אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
התחזקות מעמד הביניים מתדלקת את הצמיחה במזרח הרחוק צילום: בלומברג

התחזקות מעמד הביניים מתדלקת את הצמיחה במזרח הרחוק

ארבע המלצות קנייה ושורט אחד לחברות שבונות על מעמד הביניים במזרח הרחוק

11.06.2012, 07:16 | ענת ציפקין

Chow Tai Fook

Chow Tai Fook Jewellery (סימול: HK 1929) מפעילה רשת קמעונאית המתמחה במכירת שעונים ותכשיטי יוקרה מעוצבים למעמד הבינוני־גבוה בסין, מקאו והונג קונג.

הסיכוי: מותג יוקרתי, בעל מוניטין גבוה עם נתח שוק של יותר מ־12% באזורי פעילותה. בחמש השנים האחרונות הציגה קצב צמיחה שנתי של כ־40% הודות לעלייה בביקוש למוצרי יוקרה של מעמד הביניים הסיני. במחצית הראשונה של 2012 זינקו הכנסות החברה בכ־80% לעומת התקופה המקבילה ל־4.3 מיליארד דולר. שוק התכשיטים הסיני צפוי לרשום צמיחה שנתית ממוצעת של כ־30% עד 2015. החברה נסחרת כיום לפי שווי שוק של כ־11 מיליארד דולר, ומתומחרת במכפיל רווח חזוי של 11 בלבד לעומת מכפיל ממוצע של 15 אצל המתחרות.

הסיכון: האטה משמעותית בשוק הסיני, פגיעה בשולי הרווח בעקבות עליית מחייר חומרי הגלם והתגברות התחרות מול מותגים מערביים חזקים כגון טיפאני, קארטייר ובולגרי.

הממליץ: ברוך כהן, מנהל קרן הנאמנות יובנק אוסטרליה ואסיה־פסיפיק

השורה התחתונה: למה לקנות? צמחה בחמש השנים האחרונות ב־40% לשנה. השוק בסין צפוי לצמוח ב־30% בשנה עד 2015.

שווי שוק של 11 מיליארד דולר, צילום: בלומברג שווי שוק של 11 מיליארד דולר | צילום: בלומברג שווי שוק של 11 מיליארד דולר, צילום: בלומברג

Tsingtao Brewery

מבשלת Tsingtao (סימול: HK 168), השנייה בגודלה בסין, מייצרת ומשווקת את מותג הבירה "Tsingtao" בסין וב־70 מדינות אחרות. לחברה שני מותגים מובילים נוספים. האחד עממי ואילו השני הוא מותג פרימיום למעמד הגבוה.

הסיכוי: יותר ויותר אנשי עסקים בסין מעדיפים את מותג הפרימיום של החברה שאוחזת ב־14% מנתח השוק. 95% מהסינים מעדיפים בירה מקומית, כך שחדירת מותג זר אינה מהווה איום בטווח הקרוב על החברה. מיזוגים, התרחבות וצריכה מוגברת של מותגי פרימיום מהווים עבור Tsingtao יתרון משמעותי על פני מתחרותיה. מכפיל ה־EBITDA הצפוי ל־2013 עומד על 11.8 (לעומת 8.4 בממוצע בתחום). קצב צמיחת המכירות לרבעון הראשון השנה עמד על 8.9% לעומת 2.6% בתעשייה. יעד מכירות החברה עומד על 10 מיליון טונות בירה עד סוף 2014, ונראה כי היא במסלול הנכון להגשמתו.

הסיכון: חשש לירידת מחירים. השוק הסיני המהווה 98% מהכנסות החברה וצריכת בירה נמוכה של הסיני הממוצע, תפגע בה.

הממליץ: דן וינטרניץ, מנהל קרנות חו"ל בכלל פיננסים

השורה התחתונה: למה לקנות? 95% מהסינים מעדיפים בירה מקומית כך שחדירת מותג זר לא מאיימת על החברה.

Richemont

חברת אחזקות שוויצרית (סימול: CFRSJ), בעלת פורטפוליו של 13 חברות יוקרה המעצבות ומייצרות מכשירי כתיבה, אקססוריז ומגוון אביזרי אופנה יוקרתיים תחת המותגים קרטיה, מונט בלאן, פנראי ועוד.

הסיכוי: יותר מ־50% מהמכירות של החברה מגיעים מהמעמד הבינוני־גבוה בשוקי אסיה, שם קצב גידול הצמיחה השנתי שלה מסתכם בכ־45%. החברה פועלת בשיעורי רווחיות גבוהים המאפשרים לה לייצר תשואה דו־ספרתית גבוהה על ההון. לחברה מאזן בריא עם עודף מזומן של 3.8 מיליארד פרנק שוויצרי ויכולת להשקיע גם בתקופות מאתגרות. בסיס החברה בשוויץ מאפשר לה ליהנות משיעור מס נמוך ומחירי העברה נוחים לעומת מתחרותיה. היא נסחרת במכפיל 13.5 לרווח החזוי ב־2013, המהווה דיסקאונט של כ־40% למכפיל הממוצע של חברות היוקרה ודיסקאונט זהה למכפיל ההיסטורי שלה.

