אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סקר לשכת הספנות: לקוחות הנמלים אינם מרוצים משירות משרד התחבורה צילום: אלעד גרשגורן

סקר לשכת הספנות: לקוחות הנמלים אינם מרוצים משירות משרד התחבורה

המשרד הממשלתי שזכה לציון הטוב ביותר בסקר, שהקיף 257 לקוחות עסקיים, הוא משרד האוצר באמצעות רשות המסים; עוד עלה מהבדיקה כי השיקול העיקרי בבחירת נמל היעד של הלקוחות הוא מיקומו הגיאוגרפי וכי מספנות ישראל הוא נמל הפריקה האהוד בארץ

18.06.2012, 16:41 | ליאור גוטמן

משרד התחבורה אינו מעניק שירות טוב למשתמשי הנמלים - כך עולה מסקר של לשכת הספנות הישראלית ומכון Market Watch שהושק במסגרת כנס ההובלה והלוגיסטיקה הימית פורט-טו-פורט בתל אביב. הסקר הקיף 257 לקוחות עסקיים ובדק את הפעילות של הלקוחות בנמלי הים ובמסופים, ואת איכות השירותים ממשלתיים (מכס, מע"מ ותעריפים) שהם מקבלים.

במסגרת הסקר דרגו המשתמשים בנמלים את שביעות רצונם ממשרדי הממשלה השונים - משם עולה שהמשרד הממשלתי שזכה לציון הטוב ביותר הוא משרד האוצר באמצעות רשות המסים עם ציון של 3.2 מתוך 5. לעומתו, בתחתית הרשימה, נמצאים משרד התחבורה (ציון של 2.9 מתוך 5), משרד החקלאות (2.8), מכון התקנים הישראלי (2.8) ומשרד הבריאות (2.6).

נמל חיפה, צילום: אריאל ורהפטינג נמל חיפה | צילום: אריאל ורהפטינג נמל חיפה, צילום: אריאל ורהפטינג

אחת המסקנות הבולטות של הסקר הייתה שהשיקול העיקרי בבחירת נמל היעד של הלקוחות הוא המיקום הגיאוגרפי שלו (63%), לאחריו אופן הטיפול במכולות (43%), שקיפות וזמינות המידע ללקוחות (33%), תעריפי השירותים בנמלים (26%) ואופן הטיפול במטען הכללי (21%). "המסקנה החזקה והבלתי נמנעת מתוצאות הסקר היא שלמרות הרפורמה בנמלים, לא נוצרה תחרות אמיתית ביניהם", טוען נשיא לשכת הספנות הישראלית ד"ר יורם זבה. "שבע שנים אחרי תחילת הרפורמה, אנו מגלים שעבור רוב הלקוחות המרחק מהנמל משמעותי יותר מכל שיקול אחר. כמו כן, השירות האיטי ואי העמידה בזמנים הם הנימוקים העיקריים עבור משתתפי הסקר שהביעו שביעות רצון בינונית מנמלי ישראל. יש לציין שחוות הדעת הן מעין 'שקלול' בין תקופות שבהן יש עיצומים לבין תקופות שבהן מתקיימת עבודה סדירה. אנו מקווים שהמצב הנוכחי יהיה זה שיתווה את רמת השירות העתידית לאורך זמן", סיכם

מספנות ישראל במקום הראשון

בחינת הציון הסופי שקיבל כל נמל מעלה שמספנות ישראל נחשב לנמל הפריקה האהוד בישראל, עם ציון כללי של 3.5 מתוך 5. בלשכת הספנות מסבירים שמדובר בנמל הפרטי הראשון בישראל ו"והציון משקף הבעת אמון מצד משתמשי הנמלים המביעים הערכה לשרות שהם מקבלים". במקום השני נמצאים נמלי אשדוד ואילת עם ציון של 3.4 ואחריהם נמלי חיפה ואשקלון עם 3.3. נמל הפחם בחדרה של חברת החשמל קיבל ציון של 3.2. חברת נמלי ישראל (חנ"י), קיבלה ציון של 3.3.

תגיות