אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עלייה בפרסום ברשת בארה"ב: 8.4 מיליארד דולר ברבעון הראשון איור: רחלי שלו

עלייה בפרסום ברשת בארה"ב: 8.4 מיליארד דולר ברבעון הראשון

לפי נתוני IAB, היקף הפרסום המקוון עלה ב-15% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. מגמת הצמיחה נמשכת ברציפות מאז 2010

12.06.2012, 13:17 | יוסי גורביץ

המפרסמים בארה"ב הוציאו 8.4 מיליארד דולר על פרסום באינטרנט ברבעון הראשון של 2012, עלייה של 15% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה וסכום שיא של כל הזמנים. נתונים אלה עולים מהדו"ח החצי שנתי של ה-IAB (ארגון המאגד חברות טכנולוגיה ומדיה שונות בארה"ב) ושל PwC, שפורסם אתמול (ב').

ברבעון הראשון של 2011 נאמד הפרסום ברשת ב-7.3 מיליארד דולר. אחד ממחברי הדו"ח, דיוויד סילברמן, אומר כי העלייה מעידה על כך שהמפרסמים מרוצים מיכולתה של הרשת למשוך לקוחות. סילברמן הגדיר את העלייה בפרסום "אבן דרך".

ה-IAB עוקבת אחרי הפרסום ברשת מאז 1996, אז הוא הוערך בכמה עשרות מיליוני דולרים בלבד, ומתבססת על מידע שהיא מקבלת ישירות מן המפרסמים. העלייה ברבעון הראשון של 2012 ממשיכה מגמת עליה שהחלה כבר בסוף 2010. מגמה זו החלה אמנם כבר בראשית העשור הקודם, אך נקטעה בשנות המשבר הכלכלי - 2008 ו-2009.

מנכ"ל IAB, רנדל רוטנברג, ציין עם פרסום הדו"ח כי המשווקים וסוכנויות השיווק משקיעים כעת כספים במעקב אחר פעולות הגולשים, בנסיון להגיע אליהם ולא להסתפק ב"פרסום פאסיבי". ב-IAB מעריכים כי ההוצאות על פרסום ברשת ימשיכו לעלות במהלך 2012.

תגיות