הסיכון: ירידה בכמות התיירים בעולם, התייקרות מתכות יקרות והשפעות שערי מט"ח מול הפרנק השוויצרי יביאו לפגיעה בתוצאות.

הממליץ: מעיין אמסלם - מנהל השקעות תחום מניות, תמיר פישמן

השורה התחתונה: למה לקנות? החברה פועלת בשיעורי רווחיות גבוהים ומייצרת תשואה דו־ספרתית גבוהה על ההון.

יותר מ-50% מהמכירות בשוקי אסיה, צילום: בלומברג יותר מ-50% מהמכירות בשוקי אסיה | צילום: בלומברג יותר מ-50% מהמכירות בשוקי אסיה, צילום: בלומברג

Home Product Center

חברה קמעונאית של מוצרים לבנייה ושיפור פני הבית (סימול: HMPRO). מפעילה 45 סניפים בעיקר בבנגקוק, תאילנד.

הסיכוי: חברה עם פריסה רחבה של חנויות מסוג One Stop Shop שמשווקת החל מחומרים ומוצרים הדרושים לבנייה ושיפוץ וכלה במטבחים, אמבטיות, מוצרי אלקטרוניקה ועוד. המכירות של החברה והרווח הנקי הוכפלו בחמש השנים האחרונות, בעיקר בזכות התרחבותו של מעמד הביניים בתאילנד. המכירות ברבעון הראשון של 2012 עלו ב־27% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בעקבות פתיחת חנויות חדשות ובעיקר ביקוש גבוה לחומרי בנייה ושיפוץ ובשל הצורך בתיקון נזקי השיטפונות שפקדו את תאילנד. מכפיל הרווח החזוי ל־2012 עבור רווחי החברה הוא 25 ומכפיל הרווח המחולק במכירות (PEG) עומד על 1.

הסיכון: רמת המחיר הנוכחית של המניה הוגנת, אך היא משקפת צפי לצמיחה חזקה. ייתכן שיש משקיעים שיראו במניה זו כיקרה יחסית, לאור ההרעה הכלכלית באירופה וההאטה בצמיחה הסינית.

הממליץ: משה אוזקרגוז, מחלקת מחקר, בנק דיסקונט

השורה התחתונה: למה לקנות? ה־PEG החזוי משקף צפי לצמיחה חזקה שנתמכת בצורך לתיקון נזקי השיטפונות בתאילנד.

הרווח הנקי הוכפל בחמש שנים הרווח הנקי הוכפל בחמש שנים הרווח הנקי הוכפל בחמש שנים

Dairy Farm Holdings

dairy farm international holdings (סימול: DFILF) היא חברת קמעונאות אסייתית שרשומה בברמודה הנמצאת בבעלות (76%) קבוצת ג'רדין מהונג קונג, בעלת פעילות הנפרסת על מסעדות, חנויות רהיטים וסופרמרקטים הכוללת כ־5,400 נקודות מכירה הממותגת תחת שמות שונים. היא נסחרת בבורסות לונדון וסינגפור.

הסיכון: החברה נסחרת היום לפי שווי של 14.2 מיליארד דולר. מכפיל הרווח שלה עומד על 29, בעוד שמכפיל הרווח החזוי עומד על 23. הכנסותיה מגיעות בעיקר משוקי אסיה, שבהם ניכרת האטה בצמיחה ובהוצאות המגזר הפרטי. קשה לראות כיצד תעמוד בציפיות השוק לצמיחה בטווח הקצר.

תתקשה לעמוד בציפיות לצמיחה, צילום: בלומברג תתקשה לעמוד בציפיות לצמיחה | צילום: בלומברג תתקשה לעמוד בציפיות לצמיחה, צילום: בלומברג

מכפיל ה־PEG (המבטא את היחס בין מכפיל רווח לשיעור הצמיחה) של החברה עומד על 2.1, כאשר מכפיל של יותר מ־2 נחשב גבוה ומעיד על כך שהחברה יקרה. תזרים המזומנים החופשי שהיא מייצרת ירד משיא של 900–700 מיליון דולר ב־2011–2009 לרמה של 318 מיליון דולר בלבד בשנה החולפת.

הממליץ: אבי מועלם, מנהל השקעות ראשי באלומות ספרינט

השורה התחתונה: למה למכור? לפי מכפיל הרווח החברה יקרה מדי ותזרים המזומנים שלה צונח. תיפגע מההאטה באסיה.

תגיות