אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חמש המגמות החדשות בענף הרכב

חמש המגמות החדשות בענף הרכב

היבואנים חתכו את מחירי המחירון של המכוניות הקטנות, המשפחתיות איבדו גובה וטיפולים חינם הפכו לדבר שבשגרה. המהפכים שנרשמו במחצית 2012

11.06.2012, 11:47 | תומר הדר

2012 נחשבת לאחת השנים ההפכפכות ביותר בתולדות ענף הרכב בשנים האחרונות. מדובר בשנה חלשה שיבואני הרכב התכוננו לקראתה, אך עם זאת נמצאים כיום במצב של חוסר יכולת לחזות את ההתרחשויות שיקרו במהלכה.

לכל יבואני הרכב היה ברור ש־ 2012 צפויה להיות קשה. הסיבות לכך כוללות גורמים שהשפעתם עדיין אינה ברורה, כגון הצהרותיה של ועדת זליכה עוד מקיץ 2011 על הורדה של מחירי הרכב, העובדה שב־2009 ציי הרכב הגדולים הקפיאו רכישות, מה שמביא כיום לעצירת רכישות של חברות הליסינג וכמובן גם החשש מפני מיתון, שמונע מהישראלים לרכוש מכוניות חדשות. בקרוב יתפרסם דו"ח המסירות של המחצית הראשונה של 2012 ולדברי גורמים בענף הרכב, גם דו"ח זה צפוי להראות מגמת ירידה לעומת נתוני המסירות של 2011. חוסר הוודאות הזה יצר השנה לראשונה כמה מגמות חדשות בענף הרכב.

קטנות: המחירון כבר לא קדוש

אחד מכללי הברזל של ענף הרכב הישראלי הוא שיבואן אינו מוריד את מחירה של מכונית באופן רשמי, כלומר אינו משנה את מחיר המחירון של המכונית. הסיבות לכך הן חשש מפני פגיעה בצרכנים וגם חשש מפני פגיעה בערכי המלאי של ציי רכב המחזיקים בדגם. אם וכאשר ניתנו ההנחות, היה מדובר במבצעי מכירות מיוחדים. אך השנה, עקב תחרות פרועה בנישת מכוניות המיני, החליטו כמה יבואני רכב לשבור את הכללים ולהוריד את מחירי המחירון הרשמיים של המכוניות הקטנות והמשפחתיות. כך בסוכנות מכוניות לים התיכון, יבואנית פיאט הוזילו את מחיריהם של כמה וכמה דגמים, החל בפנדה וכלה בבראבו בשיעור של עד 10,000 שקל. בדוד לובינסקי, יבואנית פיז'ו, הוזלה סיטרואן C1 הקטנה מ־67 ל־62 אלף שקל ואילו פיז'ו 206 הוזלה ב־12 אלף שקל. במכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי, הוזלו האלטו וה־SX4 ויבואנים נוספים עומדים להוזיל גם הם את מכוניות המיני בעקבות החלוצים.

סיטרואן C1. המחירון ירד מ-67 ל-62 אלף שקל סיטרואן C1. המחירון ירד מ-67 ל-62 אלף שקל סיטרואן C1. המחירון ירד מ-67 ל-62 אלף שקל

 

חדשות: האפס ק"מ יוצא מהמחבוא

מכירה של מכוניות חדשות מהניילון עם אפס ק"מ על השעון, ישירות מחברת ליסינג, קיימת זה שנים רבות. השיטה פשוטה: חברת ליסינג רוכשת מכונית חדשה מיבואן רכב בהנחה מסוימת. מיד לאחר מכן, במקום להכניס את המכונית לצי הליסינג, המכונית נמכרת לצרכן פרטי בהנחה ממחיר היבואן - שעדיין מאפשרת לחברת הליסינג להשאיר בכיסה רווח מסוים.

החיסרון היחיד בשיטה הוא שהצרכן אינו היד הראשונה על הרכב. עד 2012 נזהרו חברות הליסינג מלמכור מכוניות חדשות לצרכנים מחשש מפני תחרות ישירה עם יבואני הרכב. אחרי הכל, צרכן פרטי רוכש את המכונית באולם התצוגה של היבואן במחיר כמעט מלא ואילו בחברת הליסינג הוא רוכש את המכונית בהנחה ניכרת. אך השנה, עקב האטה במכירותיהן של מכוניות משפחתיות, עיקר ציי הליסינג בישראל, מעלימים יבואני רכב רבים עין מן התופעה, מה שהפך אותה לגלויה על פני השטח. בנוסף, הצרכנים כבר אינם חוששים מפני מכונית שברישיון הרכב שלה רשומה יד נוספת. מאז תחילת שנת 2012 חברות הליסינג אינן חוששות עוד מפני היבואנים וכיום ניתן לרכוש מכונית חדשה עם יד אחת ברישיון ואפס ק"מ על השעון מאלדן, קל אוטו ועוד חברות ליסינג רבות.

