אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שטח לא כבוש - הזדמנויות שעוד לא העלו אבק

שטח לא כבוש - הזדמנויות שעוד לא העלו אבק

בשנים האחרונות הגיעו לישראל כמה רכבי שטח רכים שנפלו בין הכיסאות ולא זכו לתשומת לב. כלכליסט מסמן את הדגמים שאפשר לרכוש בלי לשבור תוכנית חיסכון

18.06.2012, 08:53 | תומר הדר

מיצובישי אאוטלנדר

מחיר למודל 2007: 62 אלף שקל

מדוע מיצובישי אאוטלנדר לא זכה להצלחה שלה זכו אחיו לבית טויוטה וסובארו? אחרי הכל, לאאוטלנדר היו את כל התכונות כדי להפוך כאן ללהיט: סמל נחשק ומוכח של יצרנית רכבי שטח על מכסה המנוע, מנוע חזק ומערכת ארבע על ארבע מתוחכמת. אולי הסיבה לכך היתה שבמיצובישי בחרו להעניק לאאוטלנדר מראה של מכונית סטיישן מוגבהת, בניגוד למראה הקרבי שבו התהדרו המתחרים מטויוטה. בכל מקרה, כיום, למשפחה שמעוניינת בגיחות מזדמנות אל חיק הטבע ואפילו קצת יותר, האאוטלנדר יכול להיות בן לוויה נאמן, במיוחד לאור העובדה שתא הנוסעים שלו הוא מהמרווחים בקטגוריה.

היצע המנועים בישראל כלל שתי גרסאות: מנוע בנזין בנפח 2.4 ליטרים (160 כוחות סוס), ששודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת ארבע מהירויות, וגרסה נוספת הנחשבת לנדירה למדי - שצוידה בגרסה מוחלשת של מנוע הטורבו של מכונית הספורט מיצובישי אבולושן (200 כוחות סוס). גרסה זו הוצעה רק עם תיבת הילוכים ידנית בעלת חמש מהירויות.

מיצובישי אאוטלנדר מיצובישי אאוטלנדר מיצובישי אאוטלנדר

קיה ספורטאז'

מחיר למודל 2007: 72 אלף שקל

קיה ספורטאז' מהדור השני יכלה לזכות להצלחה ניכרת בישראל, במיוחד לאור העובדה שמדובר במכונית כמעט זהה לחלוטין ליונדאי טוסון, שהיתה בשעתו רכב השטח הרך הנמכר ביותר בארץ. אך בכל פעם שהיה נדמה שהספורטאז' תזכה להצלחה נטרפו הקלפים, והיא נפלה בין הכיסאות. תחילה הביא ארצה היבואן הקודם, ק.מ.י, רק רכבים ספורים, ובהמשך הטוסון כבר כבש את השוק. בערוב ימיו של הספורטאז' החל הציבור לגלות מודעות גוברת לחיסכון בדלק, שתמיד היתה נקודת התורפה של הספורטאז'. תא הנוסעים של הספורטאז' חושף את גילו המתקדם של הרכב, אך הקיה מצוידת במנוע חזק בנפח 2.7 ליטרים, שמפיק 177 כוחות סוס ונותן לה יכולת התקדמות טובה בשטח במחיר מפתיע.

קיה ספורטאז קיה ספורטאז' קיה ספורטאז

סובארו אאוטבק

מחיר למודל 2007: 95 אלף שקל

סובארו אאוטבק גרסת הסטיישן המוגבהת של ה־B4 מעולם לא זכתה להצלחה שהיתה מנת חלקו של רכב השטח הפופולרי של סובארו, הפורסטר. הסיבות שהיו בעוכריה הן מראה שלא היה קרבי מספיק ולקוחות שלא הבינו מדוע עליהם לשלם עבור B4 סטיישן מוגבהת מחיר שהיה גבוה משמעותית מזה של גרסת הסטיישן הרגילה.

