חפש לי דומיין
ארגון ICANN משיק בימים אלה קרוב ל־2,000 סיומות חדשות לכתובות אינטרנט, שכבר מזמן לא רלבנטיות לרוב הגולשים
כתובות אתרים, או דומיינים, הפכו בשנים האחרונות למוצר פחות ופחות מבוקש מבחינת הצרכנים. אם פעם כל שיטוט ברשת התחיל בהקלדת הכתובת, יותר ויותר אנשים מגיעים כיום לאתרים, גם כאלו שאת כתובתם הם זוכרים, דרך שאילתות חיפוש. אחרי הכל, יותר קל לכתוב "פייסבוק" בעברית במנוע החיפוש מאשר Facebook.com. אם הם כבר ישתמשו בכתובת, יהיה זה רק בזכות ההשלמה האוטומטית של הדפדפן, שזכר אותה מביקור קודם.
לכן ההכרזה משבוע שעבר של ארגון ICANN, שאחראי על הקצאת דומיינים ברשת, על השקת קרוב ל־2,000 סיומות חדשות לשימוש בלעדי של גופים מסוימים (כמו .apple או .google), נראית מיושנת ומיותרת.
הסיומות החדשות לא מקלות על הגלישה, להפך: הן הופכות אותה למסובכת ומבולבלת יותר, ופותחות פתח למעשי הונאה אפשריים רבים, במקרה שנוכלים יצליחו להשיג שליטה בסיומות הזהות או דומות לשם חברה כלשהי. זו הסיבה שגוגל, אפל ואחרות מיהרו לרכוש את הסיומות של שמן. בסופו של דבר, לגולשים אין כיום קושי למצוא את גוגל או יוטיוב ברשת.
מכירת הדומיינים שערך ארגון ICANN הכניסה לו סכום גבוה, אבל תוספת הסיומות והדומיינים פשוט לא רלבנטית לרוב הגולשים, שהצליחו להסתדר עד היום בלעדיה, ויצליחו לעשות זאת גם בעתיד.
לא התפרסמו תגובות לכתיבת תגובה