אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נוהגים במכונית ישנה? מספטמבר יהיה יותר קשה בטסט צילום: גלעד קוולרצ'יק

נוהגים במכונית ישנה? מספטמבר יהיה יותר קשה בטסט

כלי הרכב ייבדקו בהתאם לערכי הסף שקבע יצרן הרכב עבור כל דגם בנפרד. הבדיקה תצמצם משמעותית את כמות כלי הרכב המזהמים העוברים בהצלחה את הבדיקה

10.06.2012, 11:18 | תומר הדר

החל מחודש ספטמבר הקרוב ייבדקו כל מכוניות הדיזל ובנוסף לכך גם רכבי בנזין שיוצרו לפני 1995, באופן מחמיר ומדויק יותר. כלי הרכב ייבדקו בהתאם לערכי הסף שקבע יצרן הרכב עבור כל דגם בנפרד, כפי שמקובל במדינות המתקדמות בתחום באירופה. עד היום נערכו שיטות בדיקה שונות לרכבי בנזין ודיזל.

בדיקת זיהום אוויר (ארכיון), צילום: מאיר פרטוש בדיקת זיהום אוויר (ארכיון) | צילום: מאיר פרטוש בדיקת זיהום אוויר (ארכיון), צילום: מאיר פרטוש

שיטות אלו אינן מדויקות ואינן מיושמות על-ידי מכוני הרישוי, לגבי חלק מכלי הרכב, ואינן תואמות את המקובל באירופה. כתוצאה מהשינוי, בדיקת כלי הרכב תהיה מדויקת יותר ותצמצם משמעותית את כמות כלי הרכב המזהמים העוברים בהצלחה את הבדיקה וממשיכים לנוע בכבישים, כפי שקיים כיום. כמו כן, בנוסף למשרד התחבורה מעתה גם המשרד להגנת הסביבה יחל לפקח על אופן ביצוע הבדיקות במכוני הרישוי ויקפיד על ביצוע הבדיקות בהתאם לנהלים הנדרשים. בנוסף, הוחמרו הדרישות כלפי כלי רכב הנעים בכביש ופולטים עשן שחור.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



22 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

22.
אין בעיה, בתנאי שיבדקו מול רמת זיהום נכונה לרכב המסויים שלי ולשנת הייצור שלו
אני נוסע ברכב תקין לחלוטין, שלפי מכון דיזל ומכונאי מומחה פשוט לא יכול להיות יותר תקין - משאבת הזרקה מכויילת ותקינה, שמן איכותי חדש, ממיר חדש וכו'. בשנים האחרונות החמירו את הבדיקות לרמה הרבה מעבר לזו שהרכב (התקין !) תוכנן לה ולכן אני כל שנה נכשל בטסט ועובר בסיבוב שני אחרי שאני מביא אישור ממוסך על משהו. ישראבלוף במיטבו. אין הרבה כלי רכב כאלה על הכביש - אז או שיתנו לכלים האלה להיגרט לבד או שהמדינה תתכבד ותקנה אותם מאיתנו ותגרוט ולחלופין תיתן זיכוי מס של 10-20K ש"ח לקניית רכב חדש ונקי. אחרת זו פגיעה בזכות הקניין - ושילמנו הרבה מאד מסים כדי להיות בעלי הקניין הזה.
בעל דיזל עתיק  |  11.06.12
20.
מה אחוז הרכבים עד 1995 ששווה להשקיע כאלו מאמצים בבדיקה.
אחוז הרכבים הישנים קטן יחסית והקילומטראז שהם עושים קטן עוד יותר. האם זיהום האויר שיחסך שווה את ההוצאות של המדינה והמכונים ושל בעלי הרכב ? אילו הכסף הזה היה מופנה לניקוי נחל אחד האם תרומתו לאיכות הסביביה לא היתה גדולה יותר ? או שמא מטרת המבצע הורדת רכב מיושן מן הכביש על חשבון קניית רכב חדש נוסף והמסים שהוא מכניס למדינה ....
הפוסל במומו.  |  11.06.12
לכל התגובות