אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרד התקשורת בוחן: ניוד מספרים מיידי במעבר של לקוחות בין חברות הסלולר צילום: בלומברג

משרד התקשורת בוחן: ניוד מספרים מיידי במעבר של לקוחות בין חברות הסלולר

כיום מורשות החברות לבצע ניידות מספרים בתוך 3 שעות, אולם לטענת המשרד העיכוב איננו מחוייב המציאות, וביטולו יוריד גם את העומסים מהחברות עצמן

18.06.2012, 13:50 | גילעד נס
תלונות הצרכנים על עיכוב במעבר בין חברות הסלולר עושות את שלהן – משרד התקשורת הודיע היום (ב') כי הוא בוחן את קיצור טווח הזמן בו מורשות חברות הסלולר לבצע את תהליך ניידות המספר בעת מעבר של לקוח מחברה לחברה. כיום נדרשות חברות התקשורת – ניידות ונייחות – להשלים את התהליך בתוך שלוש שעות, אך במכתב ששלח היום מנהל תחום מספור במשרד התקשורת, איציק ידגר, הודיע המשרד כי בכוונתו לדרוש כי התהליך יתבצע מיידית.

לטענת המשרד, אין כיום מניעה לביצוע העברת מספרו של הלקוח, כולל ההוראות הנדרשות במערך הטכנולוגי של הרשת ממנה הוא עובר והרשת אליה הוא נכנס, באופן מיידי, ולפיכך אין עוד מקום לאפשר לחברות להשהות את התהליך, שהינו, לטענת המשרד, אדמיניסטרטיבי בלבד. ביטול טווח ההמתנה של הלקוח להשלמת תהליך הניידות מצד החברות אמור לאפשר לחברה הקולטת את הלקוח לוודא כי הוא אכן עבר "לרשותה" עם מספרו באמצעות יצירת תקשורת עם מכשירו מיד לאחר שהשלים את תהליך הרישום אצלה. כך, למשל, יוכל הלקוח לוודא כי הקו שנייד פעיל באמצעות קבלת שיחה או SMS מהחברה החדשה בעודו בעמדה בה התחבר לשירותיה.

מדברים בנייד , צילום: אוראל כהן מדברים בנייד | צילום: אוראל כהן מדברים בנייד , צילום: אוראל כהן

לחברות הננטשות לא יוותר זמן לשמר את הלקוח

קיצור טווח ההמתנה והבטחת חיבורו של הלקוח לרשת החדשה יתרום לא רק להאצת תהליך הכניסה של הלקוח לרשת החדשה, אלא גם ימנע משתי החברות (הנעזבת והקולטת) עומס פניות של צרכנים המצויים בתהליך ניוד, ויוצרים קשר עם מוקדי החברות על מנת לברר את מצבם.

מאז השיקו גולן טלקום ו-HOT מובייל את רשתות הסלולר שלהן חווה הענף עומסים רבים על מוקדי שירות הלקוחות, בעת שרבים מבקשים להתנייד לחברות החדשות או לשפר את המחיר אותו הם משלמים לחברת הסלולר הנוכחית שלהם. לקוחות רבים התלוננו כי תהליך הניוד בין החברות הוותיקות לחדשות אורך ימים ארוכים, והחברות האשימו זו את זו בעיכובים, ובינתיים נותרו חלק מהלקוחות מנותקים מתקשורת.

עם זאת, קיצור הטווח להשלמת הניידות ימנע מהחברות הננטשות לפנות ללקוחות ולנסות לשכנע אותם להישאר כלקוחותיהן. כיום, בעת שבקשת הניוד מגיעה מהחברה החדשה לחברה המשרתת את הלקוח, יכולה החברה הנוכחית ליצור קשר עם הלקוח ולנסות לשמרו. באמצעות קיצור זמן הניידות למעשה ימנע משרד התקשורת מקיום שימור שכזה להתבצע. המשרד יקיים פגישה עם נציגי החברות ב-9 ביולי על מנת לדון בהשפעות המהלך, ולאחריה יגיע להחלטה.

בנוסף הודיע משרד התקשורת לחברות התקשורת כי החל מה-1 באוגוסט השנה לא ידרשו החברות להשמיע למתקשרים את "טון השקיפות". צליל זה מושמע למי שמתקשר ללקוח שנייד את מספרו, וכעת הרשת בה הוא נמצא אינה הרשת המחזיקה מלכתחילה בקידומת הסלולר המרכיבה את מספרו (לקוח סלקום, בקידומת 052, שהתנייד לפרטנר אך ממשיך להחזיק את הקידומת). טון זה מושמע למתקשרים החל מישום תוכנית ניידות המספרים בדצמבר 2007, והוא הושמע למתקשרים על מנת לעדכנם כי הם מתקשרים למספר המצוי ברשת אחרת, וכך יתכן שהם משלמים תעריף גבוה יותר משיחה בתוך הרשת שלהם. כאשר חברות הסלולר מחייבות כיום באופן זהה עבור שיחות בתוך ומחוץ לרשת, אין עוד מקום לעדכון הלקוח באשר למעבר השיחה בין הרשתות, טוענים במשרד, ולפיכך אין עוד טעם להשמעתו של צליל זה.

תגיות