גלישה. החבילה מיועדת לשמר לקוחות המאיימים לנטוש למפעילות החדשות, אך היקף השימוש שלהם הוא כזה שפלאפון מצליחה להשאירם בחברה באמצעות חבילה שכזו. בנוסף, החבילה מוגבלת במהירות הגלישה, כאשר הנפח הכלול בה מוצע במהירות של עד 2 מגהביט לשניה בלבד. ניתן להוסיף נפח גלישה לחבילה זו בתשלום נוסף. החברה גם מוכרת חבילה הכוללת 500 דקות שיחה ו-500 הודעות SMS, אך ללא גלישה, ב-80 שקל לחודש.

תגיות