אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"כבר 5 פעמים הניחו אבן פינה לרכבת הקלה בת"א ולא קרה כלום" צילום: מיקי אלון

"כבר 5 פעמים הניחו אבן פינה לרכבת הקלה בת"א ולא קרה כלום"

שר התחבורה ישראל כץ אומר כי "אנחנו נמצאים באמצע הליך של חיבור המדינה לרשת כבישים ורכבות מקריית שמונה ועד אילת"

14.06.2012, 10:59 | ליאור גוטמן

"באזור גוש דן נמצא בפיגור תחבורתי עצום ביחס לכל העולם. אנחנו נמצאים באמצע הליך של חיבור המדינה לרשת כבישים ורכבות מקריית שמונה ועד אילת. מדובר ברשת שתגיע לירושלים כך שב-28 דקות יגיעו נוסעים מתל אביב לעיר הבירה ורכבת שתאפשר נסיעה של שעתיים בלבד מתל אביב לאילת" – כך אמר הבוקר (ה') שר התחבורה והתשתיות הלאומיות ישראל כץ בוועידת התחבורה בכפר המכביה ברמת גן.

במהלך נאומו נשמעו קריאות מהקהל שטענו ששר התחבורה כץ כבר מזמן לא נסע באוטובוס, אחרת היה מזדעזע מהצפיפות וחוסר היעילות. כץ, שהופתע מהקריאות, הגיב מייד: "נולדתי במקום שאוטובוס היה לוקסוס. ברוב המקרים הלכנו ברגל או באופניים. נסעתי שנים באוטובוסים אבל היום יש לי היום תפקיד יותר חשוב מסתם לנסוע באוטובוס", אמר.

לטענת השר, הוא מוכן לשמוע כל ביקורת, אולם היא תמיד מגיעה מחוץ למשרדו. "מעניין, כשיושבים ביחד אז אין תלונות. אנחנו מובילים מהפכה שכולל חיבור רכבות. כבר 4 או 5 פעמים הניחו אבן פינה לרכבת הקלה בתל אביב ולא קרה כלום. זה נראה לכם סביר? למנהל נמל התעופה בתמנע יש אבן פינה שהוא מוציא אותה בכל השקה של טקס. אני סירבתי להניח אותה שוב עד שהדחפורים לא עובדים. יש החלטות, יוצאים לשטח, מתקצבים", ענה כץ.

מהפכה בייבוא הרכב?

כץ בישר שבכוונתו לבצע מהפכה גדולה בכל הקשור לייבוא מכוניות וחלפים. "אפשר להקים מערכות הסעת המונים וגם לרכוש רכב בטוח יותר", אמר. כץ הזכיר את חשיפת "כלכליסט" לפיה משרדו שוקל לגבש חוק נתיבי תחבורה שיאפשר בנייה של כמה רכבות עירוניות במימון גופים מוסדיים בהקף של עד 50 מיליארד שקל. "אנחנו מגבשים תוכנית למטרו רכבות של כל אזור גוש דן. מדובר בתוכנית שתרוש מימון גדול, אולי ממקורות חיצוניים", אמר

תגיות