למרות זאת, סובארו אאוטבק היא רכב כביש שטח שימושי להפליא שמציע ביצועים סבירים בשטח, מנוע חזק והתנהגות שאינה נופלת משמעותית מזו של סובארו B4 רגילה.

סובארו אאוטבק סובארו אאוטבק סובארו אאוטבק

רוב רכבי סוברו אאוטבק ששווקו בישראל צוידו במנועי 2.5 ליטרים שהפיקו 156 כוחות סוס ושודכו לתיבות הילוכים אוטומטיות. מכוניות ספורות צוידו גם בתיבת הילוכים ידנית. בדומה לכל מכוניות הסטיישן שסובארו מייצרת, גם האאוטבק מציעה שפע מרווח פנימי, אבזור עשיר וגם מנוע ותא נוסעים חסיני בלאי.

ניסאן אקס טרייל

מחיר למודל 2007: 92 אלף שקל

מבין רכבי הכביש־שטח הרכים שהגיעו לישראל במהלך השנים האחרונות, האקס טרייל של ניסאן זכאי בהחלט לתואר הרכב "הקשוח ביותר". בשונה מרוב הג'יפונים היריבים, שיצרניותיהם הצהירו מראש על היעדר כוונות בכל הנוגע לנסיעה בשטח קשה, בניסאן בחרו להציג את האקס טרייל בסרטוני פרסומת כשהוא הופך לעכביש ומטפס על סלעים. תדמית השטח הקשוחה שהוצמדה לג'יפון של ניסאן ולוותה במראה חיצוני מרובע, כמו זה של אחיו הגדולים והקשוחים, הפאת'פיינדר והפטרול, דווקא הרתיעה את הקונים שהעדיפו רכב אופנתי יותר.

ניסאן אקס טרייל ניסאן אקס טרייל ניסאן אקס טרייל

בחבורת הג'יפונים המלוקקים בולט הניסאן אקס טרייל לטובה בכמה וכמה מאפיינים, כגון ביכולת לנתק את מערכת הארבע על ארבע לנסיעה בכביש ובהימצאה של מערכת בקרת משיכה יעילה למדי. בישראל הוצע האקס טרייל עם מנועי בנזין בנפח 2.5 ליטרים (165 כ"ס) ששודכו לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה, מאפיין נדיר למדי בקרב הג'יפונים. 

לנד רובר פרילנדר LR2

מחיר למודל 2007: 96 אלף שקל

במקרה של הפרילנדר, הג'יפון היחיד שעל מכסה המנוע שלו מתנוסס שמה של יצרנית רכבי השטח הבריטית הוותיקה ביותר בעולם, המחיר ההתחלתי היה גורם מרתיע מאוד עבור רוב רוכשי הג'יפונים, שהעדיפו לרכוש את מיטב התוצרת היפנית והקוריאנית.אולם כיום מדובר באחת העסקאות המעניינות ביותר בשוק הג'יפונים.

לנדרובר, צילום: תומר הדר לנדרובר | צילום: תומר הדר לנדרובר, צילום: תומר הדר

הפרילנדר, שמבוסס על פלטפורמה משותפת בין היתר גם לפורד מונדאו, מפגין התנהגות כביש מצוינת, והודות לשפע של מערכות בקרת נסיעה בשטח, גם מפגין ביצועים מרשימים כשהכביש מסתיים. בנוסף, הפרילנדר נמנה עם הג'יפונים הבודדים ששווקו בישראל עם מנוע דיזל בנפח 2.0 ליטרים. המחיר הגבוה והמנוע החריג, בשילוב סיפורי זוועה דמיוניים ולא נכונים במיוחד על אמינות מוטלת בספק, גרמו למחירו של הפרילנדר לצנוח מטה, ולכן כיום ניתן לרכוש ג'יפון עירוני של לנד רובר במחיר שווה לכל נפש.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות