אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
להלן תקציר החדשות

להלן תקציר החדשות

הפורמט המיושן של הניוזלטר קם לתחייה: הרשתות החברתיות משתמשות בו כדי לעורר משתמשים רדומים עם "עדכונים חמים"

17.06.2012, 13:44 | איתי שמושקוביץ
הניוזלטר, אותו אימייל שנוחת בתיבה ומציג ריכוז חדשות מאתר מסוים, נתפס היום כפורמט ישן יחסית, בטח בעידן הרשתות החברתיות והגולשים שמחוברים מכל מקום, בכל שעה ומכל מכשיר. אבל בתקופה האחרונה נראה שהוא קם לתחייה מול עינינו. אחרי שכבר התרגלתי להודעות מסוג "X התחיל לעקוב אחריך בשירות Y", התחילו לנחות בתיבת האימייל שלי סיכומים שונים: טוויטר, שרכשה לאחרונה חברה שמתמחה בתחום, מציעה את הציוצים החמים שאולי פספסתי; רשת שיתוף התמונות פינטרסט שולחת המלצות שבועיות לנושאים וללוחות שיתאימו לפרופיל שלי; והדפדפן החברתי RockMelt, שכמעט שכחתי מקיומו, מסכם את החדשות החשובות.

נראה כאילו מדובר בשני הפכים: מחקר שערכה טוויטר מראה שכמעט חמישית מהנושאים החמים בשירות מתחלפים מדי שעה. כשמדובר בקצב כזה, איך אפשר לסכם את האירועים החשובים פעם בשבוע? המשתמשים הכבדים ברשתות החברתיות משתדלים להתעדכן בכל רגע פנוי ולהישאר עם היד על הדופק, ועדכון בניוזלטר ייראה להם כבר מיושן ולא רלבנטי.

אבל השירותים החברתיים השונים פונים באמצעות הניוזלטר אל קהל אחר — הם מנסים להפוך יותר משתמשים רשומים לפעילים, והאימייל המסכם יכול להראות להם מה הם מפסידים. לא כולם חייבים לראות כל סטטוס בזמן אמת, ומספיק להם מעין "תקציר מנהלים" כדי להישאר עם מושג כלשהו לגבי המתרחש ברשת. או במילים אחרות — ניוזלטר, שמציג את הכותרות החשובות. פתאום הפורמט הזה, שנראה לגמרי מיותר בעיניי ה־early adopters, אלה שממהרים להסתער על כל שירות חברתי חדש, הופך לסחורה חמה ומוכיח שכוחו עדיין במותניו.

תגיות