צילום: בלומברג
פייסבוק צומחת, אבל פחות
לפי נתוני קומסקור, באפריל האחרון הרשת החברתית רשמה בארה"ב את קצב הגידול הנמוך ביותר מאז שהחלה להימדד ב-2008. הגולש האמריקאי מבלה יותר מ-6 שעות בחודש בממוצע
12.06.2012, 11:54 | עומר כביר
הקטר של פייסבוק ממשיך להאט: לפי נתונים של חברת המדידה קומסקור, קצב הגידול של הרשת החברתית בארה"ב רשם האטה משמעותית: מספר המבקרים הייחודיים באתר עמד באפריל 2012 על 158 מיליון אמריקאים, גידול של 5% בלבד לעומת הנתון המקביל בשנה שעברה.
לפי ה"וול סטריט ג'ורנל" מדובר בקצב הגידול הנמוך ביותר מאז החלה מדידת הנתונים ב-2008. הגולשים גם לא מגבירים באופן משמעותי את פעילותם ברשת החברתית: באפריל משתמש ממוצע בילה בפייסבוק יותר מ-6 שעות בחודש, 16% יותר מאשר בשנה שעברה, אך קצב גידול נמוך משמעותית מ-23% ב-2011 ו-57% ב-2010.
המספרים אינם מפתיעים, כיוון שפייסבוק כבר הגיעה לרווייה בשוק האמריקאי: 71% מ-221 מיליון הגולשים בארה"ב כבר פעילים בה, והמשתמש הממוצע מבלה ברשת החברתית יותר זמן מאשר בכל אתר אחר. לשם השוואה, בכל אתרי גוגל, כולל יוטיוב, משתמש ממוצע מבלה ארבע שעות בחודש. ביאהו עומד זמן השהייה על 3.5 שעות. "ההאטה היא חלק טבעי ממחזור הצמיחה", הסביר ל"ג'ורנל" אנליסט קומסקור, אנדרו ליפסמן.
נתוני קומסקור אמנם מייצגים רק את הפעילות בארה"ב, ואולם גם במדינות מפותחות אחרות נמצאת פייסבוק במצב דומה. החברה אמנם עושה מאמצים ניכרים כדי להעמיק את חדירתה במדינות המתפתחות, אבל ההכנסות הפוטנציאליות משווקים אלה קטנות יותר.
3 תגובות לכתיבת תגובה