אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פייסבוק צומחת, אבל פחות צילום: בלומברג

פייסבוק צומחת, אבל פחות

לפי נתוני קומסקור, באפריל האחרון הרשת החברתית רשמה בארה"ב את קצב הגידול הנמוך ביותר מאז שהחלה להימדד ב-2008. הגולש האמריקאי מבלה יותר מ-6 שעות בחודש בממוצע

12.06.2012, 11:54 | עומר כביר
הקטר של פייסבוק ממשיך להאט: לפי נתונים של חברת המדידה קומסקור, קצב הגידול של הרשת החברתית בארה"ב רשם האטה משמעותית: מספר המבקרים הייחודיים באתר עמד באפריל 2012 על 158 מיליון אמריקאים, גידול של 5% בלבד לעומת הנתון המקביל בשנה שעברה.

לפי ה"וול סטריט ג'ורנל" מדובר בקצב הגידול הנמוך ביותר מאז החלה מדידת הנתונים ב-2008. הגולשים גם לא מגבירים באופן משמעותי את פעילותם ברשת החברתית: באפריל משתמש ממוצע בילה בפייסבוק יותר מ-6 שעות בחודש, 16% יותר מאשר בשנה שעברה, אך קצב גידול נמוך משמעותית מ-23% ב-2011 ו-57% ב-2010.

המספרים אינם מפתיעים, כיוון שפייסבוק כבר הגיעה לרווייה בשוק האמריקאי: 71% מ-221 מיליון הגולשים בארה"ב כבר פעילים בה, והמשתמש הממוצע מבלה ברשת החברתית יותר זמן מאשר בכל אתר אחר. לשם השוואה, בכל אתרי גוגל, כולל יוטיוב, משתמש ממוצע מבלה ארבע שעות בחודש. ביאהו עומד זמן השהייה על 3.5 שעות. "ההאטה היא חלק טבעי ממחזור הצמיחה", הסביר ל"ג'ורנל" אנליסט קומסקור, אנדרו ליפסמן.

נתוני קומסקור אמנם מייצגים רק את הפעילות בארה"ב, ואולם גם במדינות מפותחות אחרות נמצאת פייסבוק במצב דומה. החברה אמנם עושה מאמצים ניכרים כדי להעמיק את חדירתה במדינות המתפתחות, אבל ההכנסות הפוטנציאליות משווקים אלה קטנות יותר.

ההיסטריה סביב פייסבוק נרגעת ההיסטריה סביב פייסבוק נרגעת ההיסטריה סביב פייסבוק נרגעת

ההכנסות מפרסום ייפגעו?

ב-2011 רשמה פייסבוק הכנסות מפרסומות בסך 3.1 מיליארד דולר. 56% מהן הגיעו מארה"ב, ולהאטה בצמיחתה בקרב הגולשים האמריקאים יכולה להיות, לפיכך, השפעה ישירה גם על המשך הגידול בהכנסותיה. זוהי נקודה רגישה במיוחד כעת, כשמדובר בחברה ציבורית הנסחרת בבורסה - ועד כה לא מצליחה בכך.

ריק סאמר, אנליסט בחברת הייעוץ Morningstar, העריך שלהאטה בצמיחה בארה"ב תהיה השפעה על תפקוד המניה בשנתיים הקרובות, לאור ההאטה הצפויה בגידול מהכנסות מפרסום. עם זאת, הוא העריך שבטווח הארוך יגיע שווי החברה להערכת השווי שהוצמדה לה טרם ההנפקה - 104 מיליארד דולר.

הנתונים של קומסקור גם לא מתייחסים לפעילות המובייל של החברה, שם עוד יש לה הזדמנויות רבות לצמיחה, שכן נכון להיום החוויה שהיא מציעה בתחום רחוקה מלהיות מיטבית. בהקשר זה, רכישת אפליקציית שיתוף התמונות הפופולרית אינסטגרם בהחלט יכולה לחזק את פייסבוק.

נכון למרץ, יש לפייסבוק 488 מיליון משתמשי מובייל בעולם, לעומת 425 מיליון בדצמבר. ואולם, גידול זה עדיין לא הביא לגידול בהכנסת מפרסום. מצב זה יכול להשתנות, שכן בשבוע שעבר השיקה הרשת החברתית אפשרויות לרכישת פרסומות בפלטפורמות מובייל.

תגיות