אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לחיות נכון: המדור לשיפור עצמי צילום: אוראל כהן

לחיות נכון: המדור לשיפור עצמי

הדרישות באימון אאוטדור פיטנס לא שגרתיות, אבל מבטיחות כוח וגוף חטוב

19.06.2012, 10:05 | קרן צור

אימון אישי: המטרה מקדשת

מאמן הכושר אריק מוסקוביץ' צבר ותק של 20 שנה בתחום, לפני שפיתח את אאוטדור פיטנס: אימונים קבוצתיים (שניים־שישה אנשים בקבוצה) שנערכים בפארקים במרכז הארץ (פארק הירקון, כפר המכבייה, ספורטק הרצליה ועוד), ובהם משתמשים בציוד כושר לא קונבנציונלי.

בשעת בוקר מוקדמת אני מצטרפת לקבוצת מתאמנות, כולן בחורות צעירות ועדינות למראה, שלא מתעצלות להניף פטיש ברזל, לגלגל צמיגי ענק של משאית, לדחוף מזחלת מסיבית עמוסת משקולות, ולבצע תרגילים מאתגרים כנגד כוח התנגדות של חבל באנג'י. גם כשחברות הקבוצה מתנשפות ונוטפות זיעה, הן מוצאות יתרונות בשיטה ומספרות על חיטוב הגזרה ועל החוזק שפיתחו ועוזר להן במעבר דירה (סחיבת ארגזים) ובטיפוס במדרגות עם סלי קניות.

מוסוקביץ' מספר שההיענות הנשים לאימונים המפרכים הפתיעה גם אותו. "יש לא מעט גברים שמצטרפים, אבל נשים מתמידות לאורך זמן. מי שרגילה לשיעורי יוגה ופילאטיס תירתע בהתחלה מהאימון האינטנסיבי, אך כשנשים מגלות במראה את השינוי הן מוכנות להמשיך להתאמץ". האימון מבוסס על תרגילי כוח, שיעילים לחיזוק כל קבוצת השרירים בגוף. התרגילים מתבצעים בדופק גבוה, למען שיפור הכושר האירובי ושריפת קלוריות מוגברת. מומלץ למי שרוצה לרענן את שגרת האימונים בחדר הכושר באוויר הפתוח. פרטים: 50–75 שקל לאימון, 052-3376842.

דוחפות מזחלת עמוסה במשקולות, אבל נהנות מהתוצאה, צילום: אוראל כהן דוחפות מזחלת עמוסה במשקולות, אבל נהנות מהתוצאה | צילום: אוראל כהן דוחפות מזחלת עמוסה במשקולות, אבל נהנות מהתוצאה, צילום: אוראל כהן

 

תזונה: מאכלים מרגיעים

 

איך נרגעים מהר, בעיקר כשצריך להמשיך לתפקד בעבודה? על השאלה הזאת מנסה לענות מאמר שפורסם במגזין "Greatist". המאמר ממליץ בין השאר על מזונות מרגיעים:

תה ירוק: מכיל את חומצת האמינו תיאנין, שמונעת ספיגה של הקפאין במעיים.

שוקולד מריר: עוזר בוויסות הקורטיזול - הורמון סטרואידי שמפרישות בלוטות יותרת הכליה המכונה "הורמון הסטרס" כי רמתו עולה בעת לחץ נפשי.

דבש: מי שיחליף את הסוכר והממתיק המלאכותי בכפית דבש, ייהנה מסגולותיו שהתגלו במחקרים - הרגעת מערכת העצבים והפחתת חרדות.

מנגו: הפרי האקזוטי עמוס מולקולות של לינלול, שעוזר להפחית לחץ נפשי.

מסטיק: כמה דקות של לעיסה הן פתרון מהיר להפחתת חרדה ומתח.

דבר התזונאית: טל קמינסקי־רוזנברג, דיאטנית קלינית מעמותת עתיד: "סוכר שעולה במהירות מעלה את רמת הסרוטונין ועוזר להירגע, ולכן שניים־שלושה תמרים או שבעה שקדים יעשו את העבודה. לגבי הרשימה, תה ירוק אף פעם לא מזיק, וגם שוקולד מעלה את רמת הסרוטונין. דבש ומנגו הם קלוריות ריקות ומסטיק הוא מלכודת. תהליך הלעיסה מרגיע, אבל מעורר את פעילות מערכת העיכול ואת מנגנון הרעב".

מנגו. עוזר להפחית לחץ נפשי מנגו. עוזר להפחית לחץ נפשי מנגו. עוזר להפחית לחץ נפשי

טרנד: מאמן אישי בסקייפ

>לא קשה להבין מדוע אימונים בסקייפ הפכו בשנה האחרונה לטרנד כושר חדש שכובש את האמריקאים ופונה לקהל יעד רחב: מאנשי עסקים שמרבים בנסיעות עבודה, ועד הורים שצריכים להזמין בייביסיטר לפני כל ביקור במכון.

בהשוואה לקלטות כושר ול־Wii Fit של נינטדו, שמאפשרים גם הם למתאמנים להשאר בטרנינג מהוה ולערוך אימוני כושר בסלון, לאימונים בסקייפ יש יתרון בולט: מדריך הכושר אנושי צופה בך דרך מסך המחשב, מדגים תרגילים, מתקן טעויות ומבטיח שלא תוותר על כפיפות בטן לטובת זפזופּ בטלוויזיה. ג'ון ברונו, מאמן כושר ומדריך יוגה מווילס (עם ותק של 20 שנה) נחשב לאחד מחלוצי הטרנד - כבר ב־2006 הבין את הפוטנציאל של הסקייפ להפוך למכשיר אימון מצליח, והחל להציע אימונים שנבנים בהתאמה אישית לכל לקוח, בכל מדינה בעולם. חברות בארצות הברית, ובהן Inspired Wellness ו־Fitness Body Plus, שכללו את הקונספט. מלבד אימוני כושר בסקייפ, שמעביר צוות מאמנים, מציעות החברות בכל שעה ביממה תוכניות משלימות: קואצ'ינג לאורח חיים בריא, קואצ'ינג לירידה במשקל ועוד.

פרטים: מ־25 דולר לאימון, bit.ly/L8mCKm.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות