אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אושר עד נגד יוניליוור: "לא נוריד את הראש" צילום: עמית שעל

אושר עד נגד יוניליוור: "לא נוריד את הראש"

הרשת מחרימה את מוצרי יוניליוור זה כמה שבועות ומאשימה את היצרנית בייקור מוצריה באופן חריג. בשוק יש מי שטוען שמדובר בסכסוך מסחרי ולא במחאה לטובת הצרכנים

10.06.2012, 08:25 | גיל קליאן

הסכסוך בין אושר עד ליוניליוור עדיין נמשך. זה כמה שבועות שלקוחות רשת אושר עד אינם יכולים לרכוש את מוצרי יוניליוור ישראל. הרשת תלתה בסניפיה שלטים שמבשרים ללקוחות על כך שמוצרי יוניליוור לא יימכרו ברשת, והיא מנמקת את הצעד בהתייקרויות של מוצרי יוניליוור לעומת "מוצרים המתחרים ברמתם ובאיכותם".

מדובר בצעד חריג מכיוון הרשת, שכן עם מוצרי יונילוור נמנים מותגים מרכזיים כמו תלמה, קליק, בייגל בייגל, פינוק, קנור, פנטסטיק ובדין. לפי נתוני סטור נקסט, במאי האחרון היה נתח השוק של יוניליוור בשוק מוצרי הצריכה בסופרים 4.1%, עלייה של 0.3% לעומת אפריל. נתח שוק זה מציב את החברה במקום החמישי בדירוג ספקי מוצרי הצריכה הגדולים בישראל.

מימין אברהם משה מרגלית ואריה בוים מבעלי אושר עד, צילום: עמית שעל מימין אברהם משה מרגלית ואריה בוים מבעלי אושר עד | צילום: עמית שעל מימין אברהם משה מרגלית ואריה בוים מבעלי אושר עד, צילום: עמית שעל

רשת אושר עד, שנוסדה לפני כשלוש שנים, הפכה גם היא לפלטפורמה מרכזית בשוק הקמעונאות. הרשת מפעילה כיום שמונה סניפי ענק ומגלגלת מחזור מכירות שנתי שהיקפו מוערך ב־1.2 מיליארד שקל.

מקור הסכסוך בין הצדדים שנוי במחלוקת. גורמים שונים בשוק טוענים כי יוניליוור היא שעצרה את האספקות לרשת, אך כי הסכסוך קשור לתנאים המסחריים שאושר עד מקבלת מיוניליוור. אותם גורמים מעריכים כי בין הצדדים מתקיימים מגעים במטרה לפתור את הסכסוך, אך עד כה מגעים אלה לא צלחו.

אריה בוים, מבעלי אושר עד, טוען כי הרשת היא שהחליטה להוריד את המוצרים מהמדף. בוים אמר ל"כלכליסט" כי "הם לקחו אותנו למקום שהיה מאלץ אותנו להעלות את המחיר לצרכן. הורדה מהמדף היא לא פרקטיקה חריגה ואפילו לא סנקציה. כמדיניות, כשאנחנו חושבים שהמחיר לצרכן 'לא נכון' אנחנו פשוט לא מוכרים.

"מה שכן היה חריג הפעם היה הצורך שלנו להבהיר זאת וליידע את לקוחותינו. זאת משום שיוניליוור אינה איזה יצרן זניח שחסרונו על המדף לא יורגש. מדובר במותגים דומיננטיים מאוד שהביקוש להם חזק יחסית. אני מניח שקמעונאים מסוימים היו מורידים את הראש ובולעים את זה מחשש לפגיעה במכירות; אנחנו מעדיפים לקחת את הסיכון, ובמקביל לדבר עם לקוחותינו על הסיבות שהניעו אותנו לצעד זה".

בשלט שנתלה בסניפי הרשת נכתב: "אנחנו לא מוכרים לך! אנחנו קונים עבורך! מכיוון שמחירי הקנייה הקמעונאיים של תאגיד יוניליוור התייקרו ביחס למחירי המוצרים המתחרים ברמתם ובאיכותם, אנו נמנעים בשלב זה מלהציגם למכירה".

מיוניליוור נמסר כי "איננו מתייחסים ליחסים המסחריים שלנו עם לקוחות".

תגיות

27 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

לכל התגובות