אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הרכבת הקלה מגיעה לאבן גבירול בת"א - המדינה מחפשת מימון צילום: בועז אופנהיים

הרכבת הקלה מגיעה לאבן גבירול בת"א - המדינה מחפשת מימון

בין החלופות שנבחנות, העתקת מתחם רכבת ארלוזורוב לפלטפורמה שתוקם מעל נתיבי איילון וחלק מהקמתה תמומן מכספי מכירת הקרקע - עליה ייבנו 1,300 דירות; מכירת שטח בפינת שאול המלך ודרך בגין עליו יוקמו שלושה מגדלי משרדים או מכירת קרקע בפינת רחובות קפלן ודה וינצ'י

11.06.2012, 15:23 | שי פאוזנר

המדינה מחפשת מימון לחפירת הרכבת הקלה ברחוב באבן גבירול בת"א. אחת הדרישות בפרויקט הרכבת הינה הקמת מסילות בתווי ארוך ויקר של רחוב אבן גבירול שתכלול חפירות כדי להעביר את הרכבת תחת פני מפלס הרחוב. מחיר הפרויקט יגיע להערכת המדינה לכ-2 מיליארד שקל.

הדמיה של הרכבת הקלה בתל אביב הדמיה של הרכבת הקלה בתל אביב הדמיה של הרכבת הקלה בתל אביב

בתוך כך, שכונת מגדלים חדשה מתוכננת לחבר את מתחם רכבת ארלוזרוב לפארק צמרת. תוכנית בעניין זה מתגבשת בימים אלה במסגרת הסכם בין עיריית תל אביב, מינהל מקרקעי ישראל ומשרד האוצר. התוכנית נולדה בעקבות רצון של המדינה כי עיריית תל אביב תקדם את פרויקט הרכבת הקלה בעיר.

המדינה מבקשת למכור קרקע למגורים במקום מתחם הרכבת הגדול בלב רחוב ארלוזרוב כדי לממן את הפרויקט. בסגרת זו הוצעו כמה פתרונות שבכל אחד מהם יבנה מתחם חדש לרכבת במקום אחר ומאות דירות יוקמו במקומו. הראשון בהם הוא הצעה להעתיק את מתחם רכבת ארלוזורוב לפלטפורמה שתוקם מעל נתיבי איילון וחלק מהקמתה תמומן מכספי מכירת הקרקע - במקרה זו יבנו במקום המתחם הקיים 1,300 דירות. השני כולל הצעה למכור שטח למגדל משרדים של 80 קומות ושניים נוספים של 45 קומות, בהם אחד למגורים, בפינת שאול המלך ודרך בגין והצעה שלישית כוללת תוכנית מכירת קרקע למתחם של 278 דירות במתחם שבפינת רחוב קפלן ורחוב דה וינצ'י קרוב ללונדון מיניסטור. ישנה תוכנית מוצעת נוספת שלפיה יבנה מגדל ברחוב דובנוב. כעת מתיידנים הצדדים על חלוקת ההכנסות האפשרית מכל הצעה.

תגיות

27 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

25.
לחפור רכבת תחתית באבן גבירול לא צריך להפריע
החפירה היא תת קרקעית ומבוצעת באמצעות מחפר בעומק של 25 מטר מתחת לרחוב ... המימון יבוא מהכנסות בגין ההשבחה לבניה של 12 קומות בכל הבתים באבן גבירול ... בהנחה שיוסיפו כ- 10,000 דירות ברחוב, ניתן לממן את הפרויקט באמצעות היטל השבחה ע"ס 200,000 שקל לכל דירה חדשה ... לידיעתכם, ההוצאה ע"ס 2,000,000,000 שקל מוגזמת לחלוטין ... במחיר הזה אפשר לבצע מנהרה תת קרקעית עד פתח תיקווה
יורם מראשון  |  11.06.12
23.
רק עכשיו סיימו כמה שנים של "עיצוב" רחוב אבן גבירול,
בישראל הכבישים עוברים חפירות ושיפוצים בכל פעם שאיזו חברה או גוף מחליט שהוא צריך לשפר את התשתיות שלו. במקום להתארגן ביחד ולחפור רק פעם ביובל, חופרים כל כמה שנים, פעם בשביל בזק, פעם בשביל מים, פעם בשביל חשמל ופעם בשביל בלאומילך ועכשיו בשביל רכבת....קלה אעלק. לא קל לנו בתל אביב וזה עוד יותר מעצבן שכל זה ממומן על ידינו, אנו מממנים את הגחמות של כל השמוקים שיושבים שם למעלה. לפני הבחירות הקודמות, במו עיני ראיתי שיפור של כביש שלא היה זקוק לשיפוץ בצפון תל אביב. הרחוב לפני ואחרי ממה אותו הדבר. אין הבדל רק שיש מי שהרויח מזה.
שיטה ישראלית , תל אביב  |  11.06.12
לכל התגובות