מבצעים: ביטוחי רכב וטיפולים בחינם

עד שנת 2012 הסתפקו הצרכנים בהנחות שהעניקו להם מועדוני הלקוחות או לסירוגין יבואני רכב כגון צ'מפיון מוטורס, שמעת לעת נהגו לצאת במבצעים נקודתיים של חיסול מלאי שבמסגרתם הוענקו הנחות של אלפי שקלים על דגמים מסוימים. אך לאחר שבשנת 2011 שיתפו רוב יבואני הרכב פעולה עם כל מועדון לקוחות אפשרי ולקראת סוף השנה שעברה פתחו רוב היבואנים במבצעי הנחות והטבות שנמשכים עד היום, הציבור הפך אדיש למבצעים בידיעה ברורה שכבר לא מדובר בהזדמנות חד־פעמית, אלא במבצע שכנראה יחזור בעוד כמה חודשים. לכן יבואני הרכב נאלצו בשנת 2012 להמציא עצמם מחדש בכל מה שנוגע למבצעים ולהוזלות. כך ב־2012 נכנסו לתמונה ביטוחי רכב בחינם, טיפולים בחינם, תוכניות טרייד אין במחיר מחירון ואמצעי מימון ללא ריבית וללא הצמדה.

הטיפולים עלינו. היבואנים המציאו מבצעים חדשים, צילום: תומי הרפז הטיפולים עלינו. היבואנים המציאו מבצעים חדשים | צילום: תומי הרפז הטיפולים עלינו. היבואנים המציאו מבצעים חדשים, צילום: תומי הרפז

 

הילוכים: התיבה הידנית חוזרת

עד תחילת 2012 יבואני הרכב לא האמינו שניתן למכור מכוניות משפחתיות עם תיבת הילוכים ידנית, אך הדרישה למכוניות שיהיו זולות ממחיריהן הדומים של המכוניות המשפחתיות וחדירתן של התיבות הידניות לשוק מכוניות המיני עשו את שלהן ובישראל נוצרה נישה חדשה ב־2012: של משפחתיות ידניות, במיוחד של יצרנים שקודם לכן לא הציעו כלל מכוניות ידניות בישראל. דוגמאות יש למכביר: יונדאי I30, טויוטה קורולה ואפילו פורד פוקוס.

מחליפים הילוך. גם משפחתיות ידניות מחליפים הילוך. גם משפחתיות ידניות מחליפים הילוך. גם משפחתיות ידניות

 

משפחתיות: העם לא חייב 1.6 ליטרים

 

המחצית הראשונה של שנת 2012 תיזכר אולי יותר מכל כמחצית הראשונה שבה עם ישראל החליט לוותר על המכונית המשפחתית, זו שמצוידת במנועי 1.6 ליטרים. לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, במהלך המחצית הראשונה של השנה שעברה נמסרו בישראל 55,565 מכוניות משפחתיות שהיוו 45% מן המכוניות שנמסרו באותה תקופה. לעת עתה, במחצית הראשונה של 2012 תסתמן מגמה שונה: על פי נתוני המסירות של חמשת החודשים הראשונים של 2012 נמסרו 36,284 מכוניות משפחתיות המהוות רק 39% מכלל המכוניות שנמסרו. מגמה זו צפויה להישמר גם במהלך החציון של 2012 הודות להיחלשות ציי הרכב והתחזקות מכירותיהן של מכוניות קטנות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

14 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

12.
סוף סוף ציבור שפוי
הגיע הזמן להתנהגות כלכלית נכונה מחירון הוא לא דבר קדוש חגגו על גבנו זמן רב כל יבואני הרכב כשמכרו לנו מכוניות במחירים מופקעים על גבול הפשע והתנהגו כקרטל בחסות המדינה לא לקנות בכל מחיר התווכחו על המחיר הכח בידיים שלנו הגיע זמן לשינוי עמוק יותר
יואל  |  12.06.12
לכל התגובות