אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עדיין לא אופטימלית צלום: רונן טופלברג

עדיין לא אופטימלית

קיה אופטימה היא גדולה, נאה ומאובזרת היטב, אך בנסיעה המנוע משווע לעוד כוחות סוס וההתנהגות עדיין רחוקה מהמתחרות

11.06.2012, 09:12 | תומר הדר

קיה אופטימה

מנוע: בנזין, נפח 1,998 סמ"ק, הספק מרבי 165 כ"ס, מומנט מרבי 20.2 קג"מ

ביצועים: מהירות מרבית 208 קמ"ש, זינוק ל־100 קמ"ש 10.9 שניות

צריכת דלק: נתוני יצרן: 12.9 ק"מ לליטר. נתוני מבחן: 7.6 ק"מ לליטר

בטיחות: 6 כריות אוויר, טרם נבחנה במבחן ריסוק פומבי

קבוצת זיהום: 7

מחיר: 164 אלף שקל

מכונית מנהלים קוריאנית. עד לפני כמה שנים היה מדובר בזן נדיר בארץ, ובצדק - ההיצע היה גרוע. אך ההיצע של קיה מתרחב עם הצגת האופטימה. ראשית, הבהרה: קיה אופטימה אינה תאומה ליונדאי I40, השלדה שונה. אפילו בסיס הגלגלים של הקיה ארוך ב־3 ס"מ. חיצונית הקיה היא דוגמנית: החרטום, זימי הצד, הזנב, כולם יוצרים מראה הרמוני ונאה, כזה שאינו מקושקש יתר על המידה ומפגין מראה הרפתקני. בפנים, בקיה מסמנים כמה שיותר אפשרויות אבזור: חישוקי 17 אינץ', גג שמש ענק ומערכת סיוע בזינוק בעלייה הם רק חלק מרשימת האבזור הארוכה, אך החיצוניות המוחצנת יוצרת גם ציפיות לשאר רוח דומה בתא הנוסעים (המרווח), שאינן מסופקות. הפלסטיקה, לדוגמה, פשוטה למגע, במיוחד בחלקה המרכזי של הקונסולה, המושבים לא ממש תומכים וגג השמש מנמיך את התקרה.

קיה אופטימה. מיועדת לנהגים רגועים, צלום: רונן טופלברג קיה אופטימה. מיועדת לנהגים רגועים | צלום: רונן טופלברג קיה אופטימה. מיועדת לנהגים רגועים, צלום: רונן טופלברג

בנסיעה ניכר שהאופטימה מיועדת בראש ובראשונה לנהגים רגועים - מעל 80 קמ"ש המנוע משווע לעוד כמה כוחות סוס (ביונדאי לדוגמה, יש עוד 12 כוחות סוס) ותיבת ההילוכים אינה מהירה. גם ההתנהגות מכוילת על הצד הרך. בעיר,

המתלים הרכים סופגים בורות בצייתנות קוריאנית. מחוץ לעיר, המצב משתבש. האופטימה אינה ספינה אמריקאית רכרוכית, אך בטח שאינה מכונית מושחזת. ההגה מעורפל, בבלימה חריפה המכונית מתנדנדת על מתליה והתחושה הכללית היא שלא מדובר במכונית למי שאוהב לנהוג. במכונית משפחתית אפשר לסלוח על מתלים רכרוכיים, אך הדרישות ממכונית מנהלים הן שונות, במיוחד לאור ההיצע הנרחב שמוצע כיום בישראל, החל בפיז'ו 407 וכלה בסובארו B4. מנהלים אמנם כבר אינם בני 18 ולא יחפשו ריגושים בסיבובים, אך מנוע חזק ויכולת שיוט במהירות גבוהה, גם בפניות, הם בגדר דרישה הכרחית.

לסיכום: קיה אופטימה תהיה בת לוויה אידיאלית עבור לקוחות מסוג מסוים. היא גדולה, נאה מאוד ומאובזרת היטב, אך עדיין לא יכולה להשתוות ליריבות האירופיות. אז נכון, בהשוואה למכוניות המנהלים הקודמות של קיה האופטימה היא בפירוש זינוק אדיר קדימה, אך בהשוואה למתחרים יש לה עדיין מה ללמוד.

תגיות