אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חפש לי דומיין צילום: בלומברג

חפש לי דומיין

ארגון ICANN משיק בימים אלה קרוב ל־2,000 סיומות חדשות לכתובות אינטרנט, שכבר מזמן לא רלבנטיות לרוב הגולשים

17.06.2012, 12:31 | עומר כביר
חבר קרוב סיפר לי לא מזמן על הפעם שבה ישב מול המחשב עם בנו, שנמצא בגיל הגן, והראה לו איך להיכנס לאתר מסוים. "התחלתי להקליד את הכתובת, WWW נקודה, ואז הוא אמר לי: 'אבא, לא עושים את זה ככה', משך את המקלדת, הקליד את שם האתר בתיבת הכתובת / חיפוש ונכנס אליו דרך תוצאות החיפוש שקיבל בגוגל".

כתובות אתרים, או דומיינים, הפכו בשנים האחרונות למוצר פחות ופחות מבוקש מבחינת הצרכנים. אם פעם כל שיטוט ברשת התחיל בהקלדת הכתובת, יותר ויותר אנשים מגיעים כיום לאתרים, גם כאלו שאת כתובתם הם זוכרים, דרך שאילתות חיפוש. אחרי הכל, יותר קל לכתוב "פייסבוק" בעברית במנוע החיפוש מאשר Facebook.com. אם הם כבר ישתמשו בכתובת, יהיה זה רק בזכות ההשלמה האוטומטית של הדפדפן, שזכר אותה מביקור קודם.

לכן ההכרזה משבוע שעבר של ארגון ICANN, שאחראי על הקצאת דומיינים ברשת, על השקת קרוב ל־2,000 סיומות חדשות לשימוש בלעדי של גופים מסוימים (כמו .apple או .google), נראית מיושנת ומיותרת.

הסיומות החדשות לא מקלות על הגלישה, להפך: הן הופכות אותה למסובכת ומבולבלת יותר, ופותחות פתח למעשי הונאה אפשריים רבים, במקרה שנוכלים יצליחו להשיג שליטה בסיומות הזהות או דומות לשם חברה כלשהי. זו הסיבה שגוגל, אפל ואחרות מיהרו לרכוש את הסיומות של שמן. בסופו של דבר, לגולשים אין כיום קושי למצוא את גוגל או יוטיוב ברשת.

מכירת הדומיינים שערך ארגון ICANN הכניסה לו סכום גבוה, אבל תוספת הסיומות והדומיינים פשוט לא רלבנטית לרוב הגולשים, שהצליחו להסתדר עד היום בלעדיה, ויצליחו לעשות זאת גם בעתיד.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות