אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הכרטיס הכי חם בעולם: למשחק של אוקלהומה סיטי צילום: אם סי טי

הכרטיס הכי חם בעולם: למשחק של אוקלהומה סיטי

המחיר של הכרטיסים למשחקי הת'אנדר בשוק המשני הרקיעו שחקים לאורך כל העונה. מחיר ממוצע לכרטיס של משחק גמר באוקלהומה עומד על 800 דולר

13.06.2012, 17:07 | סוכנויות הידיעות

כאשר הסיאטל סופרסוניקס עברו לאוקלהומה סיטי והפכו להיות קבוצת הת'אנדר, לא היה אדם אחד שהעלה בדעתו שהכרטיסים לקבוצה יהפכו להיות הסחורה החמה ביותר ב-NBA. זה בדיוק מה שקרה.

המחיר של הכרטיסים למשחקי הת'אנדר בשוק המשני הרקיעו שחקים לאורך כל העונה, וסדרת הגמר אינה יוצאת מהכלל.

אתר StubHub מדווח שהכרטיסים לשני המשחקים (היום ובשישי) באוקלהומה סיטי נמכרו ויימכרו תמורת מחיר ממוצע של 708 דולר ו-827 דולר לכרטיס, בהתאמה. לעומת זאת, כרטיסים לשני המשחקים הבאים במיאמי, שיערכו בשבת ובשלילי נמכרים תמורת 607 דולר ו-472 דולר בהתאמה.

באולם אמריקן איירליינס שבו משחקת מיאמי יש אמנם 1,400 יתר מושבים בהשוואה לצ'יספיק אנרג'י ארנה של אוקלהומה סיטי, אך הפערים במחירים נובעים מגורמים נוספים.

ראשית, יש פחות מקומות בילוי ובידור באוקלהומה מאשר במיאמי. לפיכך, משחקי הכדורסל של הת'אנדר הופכים להיות המקום היחידי לבלות בו.

אוהדי אוקלהומה. מספר הכרטיסים של הקבוצה מאוקלהומה סיטי ב- StubHub העונה היה נמוך פי 4 מהממוצע של הליגה, צילום: איי אף פי אוהדי אוקלהומה. מספר הכרטיסים של הקבוצה מאוקלהומה סיטי ב- StubHub העונה היה נמוך פי 4 מהממוצע של הליגה | צילום: איי אף פי אוהדי אוקלהומה. מספר הכרטיסים של הקבוצה מאוקלהומה סיטי ב- StubHub העונה היה נמוך פי 4 מהממוצע של הליגה, צילום: איי אף פי

עם זאת, הגורם המשמעותי יותר נובע מכך שכרטיסים שבבעלות מחזיקי מנוי עונתי, המהווים 80% מהתפוסה של הת'אנדר, פשוט לא עוזבים את הידיים שלהם. על פי הנתונים של StubHub, הקאבילרס, רפטורס ורוקטס הן הקבוצות היחידות שנמכרו פחות כרטיסים שלהן באתר מאשר הת'אנדר'ס. לקאבלירס יש שוק משני משל עצמם וידוע שמחירי הכרטיסים של הרפטורס גבוהים (ולכן יש להם פחות מנויים).

מספר הכרטיסים של הקבוצה מאוקלהומה סיטי ב- StubHub העונה היה נמוך פי 4 מהממוצע של הליגה. מלבד העובדה שהכדורסל הוא הבילוי העיקרי בעיר, הקבוצה אף התאמצה לוודא שמחזיקי הכרטיסים הם למעשה אוהדים.

עובד באחד מסוכנויות מכירת הכרטיסים (ticket broker) סיפר ל-CNBC שהאספקה שלו הופסקה לפני מספר שנים, מכיוון שהקבוצה העדיפה להתמקד בעסקים המקומיים. הקבוצה המשיכה לדבוק במדיניות הזו גם בתקופת ההכנות לעונה הנוכחית, וכרטיסים למשחקי הבית נמכרו רק לאנשים שכתובת החיוב בכרטיסי האשראי שלהם היא באוקלהומה וחלקים של קנזס וארקנסו.

סיפור המחירים הגבוהים לכרטיסים של אוקלהומה סיטי הוא יוצא דופן בעיקר מכיוון שלא מסתובב באזור הרבה יותר מדי כסף. אם אדם שמרוויח את השכר הממוצע באוקלהומה סיטי – 37,533 דולר, מחליט להוציא את הכסף על כרטיס ממוצע למשחק הראשון בסדרת הגמר, הסכום מהווה 1.8% מהשכר שלו. מדובר בהוצאה של סכום מכובד למדי של כסף עבור יום אחד בלבד בשנה.

אף שהקבוצה מזלזלת בטקסנים שעשויים להיות אוהדים, הכסף שמגיע מהמדינה הזו בהחלט עוזר לעלות את מחיר הכרטיסים הבודדים שמצליחים להגיע לשוק המשני. רוכשי כרטיסי ת'אנדר דרך StubHub מגיעים בעיקר מאוקלהומה (58%), אך טקסס מייצגת 14%, ויותר מכל מדינה אחרת, זאת על אף שדאלאס מרוחקת 322 ק"מ מאוקלהומה סיטי.

ישנו גורם נוסף שככל הנראה מנפח בצורה מלאכותית את שוק הכרטיסים של הקבוצה. צ'יספיק, הספונסרית של האולם שהמנכ"ל המושמץ שלה אוברי מקלנדון מחזיק ב-19.2% מהקבוצה, רכשה כמות משמעותית של כרטיסים.

לאחרונה חשפה החברה כי רכשה השנה כרטיסים בשווי 3.2 מיליון דולר למשחקי העונה הרגילה, וכרטיסים בשווי 1.4 מיליון דולר למשחקי הפלייאוף בשנה שעברה. החברה לא מסרה מה המספר המדויק של הכרטיסים, ומה בדיוק היא עשתה איתם.

אף שאין זה יוצא דופן שספונסרית מבצעת השקעה, היקף ההשקעה של צ'יספייק הוא רחב למדי. רכישת הכרטיסים אינה כוללת את מושבי הכבוד, שכבר בבעלות החברה.

העובדה שקרוב ל-3% מהמושבים באולם נרכשו על ידי תאגיד, שמשתמש בכרטיסים או מוסר אותם הלאה, עשויה להסביר במידה מסוימת את המחסור בכרטיסים של הת'אנדר בשוק המשני.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות